Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: sokker på 2 pinde

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    15 Oct 2010
    Geografisk sted
    Vanløse
    Indlæg
    117

    Læs her sokker på 2 pinde

    har lige brug for lidt hjælp med følgende:

    Snoet ribkant. 1r 1 vr, *2m snoes således: Strik 2. maske ret BAG arb, strik 1 maske r, lad begge masker glide af venstre pind, 2vr*, gentag fra * til *, og slut med 1 vr 1 r.

    Hvordan strikker jeg 2 masker bag ret, og hvilke masker er det jeg bare skal lade glide af venstre pind? Skal de tages løst af eller?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Citat Oprindeligt indsendt af katti Se meddelelser
    har lige brug for lidt hjælp med følgende:

    Snoet ribkant. 1r 1 vr, *2m snoes således: Strik 2. maske ret BAG arb, strik 1 maske r, lad begge masker glide af venstre pind, 2vr*, gentag fra * til *, og slut med 1 vr 1 r.

    Hvordan strikker jeg 2 masker bag ret, og hvilke masker er det jeg bare skal lade glide af venstre pind? Skal de tages løst af eller?
    Det er ikke 2 masker - der står den ANDEN maske - den strikker du ret bagved den første maske uden at tage dem af. Så strikker du den første maske og derefter skal begge masker af pinden.
    Det lyder måske som volapyk, men prøve at holde strikketøjet, mens du læser det.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  3. #3
    lis ai Gæst
    Det er måske nemmere at se, hvis du tager den første maske på en strømpepind foran arbejdet, så strikker du nr. 2 maske og derefter strikker du masken fra strømpepinden.
    Da snoningen er så lille synes designeren det er nemmere at man gør det hele på samme pind; Men det kan være lidt bøvlet i starten indtil man finder rytmen.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    15 Oct 2010
    Geografisk sted
    Vanløse
    Indlæg
    117
    takker. Har fundet ud af det nu, men min opskrift er til ret tykt garn, så ville høre om hvor mange masker man skal slå op hvis man skulle bruge noget alm. sokke garn?
    Her er det 38 masker til pinde 5

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •