Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Strik af vævegarn?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Jul 2009
    Geografisk sted
    Fyn, 5762
    Indlæg
    307

    Strik af vævegarn?

    Jeg ligger inde med rigtig meget vævegarn... Og da det på nuværende tidspunkt er mere realistisk at finde strikkepindene end væven frem, vil jeg høre, om der er nogen, der har erfaringer med at strikke af vævegarn.

    Jeg har forsøgt mig lidt, men har haft både gode og mindre gode resultater. Og tænker på, om der mon er nogle 'retningslinjer' for, hvad man kan og ikke kan?

    Og hvordan med at hækle i vævegarn?
    Jeg vil være meget taknemlig for at høre om jeres viden og erfaringer.
    Mvh. Mormal.

  2. #2
    Rysse Gæst
    Jeg har strikket en del futter i vævegarn i ren uld og så filtet bagefter. Det fungerede perfekt.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg har strikket et sjal af dobbelt kamgarn (en rest jeg fik tilovers, da jeg havde vævet min plaid). Og sjalet blev da fint nok. Min mor blev så glad for det. Jeg brugte pind 5, så et blev strikket lidt løst.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Jul 2009
    Geografisk sted
    Fyn, 5762
    Indlæg
    307
    Tak for svar. Det lader da til, jeg bare skal kaste mig ud i det. Faktisk er det da en super idé at filte med garnet. Det er én af de ting, jeg har på 'to-do'-listen, og så gør det jo ikke noget ovenikøbet at ha' garnet på lager.

    Jeg tænkte, at et problem med vævegarn måske ellers kunne være, at det 'trak skævt'. Er der nogen, der har været ude for dét?
    Mvh. Mormal.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Sjalet blev fint trekantet som det skulle - uden skæve kanter. Og det var 100% uld.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #6
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Jeg har faktisk strikket en trøje i vævestrik i dominostrik - fik en pose med blandet garn og valgte så en lys grålig til bundfarve og en masse andre farver til at strikke ind så alle felterne blev 2 farvet og så kom der de der lyse grålige kanter på.
    Trøjen går rundt på Sydsjælland - modellen der bærer den er min ældste søster :-)

  7. #7
    Tina Gæst
    Jeg har også uden probemer strikket huer til varmestuen af vævegarn.

    Så spring du bare ud i det - hop hop

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    26 Jul 2009
    Geografisk sted
    Fyn, 5762
    Indlæg
    307
    Tak for svar, allesammen.

    Det lader til, at jeg roligt kan dykke ned i garnlageret og komme i sving.
    Mvh. Mormal.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •