Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 19 af 19

Emner: Baby Poncho

  1. #11
    lis ai Gæst
    Jeg kan desværre heller ikke hjælpe med denne poncho; Men
    du kan i princippet hækle præcis den blomst du vil.
    Når du har hæklet blomsten hækler du en omgang luftmasker, der med mellemrum hækles fast til et "kronblad" med en fastm eller kædem,
    Endnu en omgang luftm hækles; Men dennegang skal du sørge for at hækle luftmasker, så du får en firkant ud af luftmaskenettet.

    Når du så hækler blomst 2 kan den hækles fast til blomst 1 ved, at du i sidste omgang hækler dine lm fast først i blomst 2, hækle et antal lm og hækl dem til blomst 1 og derefter tilbage til 2.

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    04 Mar 2009
    Geografisk sted
    østjylland 8500
    Indlæg
    319
    Citat Oprindeligt indsendt af lis ai Se meddelelser
    Jeg kan desværre heller ikke hjælpe med denne poncho; Men
    du kan i princippet hækle præcis den blomst du vil.
    Når du har hæklet blomsten hækler du en omgang luftmasker, der med mellemrum hækles fast til et "kronblad" med en fastm eller kædem,
    Endnu en omgang luftm hækles; Men dennegang skal du sørge for at hækle luftmasker, så du får en firkant ud af luftmaskenettet.

    Når du så hækler blomst 2 kan den hækles fast til blomst 1 ved, at du i sidste omgang hækler dine lm fast først i blomst 2, hækle et antal lm og hækl dem til blomst 1 og derefter tilbage til 2.
    Jeg har lagt mærke til at du kan meget Lis Ai, bare man kunne bortføre dig, så skulle du blive "misbrugt"....he-he

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    21 Oct 2010
    Geografisk sted
    Esbjerg V
    Indlæg
    31
    Hej Lis ai.

    Tusind tak, det var lige netop det med luftmaskerne jeg var ude efter. For ja blomsten kan jeg lave det var blot det at sammensætte dem i en åben facon.


    Jeg har selv skrevet som du og været inde og kigge jeg har endda skrevet fotografens navn og kigget i hans arbejder men nej, intet der bare lignede kom frem. Men tak fordi du prøvede. Jeg har ikke dit navn lige her men du ved det er til dig.

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    21 Oct 2010
    Geografisk sted
    Esbjerg V
    Indlæg
    31

    foto.

    Jeg vil lige vise jer dette mønster, det er nok sådan du mener at luftmaskerne skal forbindes, Lis ai?
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #15
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af twisters Se meddelelser
    Jeg vil lige vise jer dette mønster, det er nok sådan du mener at luftmaskerne skal forbindes, Lis ai?
    Ja lidt i den stil; Men her er der en midterblomst til at forbinde de andre blomster.
    Du skal kun ha` den samme blomst hele vejen igennem og derfor skal dit net blive firkantet.

  6. #16
    lis ai Gæst
    Nu har jeg arbejdet lidt på sagen.
    Har godt nok et par blade for meget; Men det er jo også mere ideen i det du skal bruge ellers må du skrive en mail til mig.
    Du skal hækle et lige antal blade og derefter forbinde dem med buer af lm.
    Evt en ekstra bue i 2 omg. i hjørnerne.
    Håber at dette kan hjælpe dig videre.
    Tallene på stregerne på billede 2 er blomsterbladene.
    Pilene er der hvor du skal forbinde buerne med den næste blomst.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    21 Oct 2010
    Geografisk sted
    Esbjerg V
    Indlæg
    31
    Lige præcis. Jeg kiggede også kun på selve luftmaskerne og deres vej rundt om blomsten.
    Også ærgerligt at et link sådan forsvinder i mængden, men så kan man lære at holde sig til én sti. Som ham her.

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    21 Oct 2010
    Geografisk sted
    Esbjerg V
    Indlæg
    31
    Aaj hvor er du flink. Skulle jeg få probs når jeg går i gang skal jeg nok kontakte dig. Kommer først i gang til marts, men har gods til da hun først bliver 5 mdr. d. 11-2

  9. #19
    lis ai Gæst
    Jamen det er godt at være i god. Og i mellemtiden kan det jo være, at den rigtige dukker op.

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •