Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 45

Emner: Valke fiasko -øv

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    21 Jun 2008
    Geografisk sted
    lyngerup i jægerspris 3630
    Indlæg
    261
    jo løsere, der strikkes, dets mere filter det.
    jeg har strikket flere tasker i kauni, med en tråd på pind 5.

    så jeg tænker to tråde og pind 7, har været for fast, så arbejdet
    ikke har kunnet arbejde/filte/trække sig sammen i vask.
    bare mit bud på hvorfor !!!
    kinoll

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Ja måske har det været der for.

    Jeg har jo ikke brugt kauni før mit stjernesjal, og kender det ikke - jeg så billede af en taske marion havde lavet og fulgte så hendes anvisning.
    Det kan jo altså også være fordi jeg brugte vaskepose ...så jeg må bare senere forsøge mig frem.

    Lige nu er en bette prøve i vaskemaskinen. Så jeg er spændt på hvordan det vil arte sig.
    Det der undre mig mest, er de tre første taske ( i andet garn) valkede lige tilpas.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  3. #23
    jannie Gæst
    jeg har lavet flere tasker på pind 7 og med to tråde og de er blevet rigtig gode Jeg tror det skyldes din vaskepose for det er jo meningen at håndklæder skal banke og banke på det strikkede

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Jeg tror også nu det er vaskeposen, jeg brugte den ved alle de tre vaske af kaunigarnet.

    Jeg troede lige jeg skulle blære mig med en taske lige som sjalet

    Jeg har da mod på at finde et nøgle mere i den farve, når jeg ellers er færdig med havfruesjalet.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  5. #25
    marion Gæst
    strikker du meget stramt for så prøv en pind 8 har altså også prøvet det nogle gange hvor det bare koksede hele tiden for mig
    jeg bruger nu altid alm vaskepulver og et par cowboybukser og når jeg laver den taske du henviser til så valker jeg den på 60 g det giver det bedste resultat.

    men prøv engang at vaske en tom maskine på kogevask der kan sagtens sidde noget fnuller i maskinen har altså også prøvet at det var mit varmelegme der lige pludselig var stået af man ved jo aldrig.... :-)

    men hvor længe siden er det du har købt det garn for var på strikkemaskinekursus med en der havde købt noget kaunigarn der havde fået en fejlbehandling så det ikke kunne valke det var godt nok tilbage i novembermånede

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    02 Feb 2007
    Geografisk sted
    Silkeborg
    Indlæg
    78
    Nu er du vel sikker på det ikke er den kauni med acryl i du har brugt - for så kunne det da være det der er skyld i det.
    Mange Rokkeknuz
    Inka56

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Citat Oprindeligt indsendt af Inka56 Se meddelelser
    Nu er du vel sikker på det ikke er den kauni med acryl i du har brugt - for så kunne det da være det der er skyld i det.

    Århhhh du sku' ha' set mig gamle kone i fuld fart hen og hitte bandarolen.......
    Nej der står 100 % uld.
    Jeg vidste ikke den kunne fås med acryl i.

    Den hæklede prøve jeg smed i maskinen sammen med et par cowboybukser og uden vaskepose, blev da valket, men ikke nok synes jeg.

    Jeg må prøve ( i morgen) med en lap af det garn jeg har lavet de andre tasker i. Hvis det heller ikke finker, må varmen i maskinen været gået i udu siden jeg valkede sidst.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  8. #28
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Hurra jeg har lige filtet en trøje i Kaunigarn :-((( Bestemt ikke med vilje men det lykkedes dog. og det var med almindelig flydende vaskepulver - allergimærket og hele svineriet.

    Vaskeposer er da kun til de fine strømper og bøjlebh'er - især til det sidste er det super så bøjlerne ikke farer ud og sætter sig fast i maskinen :-( det har jeg nemlig prøvet.

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Citat Oprindeligt indsendt af marion Se meddelelser
    strikker du meget stramt for så prøv en pind 8 har altså også prøvet det nogle gange hvor det bare koksede hele tiden for mig
    jeg bruger nu altid alm vaskepulver og et par cowboybukser og når jeg laver den taske du henviser til så valker jeg den på 60 g det giver det bedste resultat.

    men prøv engang at vaske en tom maskine på kogevask der kan sagtens sidde noget fnuller i maskinen har altså også prøvet at det var mit varmelegme der lige pludselig var stået af man ved jo aldrig.... :-)

    men hvor længe siden er det du har købt det garn for var på strikkemaskinekursus med en der havde købt noget kaunigarn der havde fået en fejlbehandling så det ikke kunne valke det var godt nok tilbage i novembermånede
    Nej jeg strikker ikke stramt.

    Jeg købte det for et par uger siden, men hvor længe hun har haft det u butikken/lageret, ved jeg jo ikke.

    Nu får maskinen lige en kogevaske. Sikke da meget vand og strøm der bliver brugt lige nu ;-(
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    07 Mar 2010
    Geografisk sted
    Midtsjælland
    Indlæg
    42
    Citat Oprindeligt indsendt af Bierberg58 Se meddelelser
    jeg har nu de sidste gange også bare brugt alm sæbe, dog siges der, at der ikke må være enzymer i sæben....hvorfor aner jeg ikke!!
    Hvis du lægger uld i blød i vaskepulver med enzymer, så kommer der hurtigt huller i det.
    Enzymerne æder simpelthen nogle af fibrene i ulden.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •