Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 8 FørsteFørste 12345678 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 78

Emner: Havfruesjalet - hjælp..

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Jeg øger med et skæl pr række. Jeg tror det vil blive megabredt, hvis der bliver øget med to.

    Jeg har nu 19 rækker - 49 cm bredt og 21 høj. Bruger Kaunigarn og nål nr. 4
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  2. #32
    lis ai Gæst
    Der kommer kun 1 skæl mere på hver række, hvis man gør det rigtigt.
    Begynd med 1 skæl. Næste række 2 skæl. Det første ligger i midten af disse to.. Der kommer kum 1 mere, da de skal ligge forskudt af hinanden og ikke ovenpå hinanden.
    Billed 1: forsiden. Billede 2: bagsiden
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Citat Oprindeligt indsendt af lis ai Se meddelelser
    Der kommer kun 1 skæl mere på hver række, hvis man gør det rigtigt.
    Begynd med 1 skæl. Næste række 2 skæl. Det første ligger i midten af disse to.. Der kommer kum 1 mere, da de skal ligge forskudt af hinanden og ikke ovenpå hinanden.
    Billed 1: forsiden. Billede 2: bagsiden
    Har du en strikket kant omkring sjalet i stedet for den hæklede der er på mønstret?
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  4. #34
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Bedstemor Se meddelelser
    Har du en strikket kant omkring sjalet i stedet for den hæklede der er på mønstret?
    Ja for jeg havde ingen opskrift da jeg begyndte på mit sidste år. Havde bare set en dame, der var begyndt på det.

  5. #35
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Det ser godt ud med den strikke kant - det tror jeg, jeg vil prøve på det næste.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  6. #36
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af elin Se meddelelser
    Nej, jeg mener nu, at man skal lave 2 x 6 stangmasker i alle V-erne, så der bliver to skæl mere i hver række. Men mine skel kommer bare til at vende forkert - ØV!
    Elin
    Der skal kun 2x6 stgm i hveranden V, for ellers kan skællene ikke blive forskudt.

  7. #37
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Bedstemor Se meddelelser
    Det ser godt ud med den strikke kant - det tror jeg, jeg vil prøve på det næste.
    Jeg hækler først masker op i det lige stykke ved halsen og strikke derefter 4 p ret, hvor jeg strikker 2 gange i sidste m på alle pinde. Og lukker af, hvor jeg samtidig strikker 2 m i sidste m. Derefter hækler jeg masker på det spidse stykke. Strikker 4 pinde r. Husk at tage ud i spidsen på retsiden.

  8. #38
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Zirikit Se meddelelser
    Hmm jeg ved ikke rigtig hvad der går galt for jeg øger også med to skæl hver anden række men mit sjal er også meget bred elin hvordan mener du dine skæl vender forkert? susana der er en vejledning et sted her på rokken hvordan man ligger billeder ind, hvilket program bruger du til at reziser billeder? jeg bruger Microsoft picture it. hvis du har det så kan jeg måske hjælpe. har prøvet at tegne et V og hvilken vej man skal hækle stgm, man skal faktisk dreje sjalet lidt når man skal op af Véts anden side.
    Jeg kan se i din færdige tråd, at du har lavet din egen version af opskriften, og hæklet skæl i alle v`erne og derfor får du flere skæl end opskriften har beregnet, hvor der kun hækles stgm på hveranden V. Og derfor bliver dit sjal også meget bredere.

  9. #39
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Tusinde tak for dine vejledninger lis ai..du kan tro jeg kan bruge dem..Kæmpe Kæmpe hjælp ..Tak for DIG

    jeg kom oxo til at lægge skæl på hvert V og måtte tage op 5 rk..er startet forfra og opdager at hele den højre næstsidste yderside mangler et V..var oppe på 9 rk..øvvvvvvvvvv....
    Mit lækre garn "Arwetta classic" skifter desværre farver for hurtigt.. ligner noget rod. se billede
    Må ned og købe noget andet..da skællene overhovedet ikke kommer til sin ret...havde ellers lovet mig selv ..ikke mere garn..har jo nok..ik
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  10. #40
    lis ai Gæst
    Selv tak Heddimor.

    Ja det er rigtig surt, hvis man ikke kommer godt igang og hele tiden løber ind i problemer. Men for det meste er det en god ide, at tage en linie ad gangen, for i princippet er denne opskrift ganske udmærket.

    Jeg tror nu, at dine farver vil blive rigtig fine, når først det er færdig og der kommer kant på.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •