Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 6 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste
Viser resultater 51 til 60 af 63

Emner: Et strikke-eventyr (THE END)

  1. #51
    Tilmeldingsdato
    02 Jun 2008
    Geografisk sted
    9740 Nordjylland
    Indlæg
    240
    Sikken en fin hue du fik ud af det til sidst..

    Jeg synes det vil være rigtig ærgerligt hvis du stopper dit strikkeri her, tænk al den erfaring du har tillagt dig bare ved det ene stykke færdige arbjede

    Og rent personligt vil jeg gerne ha flere eventyr om dine strikkkerier..det er go humor
    Marianne

  2. #52
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Den er da rigtig flot din hue, og store huer er jo moderne

    Hvis du tør springe ud i en mere, mindre model, så fjerne du bare 1 m pr. indtagning, så hvis du laver 7 indtagninger, skal du kun have 70 m.

    Eller endnu mindre, skal du kun have 63 m = 2 m mindre mellem udtagningerne.

    du turde springe ud i det.

  3. #53
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Sådan en følg med beretning er bare vild morsom og dejlig at følge med i, håber du bliver glad for huen..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #54
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Takker for al Jeres ros og opmuntring
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  5. #55
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Tak for den sjove historie
    selv om du ikke er helt gode venner med strikkepindene blev resultatet godt og i hvert fald er du underholdende som skribent det var nok ikke blevet nær så morsomt, hvis det havde været et hæklearbejde.

  6. #56
    Tina Gæst
    Nydelig hue du har fået af rundpinden

  7. #57
    Tilmeldingsdato
    04 Mar 2009
    Geografisk sted
    østjylland 8500
    Indlæg
    319
    Citat Oprindeligt indsendt af bubbihund Se meddelelser
    Og så sidder jeg her og skal igang med mit første "rigtige" strikkeprojekt (udover halstørklæder)

    Har fundet en nem opskrift, som jeg kan forstå, købt en spritny rundpind i Kigkassen, fundet noget lækkert garn...TADAAA..jeg er bare SÅ klar!!

    Så skal jeg slå masker op! Argh møg-rundpind, der bare ruller, så det er ski.. besværligt at slå maskerne op.
    Nåmen, jeg klør på med krum hals, og får slået de 77 masker op, som der står i opskriften (mens jeg tænker: "Arh, det er nu alligevel nemmere når man skal hækle)..nej nej, nu ikke så "strikke-negativ"

    SÅ SKAL DER STRIKKES!! Arghh...rundpinden driller stadigvæk, den ruller og ruller, og man skal hive i hver maske, for at få den stikket. MEN MEN MEN..."nu ikke så negativ overfor strik, der er jo mange der er glade for det, og det skal da lige have en chance", prøver jeg at overbevise mig selv om.

    Får med møje og besvær strikket pinden rundt...JUHUUUUU...fra nu af kan det da kun blive lettere

    "Strik 5 omgange ret" - YES, det gør jeg da bare. Pinden ruller stadig rundt som en gal...."nåmen, det bliver nok lidt bedre når jeg får strikket lidt flere omgange" (det bliver efterhånden et lille mantra jeg siger for at opmuntre mig selv - HEP HEP HEP)

    "Vend og strik 5 omgange ret"...hmmm...mener de virkelig det?? Jamen, så gør jeg da det.
    Strikke, strikke, strikke, tælle, tælle, tælle - JUHUUUU alle maskerne er der stadigvæk....men mon ikke snart den pind holder op med at rulle?!?

    "Vend og strik 5 omgange ret igen"...YES hvor det bare kører , nu kan jeg se, at idéen bag huen begynder at tage form. Kæft hvor jeg bare styrer det her strikkeri (men det er nu altså lettere og sjovere at hækle) nej nej nej...nu ikke så strikkefjendsk, det skal jo nok blive godt det her. ISÆR når pinden holder op med at rulle!!!

    Nå, nu har pindene da fået lidt garn og fylde, så behøver de da ikke rulle SÅ meget mere!! Jeg tager da lige og retter strikketøjet ud.

    Men HOV hvad dælan sker der lige her??

    HELE STRIKKETØJET VAR SNOET!!! *?()!"#¤%&/(=)(/&// Hrmpf!!!

    Så nu er rundpinden smidt hen i hjørnet, hvor den kan ligge og skamme sig, mens den kan få lov at tænke over tingene! Og imens har jeg pillet hele strikketøjet op igen!! Alle mine fine 14 jomfruelige strikkede rækker!!

    ØV ØV ØV ØV og ATTER ØV!!
    Kære dygtige hæklebubbihund....sådan går det sommetider for mig med hækling, lige nu havfruesjalet.......jeg håber et hækletøj kan skamme sig, og det ligger og bliver "afstraffet" nu....men strik----det går.....

  8. #58
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2010
    Geografisk sted
    8653 Them
    Indlæg
    133
    Jamen sikke dog en skønherlig hue du fik ud af alle anstrengelserne.

  9. #59
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Hovsa, fik slet ikke sagt tak til Jer allesammen for Jeres roser og opmuntring

    Jeg har dog stadig ikke kastet mig ud i et nyt strikkeprojekt, men påtænker at lave huen i lidt mindre størrelse senere på året - det er jo en skøn og nem opskift Missemor har lavet
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  10. #60
    Tilmeldingsdato
    15 Jan 2011
    Geografisk sted
    region midt
    Indlæg
    235
    hahahaha jeg har først idag fået læst dit strikkeeventyr og sikke da du kan skrive foruden at strikke for huen blev da så flot


    det er bare sån i orden
    Se mere på min hjemmeside/blog
    At skabe lykke for andre
    er at skabe lykke i livet

Side 6 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •