Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 7 FørsteFørste 1234567 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 63

Emner: Et strikke-eventyr (THE END)

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.839
    Jeg synes faktisk, at jeg er hurtigere til at strikke end til at hækle (og jeg er ikke den hurtigste strikker). Så mine fingre en nok en anelse mere strikkefingre end hæklefingre. Men jeg kan begge dele.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Nå, jeg har nu fået talt et alvorsord med rundpinden, og den har rettet ryggen lidt ud, takket være Jeres gode tips og tricks (og en lille smule vold )

    Vi er derfor blevet enige om, at blive gode venner igen , og at vi nok skal få det her projekt til at lykkes sammen - hvor svært kan det være?!?

    SÅ jeg har atter fattet pinden, strøget den kærligt på ryggen, og fået slået masker op...MEN MEN MEN i første omgang havde jeg ikke fået taget et langt nok stykke ud til at slå garn op med, så der kunne kun blive 72 masker...det går jo ikke når der skal bruges 77 Pille op igen. Anden gang kunne jeg åbenbart ikke tælle, så det blev kun til 75...men nu gad jeg ikke pille op igen, så huen må klare sig med 75 masker!!

    Jeg har nu fået strikket 3 runder, og rundpinden har ikke modarbejdet mig SÅ meget denne gang (det hjalp åbenbart at vi fik snakket sammen)

    Så mit strikke-eventyr kan meget vel stadig nå, at få en lykkelig afslutning
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    26 Sep 2010
    Geografisk sted
    møn
    Indlæg
    338
    jeg ser det for mig...... og ih hvor jeg kender det, bare med hæklenålen i stedet for strikke pindene...
    tak for et dejligt grin
    stort kærligt kram... og rigtig god strikkelyst
    knus lykke

  4. #24
    Rysse Gæst
    Det lyder godt Bubbi. Tænk sig at man kan tale alvorligt til strikkepindene og så retter de ind til højre. Det kunne være man skulle prøve det. Glæder mig til at se hue.

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    ihhh hvor kan jeg dog godt forestille mig hvad du må igennem
    De strikkepinde er nu heller ikke lige så nemme at styre som en hæklenål
    Men jeg håber at du kan få rundpinden til at makke ret
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


  6. #26
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.839
    Hvis du nu havde strikkeopslået istedet for, så kunne du slå de 77 masker op uden at skulle pille op flere gange.

    På den måde slipper man for, at man enten har en for lang ende eller en for kort ende på garnet.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Ja, jeg bliver nok aldrig den helt store strikke-haj, men nu giver jeg det en chance. Og jow jow Rysse, bare man taler alvorligt nok

    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Hvis du nu havde strikkeopslået istedet for, så kunne du slå de 77 masker op uden at skulle pille op flere gange.

    På den måde slipper man for, at man enten har en for lang ende eller en for kort ende på garnet.
    Hvordan dylan gør man det?!?
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.839
    Du slår første maske op som du plejer. Og ud fra den strikker du de andre masker. Du strikker bare en retmaske og lader den blive på venstre pind. I den strikker du den næste retmaske osv. indtil du har det antal masker, du skal bruge.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #29
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af bubbihund Se meddelelser
    Ja, jeg bliver nok aldrig den helt store strikke-haj, men nu giver jeg det en chance. Og jow jow Rysse, bare man taler alvorligt nok



    Hvordan dylan gør man det?!?
    Der var Strikkelene godt nok hurtigt. Jeg har lige sendt dig en mail om strikkeopslagning; Men nogen gange bruger man forskellige opslagsteknikker alt efter hvad man skal strikke. Ligesom der er forskellige måder at tage masker ud på.

  10. #30
    Rysse Gæst

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •