Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 7 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 63

Emner: Et strikke-eventyr (THE END)

  1. #11
    Rysse Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Tina Se meddelelser
    Ihhh... hvor var du hurtig Rysse

    Hi hi, ja jeg bliver også kaldt for lynet ude i byen.

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    Åh nej dog
    Det var også grunden til at jeg for 20år siden opgav alt der havde med strikning at gøre
    Men nu må jeg indrømme at det faktisk er meget morsomt (selvom det stadig går hurtigere med hæklenålen)
    Der er nok ikke meget andet at gøre end at trævle det hele op og så prøve igen. Jeg ligger også en normal strikkepind med, når jeg slår maskerne op. Det lærte min svigermor mig. Det hjælper også på at maskerne ikke bliver for faste og de er nemmere at styre
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


  3. #13
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Søde Bubbihund, du er bare HERLIG......

    Og alle de andres gode råd, ville jeg også give dig.

    OG jeg har det som dig: Selv om jeg kan strikke, så er det altså både hurtigere og sjovere at hækle.
    supersine669

    carpe diem

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    13 Feb 2007
    Geografisk sted
    dalby , 4690 haslev
    Indlæg
    703
    Bubbihund ...op på hesten .....her flyver strikketøjet stadigvæk hen i hjørnet engang imellem ....jeg strikker gerne på rundpind , det er ikke så hårdt for skuldrene ....

  5. #15
    marion Gæst
    heheh sikke en skøn historie at læse det har vi alle prøvet som de andre også skriver ellers kan du strikke den første pinde alm på rundpinden altså så du ikke strikker rundt men bare frem og tilbage på første pind så er det nemmere at se om strikketøjet snoer sig eller ej :-) glæder mig til at se resultatet det skal nok komme og tror også jeg ved hvad det er du strikker så det glæder jeg mig meget til :-)

  6. #16
    lenemormeinild Gæst
    ÅÅÅÅ du dejlige Bubbihund, sikke en historie som mange af os kan nikke genkendene til, dejligt ddu skriver om det så andre ikke føler de er de enste der syntes det er svært at lære, men det skal nok lykkes for deig det er jeg sikker på og jeg glæder mig til at se dit resultat
    Først trode jeg overskriften indeholdte noget helt andet, og blev bestemt ikke skuffet af din historie, men fik en dejlig føelse af en der fortsat er nogle der kæmper for at holde fast i de gode gamle værdier så som strikningens kunst.
    Så glæde dig over er du er nået til at have lysten til at lære nyt (og ja det går hurtiger med en hækelnål men den kan jo ikke lave alt)

  7. #17
    lis ai Gæst
    Herlig historie Bubbihund.
    Jeg kan lige se dig sidde med en omkringfarende rundpind.

    Og hvad kan man så lære af det ? Det vigtigste, som flere andre allerede har skrevet, er at få rettet sin rundpind ud inden man begynder strikningens svære kunst.
    Og at man evt. slår masker op med rundpind + 1 strømpind i samme nr.
    Eller man slår masker op med et nr større end man skal strikke med.

    Fortsat god fornøjelse med dit eventyrstrik. Glæder mig til flere eventyr.

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2010
    Geografisk sted
    9400 Nørresundby
    Indlæg
    153
    Hvilken herlig beskrivelse af ren desperasion, kan lige se dig dybt koncentreret også snor det sulme... kan trøste dig med at det har vi alle prøvet.. så op påigen... Er sikker på jeg kunne skrive en ligende historie med mine færdigheder med en hækkelnål..

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Herlig humoristisk historie fra den virkelige verden..ren nostalgi..du er god til at fortælle..er blevet i rigtig godt humør over dit indlæg som jeg kun kan nikke genkendende til
    Og ja... de drejninger har de fleste vist prøvet

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    02 Jun 2008
    Geografisk sted
    9740 Nordjylland
    Indlæg
    240
    He he...jeg var allerede begyndt at smile medfølende da du skrev pinden rullede 1. gang

    Jeg har stikket (meget) i sån't ca 35år..og sådan en grusom oplevelse kommer tilbage ca en gang årligt..selv om jeg synes jeg gør mig umage..så jeg er også begyndt at tage et par ture frem og tilbage inden jeg strikker rundt..

    Og gør endelig din pind lidt medgørlig først med varmt vand..

    vis dig som en kvinde..og tag magten over den drilske pind..du kan sagtens få en fin hue ud af den
    Marianne

Side 2 af 7 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •