Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 11 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 105

Emner: BOM- ulds varmestuestrik marathon 2011.

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ja da......................
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    jeg er også ved at løbe tør for garn. Der kommer lige billeder sener i dag
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


  3. #13
    Tilmeldingsdato
    01 Dec 2010
    Geografisk sted
    Østjylland, Hinnerup
    Indlæg
    236
    Citat Oprindeligt indsendt af nette strik Se meddelelser
    Forårs BOM-ulds marathon.
    Hej alle I glade strikkere/hæklere.
    Tid til en ny marathon, alt i bomuld til forår/sommer.
    Hatte, soltoppe,hagesmække.Bamser/legedyr,bolde.
    Ja alt der er velegnet at lave i bomuld,
    Hage smækker
    http://www.familiejournal.dk/Handarb...Hagesmaek.aspx
    http://www.familiejournal.dk/Handarb...Hagesmaek.aspx
    sødt til baby
    http://www.familiejournal.dk/Handarb...-til-baby.aspx
    Mange gode opskrifter http://www.kreativguiden.dk/index.php?id=495


    Læg det færdige på vægten, skriv vægten sammen med foto.
    mon vi ikke hurtig kan nå 5000 g.

    Vi tæller ned og håber rigtig mange vil være med, i denne glade forårs dyst.

    Rigtig god håndarbejdslyst til jer alle.
    Jeg er helt ny er på Rokken - og vil gerne vide, hvad ER et BOMulds marathon..??
    Kan godt være, det står beskrevet et eller andet sted - men jeg har ikke kunnet finde det nogen steder...

    Venlig hilsen "Enya"

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    Citat Oprindeligt indsendt af Enya Se meddelelser
    Jeg er helt ny er på Rokken - og vil gerne vide, hvad ER et BOMulds marathon..??
    Kan godt være, det står beskrevet et eller andet sted - men jeg har ikke kunnet finde det nogen steder...

    Venlig hilsen "Enya"
    Hej Enya og velkommen til Rokken
    Vi hækler, syr og strikker jo til varmestuer, krisecentre og lign. For at få lidt fut i hæklenåle og strikkepindene laver vi nogen gange disse marathon-ting. Her går det ud på at hækle-strikke så meget af bomuldsgarn som muligt. Når vi har noget færdigt bliver det vejet og alle tallene lagt sammen. Så får vi at se om vi kan slå rekorden fra sidst
    I efteråret lavede vi et luffe-marathon, der skulle der strikkes-hækles 100 par luffer. Jeg mener faktisk at folk herinde var så hurtige og flittige at vi nåede op på 200 par Ret mig lige hvis jeg er galt på den
    Men det er bare super sjovt at være med til og specielt se hvad alle andere finder på
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


  5. #15
    Tilmeldingsdato
    01 Dec 2010
    Geografisk sted
    Østjylland, Hinnerup
    Indlæg
    236
    Citat Oprindeligt indsendt af bjergged Se meddelelser
    Hej Enya og velkommen til Rokken
    Vi hækler, syr og strikker jo til varmestuer, krisecentre og lign. For at få lidt fut i hæklenåle og strikkepindene laver vi nogen gange disse marathon-ting. Her går det ud på at hækle-strikke så meget af bomuldsgarn som muligt. Når vi har noget færdigt bliver det vejet og alle tallene lagt sammen. Så får vi at se om vi kan slå rekorden fra sidst
    I efteråret lavede vi et luffe-marathon, der skulle der strikkes-hækles 100 par luffer. Jeg mener faktisk at folk herinde var så hurtige og flittige at vi nåede op på 200 par Ret mig lige hvis jeg er galt på den
    Men det er bare super sjovt at være med til og specielt se hvad alle andere finder på
    Hej og mange tak for velkomsten.!

    Okay - så forstod jeg vist det meste alligevel.!
    Men er det strik, som skal afleveres til varmestuerne eller..??

    Jeg er ikke varmestue-strikker - og tror heller ikke, at jeg er "produktiv" nok til at være det. Jeg strikker blot til mit barnebarn - 7 mdr. gl. dreng - og hvis ellers andre i familien mangler sokker eller kar-/vaskeklude...

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    Som varmestuestrikker gælder det IKKE om at man SKAL lave så og så mange huer/luffer/ tørklæder eller hvad man nu har lyst til at lave
    Her gælder det bare om at man har tid/lyst til at være med men man SKAL altså ikke være varmestuestrikker fordi man er med her på Rokken Men hvis du har lyst er du meget velkommen. Og som sagt, der er ingen tvang på hvor meget man skal lave Men sig frem hvis du har nogen spørgsmål, vi er mange her der gerne hjælper hvor vi kan
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


  7. #17
    Rysse Gæst
    Det man lægger ind her i de forskellige marathonner skal gå til varmestuerne/krisecentrene.

    Men du laver bare din egen tråd, hvor du kan vise os de ting du laver til dit barnebarn eller andre.

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    09 Aug 2010
    Geografisk sted
    8200 Århus, Skejby
    Indlæg
    46
    Citat Oprindeligt indsendt af nette strik Se meddelelser
    Tid til en ny marathon, alt i bomuld til forår/sommer.
    Hatte, soltoppe,hagesmække.Bamser/legedyr,bolde.
    Jeg fik bomuld med hjem fra Karina i efteråret, og har efterhånden en pæn stak hagesmække som endnu ikke er blevet fotograferet eller lagt i nogen kasse. Kan jeg inkludere dem her, eller gælds det kun med ting der er lavet efter marathon-start?

  9. #19
    Thomas' mormor Gæst
    Det du har lavet FrkHansen, reducerer rokkens velvoksne lager af BOM-uldsgarn. Så udover du mangler at fotografere, har du lige en ekstraopgave med at veje dem, så vi kan få garnforbruget !

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Da vi strikkede vanter nåede jeg kun et enkelt par.

    Jeg er ved at strikke en bomuldsbluse til varmestuestrik (den ligger som en ufo i øjeblikket). Men den skal nok blive færdig en dag.

    Jeg er ikke med i den marathon. Har rigeligt at lave alligevel.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 2 af 11 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •