Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 2 af 2

Emner: Missemor 2011

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526

    Missemor 2011

    Så kom min tråd for 2011 under "Nål og tråd", fordi jeg lægger ud med noget der er syet.

    Barnebarnet manglede reservetøj til børnehaven og der skal også skiftes ud i det tøj der ligger her i farmor's skuffe ;o))

    Så på hovedet i skabet, finde noget af det stof frem som er slæææbt hjem fra Stofdillen i Skælskør, og så igang med maskinerne. Det tog nogle timer, men så var der også 7 par gamacher, 4 tunika og 2 bluser færdige. Det gik hurtigt, for de skulle være uden "dikkedarer" af nogen art.

    Tunikaerne er syet efter mønster fra Onion, det kan altså godt anbefales, det er super pasform og meget let at gå til, også for dem der ikke er øvede.

    Til gamacherne har jeg brugt jersey med lycra og til andre rib med lycra, og så en meget bredriflet rib til de røde. De råhvide er noget sjovt stof, med bladmønster og superelastisk.

    Forleden var jeg i Jysk for at skulle købe rullemadras, og da jeg gik forbi hylden med metervarer i 5 mtr. stykker, kom jeg til at se de havde Hallo Kitty stof. Prisen var 100 kr. for 5 mtr., så jeg måtte jo bare have sådan et par med hjem. Så kunne der nemlig blive til et stort sengesæt med to hovedpudebetræk, og et sæt magen til, til dukkerne. Så jeg kan love for, der var en lille pige der blev glad. Hun har vrøvl med ørene, de flyder og flyder, selvom hun har dræn i, så hun er storforbruger af hovedpudebetræk.

    Og så skal jeg ellers i gang med de BLÅ farver - har netop i dag fået at vide, at vores kommende barnebarn bliver en dreng.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Mål på babysengetøj er 70 x 100 og hovedpuden 40 x 45.

    Junior er dobbelt op = 100 x 140 og hovedpuden 40 x 45.

    Voksen er dobbelt op = 140 x 200 og hovedpuden 60 x 63.

    Håber det hjælper videre.

    Kig lige på prisen på Hallo Kitty stoffet, for i vores Jysk havde de to "ens", d.v.s. den ene var en lillebittesmule mere klar i farven, og den kostede 249 for 5 mtr.

    På den jeg købte var bandarolen omkring stoffet noget lysere end på den dyre.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •