Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Begynderprojekt

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    22 Sep 2009
    Geografisk sted
    årre
    Indlæg
    106

    Begynderprojekt

    Jeg har hørt efter hvad et godt begynder projekt kunne være, på en anden side, men vil også lige høre jeres mening, fik foreslået stikkeprøver med mønster, men det fatter jeg åbenbart ikke at lave
    jeg er ekstremt dårlig til at forstå de ting der er beskrevet i min bog, min hjerne VIL bare ikke sno sig om det

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Prøv at kigge her

    http://hundeuld.dk/opskrift%20index.html der ligger mange nemme opskrift der er lette.

    du kan også gå op i Tips og opskrifter der ligger endnu flere.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tina Gæst
    Hvis du er helt ny ud i strikkekunsten, kunne du da starte med at strikke dig et halstørklæde, der er hverken ind- ell. udtagninger.
    Det er 'bare' frem og tilbage.

  4. #4
    marion Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Janni86 Se meddelelser
    Jeg har hørt efter hvad et godt begynder projekt kunne være, på en anden side, men vil også lige høre jeres mening, fik foreslået stikkeprøver med mønster, men det fatter jeg åbenbart ikke at lave
    jeg er ekstremt dårlig til at forstå de ting der er beskrevet i min bog, min hjerne VIL bare ikke sno sig om det

    hmm sidder og tænker om der ikke var noget om du skrev du havde fået en strikkemaskine eller husker jeg helt forkert??? er det til strikkemaskine du mangler et begynderprojekt.....??

  5. #5
    marion Gæst
    hov ser da lige at du har skrevet det under maskinstrik så det er det jo nok hvad kunne du tænke dig sjal eller halstørklæde

    hvis sjal så starter du med at slå 3 masker op helt over i venstre side (du kan enten hækle dem op eller vikle dem rundt vikle rundt er nemmest der laver du en løkke som når du skal starte med at slå masker op alm på strikkepinde... den løkke sætter du fast på første nål og så tager du snoren under næste nål og drejer den rundt om nålen og så også på den næste osv)
    så kører du slæden over 2 gange sætter en nål i arb og strikker igen 2 gange 1 nål i arbejde fortsæt indtil alle nålene er i arbejde også strikker du 2 gange igen og derefter skal du så bruge den nål du kan flytte masker med for nu skal du flytte den maske der sidder på den sidste nål du satte i arbejde over på nålen ved siden af også er det vigtigt at du sørger for at den nål som nu er tom er helt inde så den ikke er i arbejde mere og så strikker du 2 omgange igen også flytter du en maske igen og sådanne fortsætter du indtil der kun er 3 masker tilbage lukker dem af. så kan du evt hækle en sød kant rundt om sjalet..

    god fornøjelse...

    har også en ide til et tørklæde der er lidt nemt at gå til hvis det er... det er med løbemasker...

    men kan varmt anbefale maskinstrinkning.dk hvis du har brug for mere inspiration og igennem en forening der hedder fams.dk er der kursus i april i 5 dage kan ikke lige huske datoen det er i maribo og de kurser lærer man rigtig meget af..

    du er velkommen til at skrive hvis spørgsmål... startede selv med at strikke på maskine i eftersommere i år så er stadig ret ny idet, men elsker det det er en helt ny verden der åbner sig for en....

    god fornøjelse

    marion

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    22 Sep 2009
    Geografisk sted
    årre
    Indlæg
    106
    det er lige nemlig lige præcis til min strikkemaskine :) jeg har været igang med at strikke på en strømpe med rib, og jeg nåede faktisk ned forbi hælen, men indså hurtigt, at jeg lavede det rigtigt, men jeg fattede bare ikke hvorfor....
    har så fundet en strømpeopskrift med "sew as you go" men det skal jeg lige have studeret nærmere....
    det sværeste for mig lige nu er at forstå de 31 forskellige indstillinger jeg kan lave på hjulet på slæden....

  7. #7
    Tina Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Tina Se meddelelser
    Hvis du er helt ny ud i strikkekunsten, kunne du da starte med at strikke dig et halstørklæde, der er hverken ind- ell. udtagninger.
    Det er 'bare' frem og tilbage.
    Ups !!!!!
    Havde ikke lige set, det var maskinstrik du skrev om

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    22 Sep 2009
    Geografisk sted
    årre
    Indlæg
    106
    Citat Oprindeligt indsendt af Tina Se meddelelser
    Ups !!!!!
    Havde ikke lige set, det var maskinstrik du skrev om
    hehe

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •