Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 14

Emner: hmmmmm

  1. #1
    marion Gæst

    hmmmmm

    har haft gæster da det var ungernes fødselsdag igår sad og strikkede lidt har lagt strikketøjet fra mig i max 2 min på bordet så skal min kære broder hælde rødvin op og vupti er der rødvin over hele bordet når at redde strikketøjet tror jeg men der er kommet nogle stink pletter på det det er godt nok ikke så meget men trøjen jeg strikker er hvid ...

    hmmm er ikke nået specielt langt så overvejer at starte helt forfra ville sørme være ærgeligt at have lavet en hel trøje med pletter på, som ikke kan gå af hvad ville i gøre????


    har lige taget lidt billeder af pletten og hvor langt jeg er nået det er rygstykket

    IMAG0130.jpg


    IMAG0131.jpg

    men tror jeg vil blive ked af hvis det ikke kommer af......

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2007
    Geografisk sted
    Trondheim, Norge
    Indlæg
    54
    Jeg aner ikke hva du skal gjøre, for jeg har ikke sølt rødvin på strikketøyet mitt noengang..

    Men jeg kan fortelle deg at den gangen da jeg sølte Cola på et hvitt strikketøy strikket jeg det helt ferdig og vasket det i vaskemaskinen. Det gikk helt fint det altså.


  3. #3
    klasus Gæst
    Koldt vand og mild sæbe - Husk vandet skal være koldt!

    KlaSus

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    08 Feb 2009
    Geografisk sted
    6855 Outrup
    Indlæg
    128
    Træk en snor i alle masker,
    så du kan komme til for strikkepindene
    og håndvask det i alm. håndsæbe,
    det skulle kunne ta´rødvinen.
    Knus fra
    Den strikke og hækleglade Morganza

  5. #5
    lis ai Gæst
    Biotex pletrens har reddet mig flere gange ved genstridige pletter også på en dejlig nystrikket hvid sweater.
    Det skal helst bruges inden du vasker. Spray pletten grundigt, lad det liggge en halv time og vask derefter med opvaskemiddel.
    Gentages hvis der er meget rødvin.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    07 Mar 2010
    Geografisk sted
    Midtsjælland
    Indlæg
    42
    Jeg ville have klippet garnet over, trukket en snor gennem alle masker, kommet glycerin på, ladet det ligge til næste dag og så vasket det.

    Det har reddet flere duge for mig.

  7. #7
    marion Gæst

    forfulgt af uheld

    Mange tak for jeres råd vil forsøge om jeg kan redde garnet er startet helt forfra og kunne faktisk været blevet færdig med rygstykket idag men det strikketøj er forfulgt af uheld var gået op i køkkenet for at lave mad så kom der lige en af mine mands venner forbi og satte sig i strikkepinden så den knækkede og har selvfølgelig ikke en ekstra af den størrelse :-( så kommer sørme da ikke videre idag skod skod og atter skod :-(

  8. #8
    lenemormeinild Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af marion Se meddelelser
    Mange tak for jeres råd vil forsøge om jeg kan redde garnet er startet helt forfra og kunne faktisk været blevet færdig med rygstykket idag men det strikketøj er forfulgt af uheld var gået op i køkkenet for at lave mad så kom der lige en af mine mands venner forbi og satte sig i strikkepinden så den knækkede og har selvfølgelig ikke en ekstra af den størrelse :-( så kommer sørme da ikke videre idag skod skod og atter skod :-(
    ØV ØV ØV føler virkelig med dig

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    midtfyn
    Indlæg
    200
    Øv hvor træls med det strikketøj.

    Så må han da betale en ny pind til dig.

    Vi kan jo ikke have at du ikke har noget i hænderne
    Tænk på og hjælp andre end dig selv

  10. #10
    marion Gæst
    nej sidder også her og føler mig helt fortabt.. men han vist mig så lige en tysk side med knitpro strikkepinde og sidder nu lige og savler og et sæt der koster 500 kr ca det er godt nok lækkert..

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •