Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Knytning af hundeline

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    25 Jan 2011
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    20

    Knytning af hundeline

    Da jeg er ny ved jeg ikke om det er det rigtige sted jeg opretter denne tråd?
    Men, er der nogen der har en opskrift på en knyttet hundeline?
    Altså hvorlang skal de ''snore'' man knytter med være i forhold til længden af snorene i midten og hvordan ''lukker'' man?
    Gitte og Familien Uldtot

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Hvor lange ved jeg ikke - men de skal være MEGET lange. Min datter lavede nøglebånd til sin bror og fætre til jul og for den kunne hænge pænt om halsen var dem hun knyttede med 3m fra start... Så en hundesnor vil gå i kludder for hende.. Vi sige en hundesnor skal være mindst 1,5 m lang og hendes bånr var vel 70 til 80 cm !!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    27 Sep 2009
    Geografisk sted
    Brøndby strand
    Indlæg
    23
    Hvis det er en udstillingsline du skal knytte skal du nok ikke have den længere end 100 cm.og det er til en stor hund.Mine liner er 90 cm. i alt.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    25 Jan 2011
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    20

    Knyttet hundeline

    Det jeg mener er hvorlang skal hvorlang skal de ''snore'' man knytter med være i forhold til længden af snorene i midten, altså hvis linen skal være 1 m hvorlang skal knyttesnorene så være?
    Hvordan ''lukker'' man i en karabinhage?
    Gitte og Familien Uldtot

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    27 Sep 2009
    Geografisk sted
    Brøndby strand
    Indlæg
    23
    De udstillingsliner jeg har set er knyttet på samme måde som man knytter armbånd evt med lidt "perlepynt" midt på linen.De er som regel afsluttet med et "øje"så man kan sætte linen direkte fast på halsbåndet og derved slipper for karabinhagen.kan du ikke knytte 10 cm. og se hvor lange snore du bruger der og så gange det op til det antal cm.du vil have linen.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Der var en der spurgte om line til hunde for nogen tid siden, kan det her hjælpe.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •