Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 8 af 46 FørsteFørste ... 456789101112182838 ... SidsteSidste
Viser resultater 71 til 80 af 460

Emner: Mine 20 tønder land ..

  1. #71
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Odsherred
    Indlæg
    426
    Hvorfor tager du til Danmark for at blive syg zep, bliv dog hjemme i udlandet der er sunder

    Nu skal i se her, selv der saves hamres og jeg ved ikke hvad,http://rokken3.dk/forum/showthread.php?t=26485 så for at sige det lige ud "skider" vores have gæster på det,
    her er det spætten spætte.jpgder er igang med at træne sine unger i at flyve.
    Hilsen Jens
    Må din dag blive en god dag...

  2. #72
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Odsherred
    Indlæg
    426
    Så har vi oplevet lidt igen .

    Det sidste årstid har vi haft et vims lille egeren til at huser her på martriklen, ret så hyggeligt.

    Men se nu her hvad jeg fandt for et par dage siden e1.jpg den var åbenbart faldet ned fra reden, den ligger på ryggen med hoved nedad og alt rede matrialet lå nede under træet. Den lugtede fælt, så den må have ligget der et stykke tid, den blev taget ned vi kunne ikke finde noget på den som tyde på den var blevet bidt - skudt eller noget andet.

    Hvilken fjende har et egern egentlig !! Nogen der ved det ?
    Hilsen Jens
    Må din dag blive en god dag...

  3. #73
    Tilmeldingsdato
    16 Aug 2010
    Geografisk sted
    Tølløse
    Indlæg
    259
    Nej hvor synd , jeg mener ikke de har nogle fjender i naturen udover (måske) de tobenede , men det kan da være jeg tager fejl.
    Mange strikkehilsner Connie

    Ting tar' tid

  4. #74
    fredsminde Gæst

    Smiler

    Har lige været nede på hylden i stuen, hvor min biolog-mand har sine bøger.
    I bogen "Pattedyr i farver" kan man læse følgende (citat)

    "Egernets værste fjende er skovmåren, der kan indhente det i træerne, men mest tager det i redden om natten. Også store rovfugle som duehøgen jager egernet, men derudover har det kun få fjender" (citat slut)

    Bogen er ganske vist fra 1970 - men mon der er så meget der har ændret sig siden da på det punkt

  5. #75
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Odsherred
    Indlæg
    426
    Fint TAK skal du have ..


    Nu er det ved at være svampe tid sådan ser vejkanten ud

    svampe1.jpg svampe2.jpg svampe3.jpg

    Og de blomster stadigvæk sverige.jpg
    Hilsen Jens
    Må din dag blive en god dag...

  6. #76
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Vi er lidt tidlig oppe i dag så vi fik en flot solopgang, her lidt billeder fra havens digi.

    Image008.jpg Image010.jpg Image001.jpg


    Der er "ild" i springvandetImage007.jpg

    Dejligt vi er ved at få alle jeres strikkede ting ud , for det er godt nok koldt hertil morgen kl 6.30 var det kun 7 graders varme udenfor
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #77
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Så fik lige kigget lidt nærmere på jordbunden og straks kom havens's digi frem ,blomst.jpg hvis i går længere tilbage i indlægget, vil i kunne se det var 2-2 sidste år det skete, så det er godt nok tidligt nu.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #78
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    ;-) Ja det så jeg - jeg har lige vandret hele tråden igennem sammen med en kop kaffe.
    Tak for dejlig tur.

    Hvad er skønnere end at se disse små forårsbebudere - også selvom man ved, at vinteren nok slår til inden forår.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  9. #79
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Odsherred
    Indlæg
    426

    Følg med i vores omlægning af haven *Genbrugs fliser*

    Sidste år var i med på en side linien her da vi byggede om http://rokken3.dk/forum/showthread.php?t=26485

    I år og flere år frem går vi igang med at lægge de 2 grunde sammen til 1 have, som skal være pensonist venlig.

    Vi startede idag med at ringe til en anlægs gartner vi før har brugt, for der var et træ der hældt for meget over mod huset, så det turde vi ikke selv vælte. De kom og vupti 15 min 2 mand og det træ lå ned, det var 15 meter højt.

    t1.jpg t2.jpg t3.jpg t4.jpg t5.jpg t6.jpg t7.jpg

    Nu skal der skæres grene af og træet skal skæres op, så der er noget brænde til næste vinter.

    Lige en lille hilsen fra jordbunden erantis.jpg
    Hilsen Jens
    Må din dag blive en god dag...

  10. #80
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Nej hvor dejligt, I giver os mulighed for at følge jeres omlægning af haven.

    Og skønt med lidt forårsbebuder her på en våd, sur, mørk og kold dag. Tak.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •