Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 16 af 46 FørsteFørste ... 61213141516171819202636 ... SidsteSidste
Viser resultater 151 til 160 af 460

Emner: Mine 20 tønder land ..

  1. #151
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Rævehaler?? Padderokker?? Det er da ukrudt. Er du begyndt at dyrke ukrudt, Haven?
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #152
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Odsherred
    Indlæg
    426
    Rævehaler er den store plante du ser i bagrunden med blomster der næsten er udsprunget Lene , blomsterne bliver hvide når de er helt udsprunget.

    Idag kom jeg lige fordi parykbusken men dens flotte blomster og solen stråler faldt lige ned på den, det var lige før det var helt fortryllende at se på paryk1.jpg så kiggede jeg lidt nærmere paryk2.jpgbien havde travlt med at smæske sig i blomsterne, kan i finde den.

    Så var der et par grene der bare skulle væk ved sommerfuglebuskene, man gik ind i dem hver gang man kom den vej

    Se nu her gensplejsning gen1.jpg4 grene var vokset sammen og nu gen2.jpger de ved at dele sig igen.
    Hilsen Jens
    Må din dag blive en god dag...

  3. #153
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Strikkelene, du kender nok den staude under navnet "Fjerbusk", som jeg gør.

    Jeg har fundet bien Skægt med Sommerfuglebuskegrenene! Naturen har mange luner, som stadig kan forundre os mennesker.
    og Julemor

  4. #154
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg synes den rævehalebusk ligner Spiræaer. Dem havde vi 2 store af i forhaven i Sorø. Og de var ca. 180 cm høje. Jeg gemte mig sommetider bagved dem, når jeg ville drille min søster og sagde "bøh" til hende.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #155
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Odsherred
    Indlæg
    426
    Syntes lige i skulle have et par billeder til at gå i seng på .

    Parykbusken i modlys Image006.jpg

    De 2 billeder er fra Anvortskov rasteplads motor vejen imod København

    Image004.jpg Image003.jpg så smukt kan man sidde ved borde og bænke og nyde en kop kaffe.
    Hilsen Jens
    Må din dag blive en god dag...

  6. #156
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Tak for smukke "godnat" billeder :-)
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  7. #157
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Odsherred
    Indlæg
    426
    I år lykkes det for fruens pilelatyrustræ se nu bare her


    Så går hun ud og klipper blomsterne afhun siger der vil komme mange flere når den bliver strynet til vaserne inde i huset; men det dufter altså godt med sådan en buket på bordet.

    Den her plante fandt jeg i en bunke jord der er en der har fået kørt på sin grund, fik lov til at tage den ..
    Men hvad er det for en, den ser ud til at være i familie med den blå korn blomst

    Hilsen Jens
    Må din dag blive en god dag...

  8. #158
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Å de er så skønne og hvor de dufter , det er pragtfuld at side lige op og ned af dem udenfor når det lykkes engang imellem at få varmegrader op til at kunne side udenfor
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #159
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Nøøøj hvor er det bare smukt!! Som om små sommerfugle flyver ind og ud... Og fruen har da helt ret i, at det giver flere blomster, hvis man plukker ind

    Den skønne ukendte gætter jeg på er en Centaurea af en slags... Og dem er der en hel del af, så jeg tør ikke gætte på sort.
    og Julemor

  10. #160
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Der plukkes også fra dem kan du tro hele stuen dufter så dejligt med sådan en buket.


    Vi mest Jens roder jo i haven og rundt omkring for at gøre haven mere pensonist venlig, og de 3 her mor og 2 kid kigger bare på os Image003.jpgImage004.jpg venter til vi vender ryggen til, så hen og snup er par roser.nå der er plads til os alle .
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •