Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 15 af 46 FørsteFørste ... 5111213141516171819253545 ... SidsteSidste
Viser resultater 141 til 150 af 460

Emner: Mine 20 tønder land ..

  1. #141
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Odsherred
    Indlæg
    426
    Se nu her hvordan de latyrusblomster begynder at fylde godt Image003.jpgvi glæder os til at få et stort blomster træ der
    Sidst redigeret af hundeuld : 13-06-2012 kl. 22:21
    Hilsen Jens
    Må din dag blive en god dag...

  2. #142
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Odsherred
    Indlæg
    426
    Så blev ranuklerne for store for kassen i flisebedet, så op med dem og plant dem ud langs sommerfugle buskenejens.jpg, der vil komme flere efterhånden jeg får ryddet op i staude bedetdet vil være fedt de dækkede det hele med tiden.

    Jeg har også fået fyldt lidt knold begonia i potterImage015.jpgmed lilje og en enkel calala i baggrunden

    Og fruens gamle pibeskål er fundet frem i skuret er blevet til dette Image014.jpgblomsterbed på flisehegnet
    Hilsen Jens
    Må din dag blive en god dag...

  3. #143
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Du milde moster, man kan da ikke vende ryggen til dig et øjeblik, med den fart du har på Haven

    Er det en (utrolig skøn) mini Syrén, du viser? Super idé at tage en flise op til krydderurter! Jeg glemte jo helt, at jeg havde en broget Mynte, da I var herovre. Hvis det er noget, så sig til... I mellemtiden har jeg anskaffe Citron Timian, som jeg tror, kunne være flot og lyse op under roser (må komme an på en prøve). Hvor er det nogle flotte kugler, nammenam, I har fået i bedene i gården!! Ja ræven skal sørme også have mad - naturens orden. Pøjpøj med Clematis'erne - dem glæder jeg mig til at følge. Sammensætningen i pibeskålen er suverænt smuk
    og Julemor

  4. #144
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Odsherred
    Indlæg
    426
    Det er en fransk syren,den skulle med tiden blive lige så høj som de andre og blomsterne er med trompet facon.

    Broget mynte det lyder spændende, det må jeg kigge på hvis jeg kan få lokket konen med til Bornholm igen næste år.
    Hilsen Jens
    Må din dag blive en god dag...

  5. #145
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Hvor ser der altså skønt ud hos Jer, men kan I have de flotte blomster i fred for dådyrerne

  6. #146
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Hvordan dufter den franske så? Med tiden har jeg fået øjnene op for, at en Syren ikke bare er en Syren Der er adskillige forskellige, sågar nogle som blomstrer i september. Men ikke alle dufter de og jeg kunne forestille mig, at heller ikke alle er lige hårdføre - ligesom eksempelvis Sommerfuglebuske.

    Jeg sætter en Mynte til side og så ser vi, hvor gode overtalelsesevner, du har til næste år
    og Julemor

  7. #147
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Odsherred
    Indlæg
    426
    Her kan du se forskellen på 2 syrener

    Image001.jpg Image003.jpg


    Duft er meget svag, slet ikke som andre syrener

    Tak fordi du vil sætte den til side til mig og jeg tror godt jeg kan få hende jeg deler avis med overtalt til en tur til Bornholm igen, vi blev jo ikke færdig med at se øen.
    Hilsen Jens
    Må din dag blive en god dag...

  8. #148
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Altså hvis du nu støder på et par vildskud sådan generelt ved Syrenhækken, kunne jeg så ikke overtale dig til at samle dem i en potte med lidt jord og tage med herover til næste år, Haven? Jeg har alt for lidt Syrener, synes jeg - og tager ikke så nøje, hvad de hedder. Men jeg har så altså en også en mini Syrén, som jeg netop har bøjet en gren ned mod jorden af og puttet lidt jord og en sten over, så den gerne skulle slå rod i løbet af sommeren og kunne tages fra som plante til næste forår. Måske den var noget for dig?
    og Julemor

  9. #149
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Odsherred
    Indlæg
    426
    4 farver kan jeg lave til dig, dem får du næste år.


    Vores store klump rævehaler ca 2x2 meter har altid haft det med at lægge sig hen af jorden , så frem med snoer osv. I år har jeg ikke fjernet de gamle grene, bare ladet dem stå og hvad sker der så Image006.jpg Image007.jpg de bliver sørma stående og støtter de tunge nye grene, så nu er det slut med at klippe de gamle grene væk om foråret.
    Hilsen Jens
    Må din dag blive en god dag...

  10. #150
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Tak

    Det fandt jeg også ud af sidste år...
    og Julemor

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •