Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 14 af 14

Emner: at sy i strækstoffer....suk :(

  1. #11
    Sytossen Gæst

    stretch sømme

    Det er vigtigt, at du bruger en søm der kan strække sig, ellers vil sømmene "sprænge" når din søn begynder at bruge t-shirts`ne. Fordi stoffet vil strække sig, men sømmene kan ikke følge med.
    Hvis det er en gammel symaskine du har arvet, kan den nok kun sy zigzag. Og det kan sagtens bruges. Du skal bare bruge en lille stinglængde. Jeg vil foreslå 2 - 2,5 mm. Og en zigzag med et lille udsving.
    Bare klø på!

  2. #12
    heidihodk Gæst
    jeg er lige nået dertil hvor jeg er nødt til at gå lidt væk fra symaskinen, ellers havner den ude på græsplænen

    jeg var ellers lige så glad, for jeg fandt søreme både brugsanvisningen og en tvillingenål....men ak...det vil slet ikke som jeg vil....

    det er ellers en god symaskine, og jeg tror altså bare jeg lige skal lære den at kende. det er en major 5001.

    jeg tager lige en pause fra den og vender frygteligt tilbage!

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2010
    Geografisk sted
    Hørsholm
    Indlæg
    64
    Som Mormal skriver, så er en overlocker virkelig en god investering.

    Prøv at se efter en brugt i Den Blå Avis, eller andre steder der sælger brugte maskiner. Jeg er sikker på, at man kan finde en til en billig penge.

    Du kan jo altid få gode overlocker-råd herinde inden du beslutter dig for købet :-)

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Her er der nogle gode råd til jer der syer.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •