Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234
Viser resultater 31 til 37 af 37

Emner: Hæklet poncho

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    den er da bare blevet genial flot.
    Jeg var lige i kælderen (mit hobbyrum) i går og fandt noget garn som jeg skal lave en af til mig. Den er nemlig super easy og ret lækker. Tænker lidt at den sagtens kan bruges som Varmestuemønster
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


  2. #32
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    Jacob har fået bestilling på et halstørklæde i det mørke blå susanna garn .. Og jeg har lidt tilbage af det lyseblå/hvide , jeg har tænkt mig at lave en poncho i en af hver farve.. Og jeg har faktisk et nøgle mere, som jeg også gerne vil lave en poncho i..
    Jeg glæder mig til at se resultatet af dem , tror det blir flot .

    Men jeg blir lige nødt til at vente med det mørke blå , til Jacob er færdig, og det kan godt tage rigtig lang tid .
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Smil fra
    Carina
    Nu med helt ny blog!

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    Det er nogen rigtig flotte farver du har der
    Jeg glæder mig til at se billeder af det færdige resultat
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


  4. #34
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    Jeg glæder mig også meget til at lave dem, men jeg vil lige vente til Jacob kommer hjem, med nøglen til postkassen, for Bedstemor herinde, var så sød at tilbyde at sende mig en hæklenål nr. 9.
    Så jeg vil lige tjekke om den er kommet idag, så jeg kan prøve med den .
    Smil fra
    Carina
    Nu med helt ny blog!

  5. #35
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    Hvor er det bare dejligt at kunne få lov til at være en del af det her fantastiske fællesskab
    Det er så skønt at se/ høre hvordan alle hjælper der hvor de kan
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


  6. #36
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    Jeg vil lige vise jer den færdige poncho. Det er Emma Sophie's dukke "1000kroner" der er model.
    DSC_0001 (3).JPG
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


  7. #37
    Tilmeldingsdato
    15 Oct 2010
    Geografisk sted
    gentofte
    Indlæg
    7
    Citat Oprindeligt indsendt af bjergged Se meddelelser
    Hey

    Du skal bruge hæklenål nr.10

    1.Du starter med at hækle 32 lm Vedhæftet fil 51582
    2.vend med 3lm og lav en stgm i 5lm fra nålen (31lm i 1.række) så fortsætter du rækken ud således: 1lm, spring lm over og 1stgm i næste lm. På den måde får du lavet 4-kanterne. Når du når hen til den sidste lm i 1. række, skulle du gerne have 15½ firkanter. den ½ er den ekstra stgm i starten. Vedhæftet fil 51583
    3.vend med 3lm, stgm om lm, lm, stgm om lm..... fortsæt rækken ud. Nu skulle mønstret gerne være forskudt, så stangmaskerne står over hullerne i rækken fra før. Vedhæftet fil 51584
    Således fortsætter du til du har lavet ca.25 rækker.
    Du kan vælge at lave to ens stykker og så sy/hækle dem sammen til sidst. Eller du hækler det andet stykke på med det samme.

    Jeg har nu hæklet 25 rækker Vedhæftet fil 51588
    hækle videre på siden af det færdige stykke som før.
    vend med 3lm, stgm om lm, lm, stgm om lm..... fortsæt til du igen har 15½ firkanter Vedhæftet fil 51589
    Når du har hæklet 9 rækker Vedhæftet fil 51590
    Folder du arbejdet således og hækler 3 kæddemasker i den første firkant Vedhæftet fil 51592
    Så fortsætter du med stgm om lm buen som før.
    vend som normalt og hækle rækken tilbage til du mangler den ½ kasse. I stedet for 1stgm hækler du 3km om stgm fra sidestykket.
    fortsæt med 1stgm om lm buen, 1lm, stgm om lmbuen osv...... Vedhæftet fil 51593

    Jeg håber det her hjalp dig lidt.
    Hej
    JEg har fulgt din instruktion, så selv en total nybegynder godt kan finde ud af det Men nu glemte jeg bare, at det var en voksenponcho og jeg vil gerne hækle den til en ca. 3-årig pige. Hvad skal jeg så gøre? Jeg har en hæklenål 6.50 og har slået de 64 masker op og laver 6stm. og 2 luftmasker etc. Men skal jeg bare lave den oprindelig opskrift med de 32? Skal jeg købe en anden størrelse hæklenål?

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •