Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 10 FørsteFørste 12345678 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 95

Emner: Tid til at tage afsted

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Steffen

    Og nu skal jeg ud og prøve min nye stav , jeg håber den er god og stærk , men først skulle vi køre en tur i Steffens bil , det var sjovt .
    Winnie var ikke med på denne tur , for der må kun sidde personer 2 i bilen .

    Da vi nåede ud til skoven standsede vi og parkerede bilen , for vi måtte ikke køre ind i skoven , for det vil skræmme de
    dyr som bor der , vejret var dejligt , selvom der kom et par regnbyer ind imellem .

    Vi hoppede ud på en stor græsplæne , jeg vil kalde det for en park , og der lå nogle gamle bygninger i nærheden ,
    Steffen fortalte,at det er et psykiatisk hospital , et sygehus for mennesker, der har en sygdom i hovedet .

    Vi gik ind i skoven og holdte os på stierne , for hvis vi gik ind imellem træerne ville dyerne blive bange ,
    hvis man var heldig, kunne man få øje på de dådyr, der er i skoven , der er 7 stykker , men vi så ikke nogen ,
    hvor de kommer fra, er der ingen der ved , vi gik ganske stille gennem skoven , vi skulle jo lede efter
    elverfolkets dal , vi gik meget langt uden at finde noget , men lige med et dukkede der et lille hus op i en lysning ,
    der var skodder for vinduerne ,så man ikke kunne se ind .
    Steffen fortalte,at det er et gammelt thehus , et sted hvor de psykiske syge gik hen for at drikke og spise
    medbragt the og brød , i gamle dage altså de patienter der måtte gå ud , men de havde ledsager med af
    plejere og sygeplejrske , for de skulle jo passe på patienterne,
    i dag bliver det kun brugt meget lidt .

    Vi fortsatte hen af stierne og kon til et sted, hvor det gik stejlt ned til vandet , her ligger dalen ,
    og jeg var på vej med af skråningen , men nej det måtte jeg ikke ,
    for jeg kunne jo falde og slå mig meget slemt , jeg måtte heller ikke kravle i træerne .
    Dem der kravler op i træerne, kommer ikke ned igen af sig selv, de skal skæres fri, for de sidder som reglen
    fast i et reb, der er bundet fast i træet og Steffen vil helst ikke skære mig fri .
    Når man går rundt i sådan en skov og leder efter noget,bliver man meget tørstig og træt ,
    har du noget med at drikke Steffen ,nej nis ,men lidt længer henne af stien er der en kilde ,
    der kan du få noget at drikke , jeg løb så hurtigt jeg kunne hen af stien og fandt kilden , men nej ,
    der kom ikke noget vand ud af den , det rør som kom ud af jorden var ødelagt , sådan noget møj ,
    Steffen, jeg er træt og vil hjem nu , og så gik vi tilbage til bilen igen .

    Jeg skal lige huske at sige, at der hvor vi er , er på en halvø der hedder Oringe , der ligger et psykiatisk sygehus med samme navn .
    Billed 1:
    Jeg fik lov til at køre Steffens bil , det var sjovt .
    Billed 2:
    Vi gik ganske forsigtigt på stierne, for ikke at skræmme dyerne .
    billed 3:
    Det er thehuset som næsten ikke bliver brugt mere .
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet steffen

    2-2
    Billed 1:
    Det er her dalen må være , jeg er løbet
    Billed 2:
    Her er så den dumme kilde der ikke gav noget vand , øv øv øv , jeg er meget tørstig .
    Billed 3:
    Her er vi på vej tilbage til bilen , jeg vil bare lige sige at min nye stav er bare god og stærk .
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Steffen

    Da vi havde gået den lange tur ude i skoven og blevet godt trætte og tørstige
    gik vi hen et sted, hvor man både kunne drikke og hvile sig .
    Men først skulle vi op af så mange , så mange trapper , hvor blev jeg træt
    af den tur op til 2.sal , og så var døren låst, men Steffen havde en nøgle
    så vi kunne komme ind , men sikket et sted , der var ingen mennesker , kun gamle ting og sjove ting .
    De efterfølgende indlæg er der fælles billeder til .
    Billed 1:
    Det gamle skilt som hang ved hospitalets hovedport .
    Billed 2:
    Sikken nogle lange trapper , får de aldrig en ende .
    billed 3:
    Det er nogle store trin der er på den trappe .
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet steffen

    billed 1:
    Pyyyy , 2. sal der er jo langt op .
    Billed 2:
    Skiltet på døren fortæller, hvor vi er henne .
    Billed 3:
    Så er der dækket op til middag med det gamle porcelæn , ss mærket som er brændt ind i porcelænet står for
    Statens sindsygehospital
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #35
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Steffen

    Billed 1:
    Efter middagen skulle jeg til tandlægen , men NEJ ikke med det apperat , den borede ikke , den slog som en lille hammer , auvvvvv
    Billed 2:
    Her sad patienterne og hyggede sig med at væve viskestykker til hospitalet .
    Billed 3:

    en lidt mindre væv til småting som servietter .
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #36
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Steffen

    Billed 1:
    Så fik jeg lov til at hvile mig , men den seng kunne jeg ikke lide ,
    jeg fik slet ikke hvilet mig ,
    billed 2:
    jeg fik et bælte om maven , for jeg må jo ikke stikke af , der er også hansker man kan få på .
    det gør man ,hvis man vil rive sig selv eller andre i ansigtet .
    Billed 3:
    Og her blev jeg spændt fast i fødderne , det er slet ikke rart .
    Hvis jeg var sød og rar ,ville de flytte mig over i en anden seng .
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #37
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet

    Efter en sjov oplevelse på museet , blev jeg ført over til en rigtig afdeling,
    jeg var noget nervøs , for hvad ventede der mig der .
    Jeg blev noget overrasket ,da jeg så den nye sengestue , en helt ny seng
    en af dem der kunne hejses i begge ender ved at trykke på en knap,
    det var skide skægt , jeg skulle også lige prøve at hoppe i sengen , nej hvor var det sjovt ,
    jeg glemte helt at være træt og det bedste af alt var, at jeg fik slet ikke skæld ud .

    Men nu vil jeg i seng og sove for træt er jeg , men der stod en dame ved
    siden af og sagde , hvis du skal i den seng og ligge ,skal du først have tøjet af,
    for det er noget støvet,efter den lange tur du har været ude på, og så måtte jeg det .
    I mens jeg lå der i sengen , kikkede jeg rundt i værelset , det var næsten som at være på hotel,
    et lille bord med dug på , billeder og reol med bøger på væggen, blomster på sengebordet,
    pæne gardiner for vinduet og en herlig frisk luft i værelset og så sov jeg .

    Da jeg vågnede igen stod der en sød dame ,som spurgte om jeg havde sovet godt ,
    jeg har aldeig sovet så godt før ,en dejlig blød seng og ren herligt ,
    dame , må jeg få mit tøj igen , for nu vil jeg gerne hjem til Winnie og Steffen igen ,
    det må du gerne , men du skal i bad først,for det trænger du til ,
    skal jeg bade med alle de andre patienter ?
    nej lille Nis , her på afdelingen har hver sengestue deres eget bad og toilet , så du skal ikke ud på gangen ,
    Tænk sig , imens jeg har sovet har de taget mit tøj og vasket det ,
    da mit bad var færdig, fik jeg også dejligt rent tøj på, herligt .

    Da jeg havde fået tøj på og noget at spise og drikke , kom der en meget sød dane ind ,
    løftede mig op og sagde ,nu har du sovet , fået et bad og noget at spise , må du gerne tage med Steffen hjem ,
    for du er slet ikke syg , men det var sjovt at have en trold i pleje ,
    i nogle timer , kan du have det rigtigt godt ,
    jeg takkede damen mange gange for den gode behandling , jeg havde fået ,
    hvis det er sådan man har det på et psykiatisk hospital vil jeg meget gerne komme igen ,
    hvis jeg skulle blive syg, for her er mægtigt rart at være .

    Billed 1:
    En helt ny seng med elevator , den var godt nok sjov at lege med og hoppe i .
    billed 2:
    Det er godt nok nogle flotte værelser de har , bord med dug , billeder og reol med bøger i. væggen og fine gardiber for vinduerne
    billed 3:
    Og så faldt jeg i en dyb og velfortjent søvn , imens jeg sov havde de rare mennesker vasket mit tøj , det var godt nok støvet .
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #38
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Steffen

    Billed 1:
    Og så kom jeg i bad , men ikke sammen med de andre patter , jeg havde jo mit eget baderum
    billed 2:
    Toilet og bad på værelset , det rene loksus , og flot er det .
    Billed 3:
    Her siger den rare dame farvel til mig , jeg vil bare sige , hun er bare sød .
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af vtj : 10-12-2006 kl. 19:04
    Venlig hilsen
    Rokken

  9. #39
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Steffen

    Mit sidste forsøg på at finde elverfolkets dal i Vordingborg

    Efter et rart ophold på Oringe gik turen videre til en lille ø i nærheden , den hedder
    Masnedø , her var der en chance for at finde elverfolkets dal .
    Det var godt nok en lang tur derover , men der er meget smukt og en flot
    udsigt ud over vandet , man kunne se storstrømsbroen og helt over til Falster.
    Imens jeg gik og ledte efter elverfolket i den flotte dal , så jeg pludselig
    noget af et hus , det var lavet i noget de kalder betong, da jeg gik op af en skråning
    kom jeg til en stor sten , da jeg kom lidt tættere på ,så jeg mange
    store sten , hvad er det for noget Steffen , det er et gammel fort , masnedøfortet ,
    det blev bygget i 1914 som en forsvarsfestning .
    Her var sjovt at rende rundt og kravle op , man skulle passe på, for man kunne hurtigt falde ned og slå sig slemt .
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Venlig hilsen
    Rokken

  10. #40
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet

    Da vi havde hoppet lidt rundt på kanontårnene gik vi ned i gården , der stod en stor port åben , skal vi gå der ind Steffen , ja det kan vi godt , hvis vi må , Sikkent et sjovt fort , der var slet ingen soldater og kanoner , men en masse billeder , nej Nis, for fortet bliver ikke brugt mere til krig , men til kulturelle formål , lige nu er de ved at lave en kunstudstilling , der er også blevet holdt koncerter der inde .
    da vi havde kigget lidt på de mange billeder ville jeg gerne hjem , og
    så kørte vi hjem .
    Billed 1:
    Da jeg så det store billede , damen i rødt , ville jeg hjem ,jeg kom til at tænke på min kære Roselinde .
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Venlig hilsen
    Rokken

Side 4 af 10 FørsteFørste 12345678 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •