Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 10 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 95

Emner: Tid til at tage afsted

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Jenny

    Den lille trold og Nis tog straks fat på søgningen af både Rosalinde og Odrians hale. De søgte højt som lavt, men fandt absolut ingenting. "Hmm, det ka' ik' være rigtig det her" tænkte Nis, og sagde højt til Odrian, "Jeg tror nisseme at vi blir nød til at gå lidt i hver sin retning og lede, og så mødes ovre ved tinget", den var Odrian med, og de sagde pænt farvel for nu til hinanden :)
    Nis havde gået længe og søgt, han havde kaldt Rosalindes navn i øst som i vest - men ak uden held !!! Og det var da ozze ret tilfældigt at han pludseligt stødte ind i hende i skoven ved Tokkerup å. Der blev stor gensynsglæde, for det var over 150 år siden at de havde set hinanden sidst....
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 9a.jpg (15,5 Kb, 3 visninger)
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Jenny

    Rosalinde og Nis snakkede næsten i munden på hinanden efter at de havde lavet troldehilsen, for der var så meget at fortælle om fra begge sider. Nis fortalte, at han havde mødt Odrian, og om hans lange rejse fra Odsherred. "Odrian", sagde Rosalinde, "Jamen hvad laver han dog her midt på året ?", tjaaa...det kunne Nis jo ik' helt svare på, andet end at fortælle at Odrian havde mistet sin elskede hale, og at han havde aftalt med ham, at hjælpe med at finde den mod at den lille trold sku' hjælpe ham med at finde Elverfolkets dal, og at han havde aftalt med trolden, at de sku' mødes på tinget. "Godt", sagde Rosalinde, "Mod tinget vi går". Og
    så satte de kurs imod tinget i udkanten af skoven. Da de nåede frem sad Odrian allerede på en af de store sten ved skovsøen. De klatrede begge op på stenen, og hilste på Odrian. Odrian så ik' glad ud, for han manglede stadig sin dejlige hale, men Rosalinde trøstede ham og sagde, at hvis de ik' fandt den, så sku' hun nok finde en løsning på det problem. Odrian blev lidt glad over at høre Rosalindes trøstende ord, og begyndte derfor straks og fortælle om elverfolkets dal....og hvilken fortælling
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 1a.jpg (17,3 Kb, 2 visninger)
    • Filtype: jpg 2a.jpg (11,6 Kb, 1 visninger)
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Jenny

    I gamle dage længe før at i (Nis og Rosalinde) blev født, holdte elverkongen hof højt mod nord i elverfolkets dal. Det siges, at hver nat ved 1-tiden opstod hans hof nær en gammel klippeformation langt ude i de norske skove. Det vil sige lige indtil den nat, hvor et menneske nåede halvt at se en elverpige ude og plukke klokkeblomster, fra den nat af svor elverkongen at det aldrig skulle ske igen, så derfor besluttede han at dalen skulle flytte på sig hver nat. Siden da er dalen aldrig blev set igen, ja det vil sige lige på nær den nat hvor Nordli og Odrian nærmest stødte ind i den ved et uheld.
    Oooh, hvilket gilde de pludselig befandt sig midt i, og elverkongen kom hen og hilste dem velkommen, for ugler og aser-trolde var der altid plads til ved kongens hof. Så Odrian og Nordli spiste og morede sig som de aldrig havde gjort før. Odrian fik endda lov til en dans med en af elverpigerne, oh hvilket svir !!! Da Odrian og Nordli gik til køjs den nat var de to meget glade væsner.
    Næste morgen da de vågnede, vågnede de i en lysning i skoven, men der var ingen elverpiger og hoffet var der heller ik' mere, det var som om de var sunket i jorden. For elverkongens hof forsvinder som dug for solen lige før solopgang, kun for at vende tilbage hver nat et nyt sted.
    Nis og Rosalinde sad som på nåle og lyttede til Odrians fortælling, og da han endelig stoppede den, ville de høre meget mere men Odrian lo og sagde, at det kunne der ik' blive tale om, for Nordli og han havde lovet ik' at røbe hoffets hemmelighed.
    Pludselig udbrød Rosalinde, "Iiih guder er klokken så mange, jeg må ile hjem til Jenny, jeg havde lovet at når solen stod på sit højeste ville jeg være hjemme igen" Rosalinde sagde farvel og aftalte med Nis at han måtte komme på besøg hos hende. Senere den dag travede Nis så ned af Engtoften, hvor Rosalinde og Jenny boede. Det tog lidt tid at finde det rigtig hus, for Nis var ik' vant til at være så tæt på menneskeverdenen.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 3a.jpg (9,6 Kb, 2 visninger)
    • Filtype: jpg 4a.jpg (12,3 Kb, 2 visninger)
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Jenny

    Endelig fandt Nis indkørslen til Jennys og Rosalindes hus, og da han nærmede sig hoveddøren kom Rosalinde til syne i den. Hun var rigtig glad for at se Nis igen, for de havde været utrolig gode venner så længe hun kunne huske tilbage i tiden, og havde ozze på et tidspunkt været lidt kærester, hvilket er noget usædvanligt, for trolde og nisser har det oftest med at holde sig til sine egne.
    Nis fik da ozze et rigtig stort og varmt troldekram, udover den normale hilsen med at gnide næserne imod hinanden.
    Nis og Rosalinde havde en rigtig hyg'lig dag og aften sammen, hvor de fik snakket om mangt og meget, men det meste af tiden gik dog med at komme med teorier om hvor Elverfolkets dal lå for tiden. Rosalinde mente at ha' hørt fra ræven, som strejfede rundt i byen, at dalen plejede at drage mod Norges klipper og skove når foråret var i luften, det havde ræven hørt fra sin fætter, som nogle gange kom på besøg, og hvor han vidste det fra, ja !! det må guderne vide, men ik' desto mindre havde han været heldig og opsnappet det....
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 5a.jpg (14,4 Kb, 2 visninger)
    • Filtype: jpg 6a.jpg (12,4 Kb, 2 visninger)
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Jenny

    Nis overnattede hos Rosalinde og Jenny den nat, men sov alene på et tykt tæppe på sofaens armlæn, mens Rosalinde sov trygt oppe ved siden af hendes elskede bøger.
    Den næste morgen vågnede Nis først, så han tog en hurtig beslutning om at han ville overraske Rosalinde med morgenmad. Han skyndte sig og smutte ud i haven for at se om han kunne finde nogle bær, men Jenny havde altså ingen bær i sin have, hvilket Nis syntes var for ringe, for hvem kunne leve uden friske bær. Nu måtte han gå på opdagelse for at finde nogle, men det varede da heller ik' længe før at han fandt ud af at naboen havde noget af det rigtige, så han krøb under hækken, for at gå på rov hos naboen.
    Da Rosalinde vågnede stod det fineste lille bord fyldt med friske bær og fyldte hele stuen med den skønneste duft. Hun skyndte sig at gnide det værste søvn ud af øjnene, og hoppede glad ned og tog et bær. Hun nåede faktisk at spise mange af bærrene, før Nis kom ind fra sin have vandring, men han nåede dog at få lidt morgenmad inden han måtte drage videre i sin søgen efter Elverfolkets dal.
    Da han havde sagt farvel til Rosalinde begav han sig ned mod engen og Tokkerup å igen, på vejen passerede han en dejlig stor sten, som han klatrede op på for at få lidt solstråler på kroppen. Da han atter travede videre kom han efter et stykke tid til endnu en stor sten, denne var dog meget større end den forrige, og der stod noget med mennesketegn på den, som Nis godt kunne forstå - for han var jo ik' en nisse for ingenting. Nisser er utrolig dygtige til sprog http://www.rokken.dk/phpBB2/images/smiles/icon_razz.gif
    Da han havde læst havde der stod dragede han atter videre.....

    Gad vide hvor Nis er på vej hen nu ?? Bliver han på Sjælland eller rejser han over mod Fyn og Jylland ?? Det ska' blive meget spændende at se hvor han næste gang dukker op
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hundeuld

    Se nu her hvem der kommer machrende ind til os..
    og hvem har han i hånden Roselinde.. jeg troede hun var blevet nede i Osted.. Mon Jenny ved hun er smuttet ud af huset.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 1a.jpg (20,8 Kb, 4 visninger)
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Steffen

    Nu er nis kommet til Vordingborg

    Den 30 / 5 06 kom jeg til Vordingborg med postvognen til Hr og Fru Vordingborg .
    jeg kom i en kasse jeg lige kunne være i , jeg blev lidt klemt , men overlevet .

    Jeg blev budt velkommen af en stor mand ,han hed Steffen ,en herlig fyr
    hans damemenneske var ikke hjemme og det led jeg under ,
    Steffen havde meget travlt med at lave knapper, som han kaldte dem for .

    Jeg fik lige lagt rygsækken og en tår at drikke , så gik det løs .
    jeg blev sat til at skære klodser på en maskine som var en båndsav , jeg
    vil bare sige , at Steffens maskiner er kæmpe store , de klodser jeg skar skulle blive til knapper .
    Derefter skulle der bores hul i , 2 i hver , det er et meget hårdt arbejde, at
    stå ved en søjleboremaskine .

    Derefter skulle de pudses på en båndpudser , man skulle holde fast på klodserne ,
    ellers blev de revet ud af hænderne på mig . men sikkerheden var i top , det sørgede Steffen for .
    Så kom Steffens damemennesket hjen , mit held , hvor er hun sød , Winnie er hendes navn .
    Winnie skændte på Steffen fordi han havde sat mig til at arbejde , men hvad , jeg syntes det var sjovt ,

    Winnie fortalte , om vinteren ved juletid, boede der nisser på stedet , men de er rejst nu ,
    så Winnie hentede deres indbo og dækkede op til mig
    og fr. Vordingborg hr, Hordingborg var ikke hjemme lige nu, men konmmer senere . FORSÆTTES I NÆSTE INDLÆG
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 2a.jpg (11,2 Kb, 4 visninger)
    • Filtype: jpg 3a.jpg (11,0 Kb, 4 visninger)
    • Filtype: jpg 4a.jpg (12,4 Kb, 4 visninger)
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Steffen

    forsat billeder fra ankomsten ho Steffen og Winnie
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 5a.jpg (12,0 Kb, 3 visninger)
    • Filtype: jpg 6a.jpg (8,8 Kb, 4 visninger)
    Venlig hilsen
    Rokken

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Steffen

    Efter den lange rejse og arbejde i Steffens værksted , tog så meget på mig, at jeg var nød til at tage et par dages hvil .

    Lørdag efter frokost gik turen til Rosentfelt gods og skove for at finde elverfolkes dal .

    Det er en lang vej at gå ,så det var godt at jeg havde min stav med .
    Da vi kom frem til godset var jeg godt træt og måtte hvile lidt , det er stort og flot ,
    det siges ar Dronning Margrete og prins Henrik har holdt feriedage her ,
    ude i skoven er der en kilde, hvor den tidligere godsejerfrue sendte sin køkkenpige ud , i alt slags vejr ,
    for at hente vand til hendes morgenthe, stakkels pige .

    Vi gik ikke ind på godsets gårdsplads for der var gæster , men der var en masse dejlige bakker jeg kunne rende op og ned af ,
    men auuuuu , der faldt jeg og min stav knækkede midt over , jeg slog mig ikke ret meget , men min stakkels stok.
    Steffen den rare mand, har lovet at lave mig en ny vandrestav .
    Billed 1:
    Her er så den lange lange vej op til Rosentfelt gods , vejret var med os .
    billed 2:
    Så nåede jeg fren til godset , det er stort og flot , vik gik ikke ind på gårdspladsen , for der var bryllups selskab
    Billed 3:
    auuuu her faldt jeg , og min dejlige stav knækkede
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 7a.jpg (14,1 Kb, 2 visninger)
    • Filtype: jpg 8a.jpg (11,3 Kb, 2 visninger)
    • Filtype: jpg 9a.jpg (16,3 Kb, 2 visninger)
    Sidst redigeret af rokken : 10-12-2006 kl. 17:09
    Venlig hilsen
    Rokken

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Steffen

    Da jeg havde sundet mig lidt gik turen videre til Knudskov , et sted med mange gravhøje, jættestuer og en dejlig strand , der er ca 7 kilometer der til ,
    ha ha ha , vi kørte i Winnies og Steffens bil derud .

    Det er godt nok er rart sted for trolde og menneskebørn , masser af plads til at lege på , men jeg var ikke i vandet ,
    der var en jættestue som jeg ville ind i , men nej der var meget mørkt og fugtigt, så jeg blev uden for .

    Næste tur går til Vordingborg by .
    Billed 1:
    Jeg sidder lige og kikker over på den skov godsejerfruen fik sit vand til morgenteen
    billed 2:
    her står jeg foran indgangen til jættestuen .
    Billed 3:
    udenfor jættestuen står der et skilt hvor der stod lidt om den tid .
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af rokken : 10-12-2006 kl. 17:08
    Venlig hilsen
    Rokken

Side 2 af 10 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •