Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 8 af 10 FørsteFørste ... 45678910 SidsteSidste
Viser resultater 71 til 80 af 98

Emner: Ny bog i Entrelac/Neverkont/billed i besked 81

  1. #71
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Øv! Det smuttede, da jeg skulle til at sende beskeden.

    Når jeg har fået sidste omgang færdig, syet sammen og hæftet ender, så har jeg faktisk en ny hue.

    Så varer det nok ikke så længe, før vi kan starte vores Neverkont strikning herinde. Det bliver spændende, hvor mange af de andre, der vil være med. Men de kunne da finde ud af at strikke Superkarla sjalet (som også er en slags Neverkont).

    Nå, nu må jeg vist skynde mig at blive færdig. Jeg skal til vævning i eftermiddag. Jeg håber, at jeg snart er færdig med det viskestykketof, jeg er ved at væve.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #72
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Øv! Det smuttede, da jeg skulle til at sende beskeden.

    Når jeg har fået sidste omgang færdig, syet sammen og hæftet ender, så har jeg faktisk en ny hue.

    Så varer det nok ikke så længe, før vi kan starte vores Neverkont strikning herinde. Det bliver spændende, hvor mange af de andre, der vil være med. Men de kunne da finde ud af at strikke Superkarla sjalet (som også er en slags Neverkont).

    Nå, nu må jeg vist skynde mig at blive færdig. Jeg skal til vævning i eftermiddag. Jeg håber, at jeg snart er færdig med det viskestykketof, jeg er ved at væve.
    Tillykke med huen.....

    Glæder mig til at se et foto.
    Jeg har også lige blevet færdigt med forskelige strik, så nu tror jeg vil prøve neverkont/entrelac strik.Det ser spændende ud.Glæder mig til at prøve det.

    Samler I masker op i begge maskeled. eller kun i den der liger mod vrangsiden??????????????????????
    Har fundet forskellige opskrifter/visninger at strikke det på.

  3. #73
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg samler op i begge maskeled. Men jeg ved ikke om det er helt rigtigt. Det virker fint for mig.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #74
    lenemormeinild Gæst
    Må vi så se huen nu den er færdig

  5. #75
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jeg samler op i begge maskeled. Men jeg ved ikke om det er helt rigtigt. Det virker fint for mig.
    Tak for hurtig svar, Lene.
    Ja, det ser også pænest ud at samle op i begge led, med kun et led bliver det lidt løst. Har afprøvet begge dele.
    Det er ret nemt og sjovt at strikke, det bliver til vende,vende vende osv.

    Jeg har slået op til et par strømper,

    Venter spændt på at se din hue.

  6. #76
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Ja, man vender hele tiden. Jeg har kun 6 masker på hver firkant/trekant.

    Og jeg tager ikke løs af, når jeg vender. Det ses ikke. Kantmaskerne bliver fine alligevel.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #77
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Ja, man vender hele tiden. Jeg har kun 6 masker på hver firkant/trekant.

    Og jeg tager ikke løs af, når jeg vender. Det ses ikke. Kantmaskerne bliver fine alligevel.

    Jeg har også brugt begge led, og det er blevet ok men jeg filtede jo også mit bagefter.

    Dejlig let og overskueligt med de felter, selv om man afbrydes konstant som jeg ofte bliver her i huset føler man da alligevel at jeg kommer derudaf.

    Jeg skal til at lave mønster til en minipc en bestilling - så nu må jeg i gang med et grundmønster mens Torben er på sygehuset et par dage.

  8. #78
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af lenemormeinild Se meddelelser
    Må vi så se huen nu den er færdig
    BE_BE må vi ikke........

    Jeg er begyndt at strikke entrelac, det er da meget sjovt.

  9. #79
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Den er ikke færdig endnu. Jeg er nok for længe om det. Men jeg kan jo ikke sidde og strikke hele dagen.

    Jeg skal nok tage et billed, når jeg er klar til det.

    Det kan være, at jeg når at sy den sammen i aften. Jeg har besluttet mig til at bruge sytråd, da det nok blliver for klodset, hvis jeg syr med strikkegarn.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #80
    nette strik Gæst
    Okay, havde læst det som om du havde hæftet ender, men ved igen at læse dit indslag. ER jeg med, er spændt, fordi jeg selv er begyndt på entrellac, på strømpepinde,driller lidt ved alt det venderi. så skifter til rundpind.
    glæder mig til at den færdig.
    Når du skriver den skal syes sammen, har du ikke strikket hue på rundpind, det tror jeg at jeg ville have gjort.

Side 8 af 10 FørsteFørste ... 45678910 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •