Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 10 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 98

Emner: Ny bog i Entrelac/Neverkont/billed i besked 81

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg fandt et link om Gwen Bortner med billeder af tingene, der er i bogen + lidt andre ting, som ikke er i bogen.

    http://www.google.dk/images?q=Gwen+B...w=1255&bih=447

    Det er denne hue, jeg prøver på at lave.
    http://www.google.dk/imgres?imgurl=h...3&tx=112&ty=35
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #22
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Du har ret med dit mål 1 inch er 2, 54 cm.
    Jeg har også siddet og omregnet yard som garnmængden er opgjort i.
    Har strikket 4 kaffevarmere der nu bare lige venter på at blive filtet men vil gerne have et par kurve og en pung med i maskinen :-)))))

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg kommer nok til at støtte mig lidt til dit link fra Hendes Verden, når jeg skal til neverkont'en.

    Jeg kan bare ikke se, hvordan jeg skal lave de første trekanter - uden at "vride" ribkanten temmelig meget. På billedet af huen er den ikke "vredet" rundt.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #24
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Det er ikke nemt at have 90 masker på 4 strømpepinde. Det lykkedes mig at tabe nogle stk.. Så jeg måtte pille et par omgange tilbage for at redde dem op på pindene igen. Nu fortsætter jeg hvor jeg er nået til. Stadigvæk kun ved ribkanten (som jeg har besluttet mig til skal være 15 cm bred). Der står 5" (inch ?) i opskriften og det har jeg regnet mig frem til er lidt over 12 cm.. Så min bliver lidt bredere.

    Jeg tror, vi får denne tråd helt for os selv, Jeanne. Der er vist ikke andre, der er interesserede i at strikke neverkont. Men de har jo også så travlt med flettesjalet.
    Følger jeres tråd, hvis I starter en strik sammen Neverkont tråd. er jeg klar til at være med.
    For at alle kan være med, skal det nok være et mønster på dansk.
    Jeg har fundet flere gratis mønster på nettet, men alle på engelsk.
    Glæder mig til at læse mere og se foto.
    Hilsen Nette.

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det er Jeanette Thøgersen igang med. Men hun venter vist stadig på at få forfatterens tilladelse til at oversætte et par opskrifter.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #26
    nette strik Gæst
    Okay, fint. Jeg følger jer, og så må vi se hvad der kommer ud af det.
    Er du begyndt på neverkonten på huen?

  7. #27
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af nette strik Se meddelelser
    Okay, fint. Jeg følger jer, og så må vi se hvad der kommer ud af det.
    Er du begyndt på neverkonten på huen?
    Jeg sidder sådan og pusler lidt med at undersætte til mig selv og eget brug (du ved alle de der små gule sedler med noter) mens jeg venter på en mail fra Gwen Bortner på om vi må bruge en dansk oversættelse af et par af hendes opskrifter i en lukket gruppe.

  8. #28
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jeg kommer nok til at støtte mig lidt til dit link fra Hendes Verden, når jeg skal til neverkont'en.

    Jeg kan bare ikke se, hvordan jeg skal lave de første trekanter - uden at "vride" ribkanten temmelig meget. På billedet af huen er den ikke "vredet" rundt.

    Ud fra bogen her midt i morgenkaffen skal du da ikke vride noget når du strikker dine trekanter på første række. Du skal bare strikke dem fra højre til venstre som der er vist på side 29 og så se lige side 158 der er hjælp til din UNIT.

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    02 Mar 2009
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    85
    Teknikken bliver bestemt noget jeg skal prøve på et senere tidspunkt. Til dem der er medlem af Knitalot er der en vejledning i hvordan man strikker det.

    Lene jeg regner med at du tager bogen med til Krea mødet på søndag.
    Hilsen Inliner
    Besøg min hjemmeside (se profil)
    Nu også med blog

  10. #30
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Jeg er nu nået til at google garn til de modeller jeg vil lave fra bogen - amerikanere og englændere er jo underlig også med deres garnmængder der opgives i yards. Så jeg er glad for lige pt at jeg er en habil regner.

Side 3 af 10 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •