Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 10 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 98

Emner: Ny bog i Entrelac/Neverkont/billed i besked 81

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Nej, billederne er i bogen og den er for stor til min skanner. Og i øvrigt tror jeg heller ikke at jeg må på grund af copyright.

    Så I bliver nødt til at vente, til jeg har strikket den færdig. Så skal jeg nok tage et billed af mit eksemplar. Som i øvrigt kommer i varmestuekassen.

    Jeg sidder her og tæller: 1, 2, 3. Det er fordi det er 2 ret og 1 vrang i denne rib.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    Jammen så er du da lovligt undskyldt
    Jeg glæder mig til at se hvad du får tryllet frem
    Det er sundt at leve sjovt, men det er ikke sjovt at leve sundt


  3. #13
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det tager noget tid. Men en dag kan jeg tage et billed af den.

    Det kan jo være, at I kan låne bogen et sted og se den.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #14
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Strikkelene - jo tak jeg fik bogen lørdag med posten og jeg siger dig NØØØØØØØØØJJJJJ hvor er den skøn - den bedste gang lørdagsslik jeg længe har foræret mig selv. Flere af modellerne er på ønskelisten men lige nu holder jeg mig lidt til de kendte teknikker, da Torben noch einmahl er blevet indlagt og det sluger lidt af hjerneaktiviteten hver gang.

    Håber din hue bliver rigtig god denne gang.

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg skal lige være færdig med ribkanten, før jeg forsøger mig med neverkont.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeanne Thøgersen og jeg har snakket lidt sammen om en slags strik sammen om en af opskrifterne i bogen. Men da man jo ikke må kopiere fra en bog, så ved jeg ikke hvordan vi gør. Det kunne jo f.eks. være den hue, jeg er begyndt på. Bare til at øve os, så vi lærer strikketeknikken at kende. Der er også en sød, lille, rød taske. Eller hvad med futter?
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #17
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Der er mange dejlige ting i den bog og ude på nettet ligger der et af mønstrene som appetitvækker fra bogen i pdf format.
    Hendes Verden har også et mønster i teknikken liggende og en billedskole som er ok her hedder det godt nok Norsk Neverkont.

    se op se ned her er et link:

    http://www.hendesverden.dk/handarbej...rsk-neverkont/

    Fra bogen er jeg ved at strikke nogle kopvarmere og nogle små kurve i mine garnrester - eller af nogle af mine rester

    Mine varmeste anbefalinger til bogen

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Ja! Og jeg er stadig ved den søde hue i bogen. Det bliver spændende, når jeg skal til at strikke neverkont fletningen på huen.

    Jeg håber, der er flere rokkere, der har lyst til at prøve denne teknik.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg strikker ribkant så mine fingre snart er glødende (på 5 strømpepinde). Den skal jo være temmelig bred forneden på huen. Når jeg går over til tykkere garn så tager jeg den korte rundpind nr. 5 i brug.

    Er der noget nyt, Jeanne?
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det er ikke nemt at have 90 masker på 4 strømpepinde. Det lykkedes mig at tabe nogle stk.. Så jeg måtte pille et par omgange tilbage for at redde dem op på pindene igen. Nu fortsætter jeg hvor jeg er nået til. Stadigvæk kun ved ribkanten (som jeg har besluttet mig til skal være 15 cm bred). Der står 5" (inch ?) i opskriften og det har jeg regnet mig frem til er lidt over 12 cm.. Så min bliver lidt bredere.

    Jeg tror, vi får denne tråd helt for os selv, Jeanne. Der er vist ikke andre, der er interesserede i at strikke neverkont. Men de har jo også så travlt med flettesjalet.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 2 af 10 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •