Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Kryds fingre for Majas hamster

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406

    Kryds fingre for Majas hamster

    Vores mis har i aften fundet ud af at brække rør af hamsterburet - og været på langfart med en af Majas hamstre i munden. Jørgen fik den kapret tilbage og umiddelbart så den ud til at være hel og fin men vi ved jo ikke havd der gemmer sig inden under... Så nu gør den i en stor klodskase så vi kan følge den...

  2. #2
    lillebi Gæst
    tror nu godt at i kan tage det roligt. Signes hamster har været på tur med vores katte 4 gange, fordi de banditter har fundet ud af at bryde ind og lille kræet bryde ud.
    Han har set lidt forpjusket ud når han har været legetøj for rovdyrene men har højst fået forkortet sit liv med et par dage.
    Så længe der ikke er tydelige sår og dyret i forvejen ikke er for stresset så skal den nok overleve, de små fætre har en vis evne til at spille "død" og så stikke af når de får chancen.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Vi havde engang en kat, der prøvede på at fange et af vores marsvin, da vi var børn. Marsvinet løb ind under et lavbenet møbel, hvor katten ikke kunne komme ind. Det var den samme kat, som ikke brød sig om at fange mus.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    20 Feb 2009
    Geografisk sted
    8270 Højbjerg
    Indlæg
    48
    God aften.
    Vi har også prøvet det flere gange, da vi både havde flere katte og hamstre. Kattene havde den skøre ide at lægge hamsteren i madskålen, hvor den så kunne ligge helt livløs og stille indtil vi fik den samlet op og på plads i buret igen.
    Da vi fik den første hamster var vores da 12 årige datter så bekymret over at den sad og rystede, at vi blev enige om at strikke en sovepose til den. Det var hurtigt gjort på maskine, så næste morgen var vi jo spændt på at se, hvordan det var gået. Soveposen var i nattens løb blevet godt og grundigt tygget igennem og var blevet blandet op med savsmuldet i bunden af buret og var nu blevet til en rigtig hyggelig plads for det lille kræ.
    Godnathilsen fra Birthe Risbjerg

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Det blev en fin blød seng der..."pudder" lever i bedste velgående.. Menneske-mor her har gennem natten tjekket fler gange med lommelygte. Den stod i en 25 cm høj klodskasse uden de store grejer i så vi kunne observere den. Men kl. 5.00 VAR DEN VÆK !! Jeg fatter ikke en bjælde af hvordan den er kommet op over den høje kant og ind under Majas seng ;-). Vi fik den til at løbe ind i et rør og nu er "pudder" og "kvast" herligt genforenet.
    Vi skulle have propper så vi kunne få røret væk - ved jo ikke hvor snu mis er nu den ved det kan fjernes. Disse propper kommer IKKE i løs vlgt men vores dejlige dyrehandler splittede fluks et sæt rør ad så vi kunne købe 2. Det kanlder jeg service. Der gider jeg godt handle en anden gang...

  6. #6
    lenemormeinild Gæst
    Dejligt at høre det ente godt

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Åh, det var godt, at den lille hamster overlevede. Sikke en dum kat.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Hvor er det godt at høre, det endte godt.

    Her havde vi en oplevelse ud over det sædvanlige for et par år siden, da knægten havde et akvarium med nogle store fisk, lignede store sild med rød bug, de var ca. 20 cm. lange. Den ene af vore katte elskede at ligge oven på akvarielampen og suge varme, men pludselig en aften råbte knægten "PJUSKE KOM HER MED MIN FISK!" Det kan godt være vi kom op af sofaen og i samme nu kom katten med en fisk i munden fisende forbi os og ud i badeværelset, hvor den gemte sig bag toilettet. Os bagefter og fik pillet fisken ud af munden på katten og i fuld fart tilbage til akvariet.
    Det har ganske givet set sjovt ud, knægten i boxershorts og mor her i py i fuld fart gennem stuen Af uforklarlig årsag, var det ene overglas på akvariet pludselig dumpet ned i akvariet, og så var katten hurtig, inden armaturet også faldt samme vej. Vi kan kun tror, at katten må have fået skubbet til det på en eller anden måde, for der har aldrig før været problemer med det, glasset er jo skåret til akvariet så det passer helt på den kant det nu engang kan ligge på.

    Nå, men fisken var blevet godt molstreret, en del af skællene var væk og den så noget gennemgnasket ud. Men den kom sig helt og et par uger efter var den flot at se på igen.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    20 Feb 2009
    Geografisk sted
    8270 Højbjerg
    Indlæg
    48
    Så skal I lige have min yndlingshistorie. Da vores datter havde fået det første hamster, gik vi på biblioteket for at låne en bog om hamstere. Jeg satte mig ned på gulvet med alle 4 børn omkring og datteren med hamsteren i hænderne. Jeg læste " Man kan roligt slippe hamsteren løs i stuen", hvilket datteren så gjorde. Jeg bladrede til næste side, hvor der stod " men det er en forbandet dårlig ide, da den ikke er til at fange igen". Og det måtte vi sandelig give forfatteren ret i.
    Mit motto er nu " husk nu at læse brugsanvisningen - og hele brugsanvisningen " . Det gælder især i forbindelse med de strikkemaskiner, jeg sælger.
    Godnat fra Birthe Risbjerg

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •