Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 32

Emner: Uldgarn fra Netto

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    30 Nov 2010
    Geografisk sted
    Kyringe, St. Merløse, Ringsted
    Indlæg
    149
    Hm.......hvad pokker mon jeg så har gjort forkert????
    det er vasket i sæbespåner!!
    Trine Bierberg

  2. #12
    Rysse Gæst
    Jeg filter med ganske alm. vaskepulver men uden skyllemiddel. Jeg regner med at blive færdig med par nr. 2 i aften og filter det i dag eller i morgen, så giver jeg lige en melding. Det er nemlig en anden farve. Bare for at se om, der skulle være forskel der. Det første par var i sort og hvid meleret. Dette er grønt, sort og hvidt. Jeg kan se at dit er blåt, det har jeg også købt, så strikker jeg et par til i den farve.

  3. #13
    Jeanne Thøgersen Gæst
    jeg har også filtet flere ting af dette garn og det har filtet rigtig godt.

    Strikket på p 8 - 9 og vasket på 60 grader så kører det og resultatet bliver faktisk rigtig godt.

    Jeg bruger almindelig flydende vaskemiddel - svanemærket som alt det andet her i huset

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    30 Nov 2010
    Geografisk sted
    Kyringe, St. Merløse, Ringsted
    Indlæg
    149
    Strømperne er grønne, som dem du vil strikke nu!!
    Men jeg har også blåt garn!!
    Er det ikke underligt at det slet ikke har filtet på trods af varmegraden??
    Trine Bierberg

  5. #15
    marion Gæst
    det har jeg altså også prøvet nogle gange at noget bare ikke vil filte hvorfor har jeg stadig ikke fundet ud af.. men har måske en anden teori som kunne være løsningen. på et tidspunkt kunne jeg ikke få noget som helst til at filte og ved du hvad, det var sørme min vaskemaskines varmelegme der var gået i stykker så hvis du har en rest af noget du har filtet før så prøv at strikke en prøve af det også smid den i vaskemaskinen også mærk på lågen engang imellem om den bliver varm for ved ikke om du putter de ting du filter i en vaskepose for ellers kan det overskyende uld vist nok sætte sig i maskinen bare et forslag når nu alle de andres garn filter i maskinen det kan jo også være at der er fejl i lige det du har fået men ville da lige undersøge min maskine for det var derfor jeg fandt ud af at der var en fejl i vores spritnye vaskemaskine først var det varmelegmet og derfor noget elektronik der ikke kunne finde ud af at fortælle vaskemaskinen at den skulle varme.. men prøv lige at tjekke din maskine... bare et forslag...

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    30 Nov 2010
    Geografisk sted
    Kyringe, St. Merløse, Ringsted
    Indlæg
    149
    Hvordan ser dine sutsko ud Rysse???
    jeg ville gerne strikke nogle der havde støvlefacon!!
    Mon du har en go´ opskrift??
    Trine Bierberg

  7. #17
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Bierberg58 Se meddelelser
    Hvordan ser dine sutsko ud Rysse???
    jeg ville gerne strikke nogle der havde støvlefacon!!
    Mon du har en go´ opskrift??
    Jeg har strikket både alfesko og nogen i støvlefacon efter en lånt bog fra biblioteket. Lige nu er jeg ved at lede efter en filtet støvle som jeg ved jeg har set i en bog - og jeg leder hvert ledigt minut :-)

  8. #18
    Rysse Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Bierberg58 Se meddelelser
    Hvordan ser dine sutsko ud Rysse???
    jeg ville gerne strikke nogle der havde støvlefacon!!
    Mon du har en go´ opskrift??

    Du kan se nogle af dem jeg har strikket sidste år. Dem jeg blev færdig med her i aften bliver filtet i morgen, når jeg kommer hjem fra arbejde. Så kan du se dem i min tråd.

  9. #19
    Rysse Gæst
    Så blev de filtet. Og jeg har bestemt ikke nogen problemer med at de filter - faktisk tvært imod. Se her i min tråd: http://rokken3.dk/forum/showthread.p...619#post264619

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    30 Nov 2010
    Geografisk sted
    Kyringe, St. Merløse, Ringsted
    Indlæg
    149
    Idag forsøgte jeg igen, denne gang med et par overtræksbukser i vasken og så på 60 grader!! Og jeg må sige at det virkede denne gang!! Nu er de blevet MEGET små, faktisk alt for små!! Godt jeg har mere af garnet, når det nu skulle have været en fødselsdagsgave!!
    Meget meget mærkeligt!! Intet skete ved de første 3 vaske på 60 og 80 grader, idag virkede det på 60 grader!!
    Tak for hjælpen Rysse.....dejlige sutter du får lavet!! Kommer du latex på sålerne???
    Hvilke opskrift bruger du??
    Trine Bierberg

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •