Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: spækhugger

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406

    spækhugger

    Nu er vi lige i "befri Willy" mode herhjemme og så kommer ønsket om en hæklet spækhugger.
    Jeg HAR den fine bog af Maja Hansen og hun har også et rigtig godt mønster men hvor jeg dog syntes det er synd alle aftegningerne er limet på og AF FILT ....
    Et par steder har jeg fundet en "orca" men de har så være kuglerunde og uden rigtig facon. Er nogen af jer kommet om ved en der BÅDE har rigtig facon og hvor aftegningerne er hæklede - enten ind i mønsteret eller bare hæklet og sat på bagefter ??

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    04 Mar 2011
    Geografisk sted
    Himmerland
    Indlæg
    180
    Jeg har lavet majas spækhugger, og jeg bruger ikke filten, men hækler så det passer efter mønsteret og syr det på, desværre er den foræret væk - ellers havde jeg gerne taget et billede.......
    Er der ikke mønster til filt klippet har jeg lagt det på et stk. bagepapir og tegnet efter det jeg har hæklet, og lavet mønster.

    Håber det var til at forstå......

    Det gælder iøvrigt alle de dyr jeg har hæklet efter hendes bog - der har jeg selv lavet filt klip om til hæklede pletter m.m.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Tak. Det vil jeg gøre for facon-mæsigt er denne langt den fineste..

  4. #4
    lenemormeinild Gæst
    Her er et billed af den spækhugger jeg lige har lavet
    fra maja hansen´s bog
    Hæklet dyr fra april 2011 027.jpgHæklet dyr fra april 2011 028.jpg jeg har hæklet bunden og sat rulleøjne på

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Den er rigtig fin Lene - hvor lang er den ? Alle mine bliver hæklet i garn nr. 8 og på nål 2,5 ;-)) Så den ugle Bubbihund har på sin blog bliver pænt lille ;-)

  6. #6
    lenemormeinild Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Janneha Se meddelelser
    Den er rigtig fin Lene - hvor lang er den ? Alle mine bliver hæklet i garn nr. 8 og på nål 2,5 ;-)) Så den ugle Bubbihund har på sin blog bliver pænt lille ;-)
    min er ca 15 lang incl. halefinnen jeg hækler også på hækelnål 2,5 men den bliver jo større med tykker garn og hækel nål og mindre i tyndere garn og hækelnål så det gælder om at prøve sig frem til den ønskede størrelse

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    198
    Hej Janneha
    Jeg har også købt Majas bog og er helt enig med dig i at det dér filt-fis ikke holder ;-)
    Jeg gjorde det at jeg hæklede en lap der passede nogenlunde med skabelon-formen hun har med i bogen. Det samme gjorde jeg med øjne og pletter.
    Desværre er spækhuggeren foræret væk og jeg skrev altså ikke ned hvad jeg gjorde, men hvis du forsøger dig lidt frem er det ikke så kompliceret.
    God arbejdslyst
    Knus MetteG
    Hjemmestrikkede strømper er en kærlighedserklæring

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Den spækhugger er meget sød, navnesøster.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •