Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 16 af 16

Emner: Det hele kongerige i Duo Silke/merino - kan man det?

  1. #11
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Bogormen Se meddelelser
    Jeg er igang med at strikke det i arwetta strømpegarn og har valgt at bruge pind 3½. Jeg er er 2/3 del igennem midter-borten og det ser ud til at det bliver rigeligt stort.
    Har besluttet mig for, at det skal være færdigt til Esbens dåb d. 27 marts - nu må vi se om jeg når det.
    Jeg valgt at købe 10 ng. garn bare for at være sikker side og strømpegarn kan bruges til så meget....
    Og hvor mange ngl kommer du så til at bruge??????

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    27 Dec 2010
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    120
    Sjaler er 180x180, lav en strikkeprøve og gang maskeantallet op, så kan du se din strikkefasthed.
    Hilsen
    Prinsessen

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2008
    Geografisk sted
    x
    Indlæg
    112
    Citat Oprindeligt indsendt af Jeanne Thøgersen Se meddelelser
    Og hvor mange ngl kommer du så til at bruge??????
    Jeg er igang med ngl. 4. Jeg skal nok skrive hvor mange jeg ender med at bruge. Men med amning, bleskift, vasketøj og alt det andet der følger med når man er mor til en 8 ugers dreng - så er tiden ikke helt til strikketøj.

    Jeg har også en fødselsdagsgave til en pige der bliver 1 år i dag - den er heller ikke blevet færdig - så det er godt jeg ikke ser moren den næste 14 dage, så har jeg lidt tid at løbe på.
    Bogormen


  4. #14
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    Valby
    Indlæg
    169
    Citat Oprindeligt indsendt af Prinsessen Se meddelelser
    Sjaler er 180x180, lav en strikkeprøve og gang maskeantallet op, så kan du se din strikkefasthed.
    Hilsen
    Prinsessen
    Jeg ved ikke lige helt hvad du mener, men det her "kongerige" måler, hvis man tager efter opskriften, 125x125

    VH. Jeanet

  5. #15
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Prinsessen Se meddelelser
    Sjaler er 180x180, lav en strikkeprøve og gang maskeantallet op, så kan du se din strikkefasthed.
    Hilsen
    Prinsessen

    Sjaler er nu den sjaler er alt efter hvad de er strikket i/af osv.

    Der er ingen faste regler for den slags som der er vejledende mål for tæpper alt efter deres kategori i størrelse.

    Dette kongerige der er i gang her er vist også mere tæppe/svøb end det er sjal

  6. #16
    klasus Gæst
    hmmm et sjal der måler 180 x 180 er godt nok stort - det svarer til at et trekantsjal skulle måle ca. 250 cm på den lange led......


    KlaSus

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •