Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 16

Emner: Det hele kongerige i Duo Silke/merino - kan man det?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637

    Det hele kongerige i Duo Silke/merino - kan man det?

    Jeg tænker der nok er nogen derude der har lavet det hele kongerige og som kanhjælpe mig...

    Jeg har en ven, som skal have en søn til maj og han er SÅ stolt og glad.. jeg vil så gerne forære dem det hele kongerige i gave.. http://www.familiejournal.dk/Handarb...alt-svoeb.aspx

    Men det "oprindelige" garn er dyrt og jeg har noget vidunderligt Duo Silk/Merino fra skivegarn liggende i den mest vidunderlige is-blå...

    Det har en løbelængde på 540 meter på 100 g.. Jeg har tre bundter... Ingen vejledende pindeangivelse... (det er ret tyndt men super lækkert)

    Det halve kongerige anbefaler pind 4 og 4 bundter af Marknos go green alpacca+merino a 100 gram som har en løbelængde på 400 meter...

    Jeg har nogenlunde samme antal meter - tror I ikke også at jeg har nok?

    Hvad siger I kyndige derude? Kan jeg bruge mit isblå garn.. eller SKAL jeg ud og købe for at lave denne gave??
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    Valby
    Indlæg
    169
    Hej Brumby.

    Jeg har strikket det i arwetta sokkegarn og var nødtil at gå op på pind 5 for at opnå den rigtige strikkefasthed. Jeg mener at jeg kun brugte ca 6 1/4 nøgle. Jeg brugte tre forskellige farver, 1 til midten 1 til mellemborten og 1 til ydreborten, så derfor er det lidt svært at sige om jeg måske ikke ville have haft brug for det sidste 1/4 nøgle hvis jeg havde strikket det i en farve.
    Umiddelbart vil jeg sige at du har nok garn. Dit garn er ikke så tykt som det opskriften foreslår, så måske det bliver lidt mindre, men det tror jeg ikke gør noget. Det er rigeligt stort i den originale størrelse, efter min mening. De fleste babytæpper er jo mindre en 125x125(som jeg husker er færdigmålet på det hele kongerige).
    Håber du kommer i gang med det. Jeg synes det var rigtig hyggelig at strikkke.

    VH. Jeanet

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Se jeg vil også regne med du har nok, men jeg vil ikke ligge hoved på blokken hvis du lige mangler 10 meter.........
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af "Brumby" Se meddelelser
    Jeg tænker der nok er nogen derude der har lavet det hele kongerige og som kanhjælpe mig...

    Jeg har en ven, som skal have en søn til maj og han er SÅ stolt og glad.. jeg vil så gerne forære dem det hele kongerige i gave.. http://www.familiejournal.dk/Handarb...alt-svoeb.aspx

    Men det "oprindelige" garn er dyrt og jeg har noget vidunderligt Duo Silk/Merino fra skivegarn liggende i den mest vidunderlige is-blå...

    Det har en løbelængde på 540 meter på 100 g.. Jeg har tre bundter... Ingen vejledende pindeangivelse... (det er ret tyndt men super lækkert)

    Det halve kongerige anbefaler pind 4 og 4 bundter af Marknos go green alpacca+merino a 100 gram som har en løbelængde på 400 meter...

    Jeg har nogenlunde samme antal meter - tror I ikke også at jeg har nok?

    Hvad siger I kyndige derude? Kan jeg bruge mit isblå garn.. eller SKAL jeg ud og købe for at lave denne gave??
    Jeg er sikker på du har nok - jeg har strikket det i hvidt og jeg brugte alpaca baby - det blev et dejlig blødt tæppe både forældre og baby var meget glade for det

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Citat Oprindeligt indsendt af Jonet Se meddelelser
    Dit garn er ikke så tykt som det opskriften foreslår, så måske det bliver lidt mindre, men det tror jeg ikke gør noget. Det er rigeligt stort i den originale størrelse, efter min mening.
    Tror I at jeg burde lave en strikkeprøve? Opskriften oplyser ikke noget om strikkefasthed?? Så det nytter vel ikke noget?

    Jeg laver normalt ikke disse prøver... og dette svøb bliver vel bare anderledes størrelse, men vel stadig firkantet? Selvom garnet er tyndere??
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    Valby
    Indlæg
    169
    Citat Oprindeligt indsendt af "Brumby" Se meddelelser
    Tror I at jeg burde lave en strikkeprøve? Opskriften oplyser ikke noget om strikkefasthed?? Så det nytter vel ikke noget?

    Jeg laver normalt ikke disse prøver... og dette svøb bliver vel bare anderledes størrelse, men vel stadig firkantet? Selvom garnet er tyndere??
    Nej det tror jeg ikke du behøver, konstruktionen af sjalet vil gøre at det bliver firkantet uanset hvilket garn du bruger.
    Da jeg startede med at strikke mit samlignede jeg det med et der havde det færdige mål som opskriften foreskriver og kunne se at mit ville blive mindre. Jeg skal tit en pindestørrelse op for at holde strikkefastheden.
    Du kan jo starte med at strikke sjalet og så se om det bliver tæt/luftigt nok. Hulmønstret bliver tydligere når det bliver skyllet op og rettet ud. Håber noget af det her volapyk gav mening.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2008
    Geografisk sted
    x
    Indlæg
    112
    Jeg er igang med at strikke det i arwetta strømpegarn og har valgt at bruge pind 3½. Jeg er er 2/3 del igennem midter-borten og det ser ud til at det bliver rigeligt stort.
    Har besluttet mig for, at det skal være færdigt til Esbens dåb d. 27 marts - nu må vi se om jeg når det.
    Jeg valgt at købe 10 ng. garn bare for at være sikker side og strømpegarn kan bruges til så meget....
    Bogormen


  8. #8
    Tilmeldingsdato
    15 Aug 2010
    Geografisk sted
    Tølløse
    Indlæg
    259
    Jeg er helt overbevist om du har garn nok og er sikker på det bliver forrygende flot , fat du bare pindene
    Mange strikkehilsner Connie

    Ting tar' tid

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Citat Oprindeligt indsendt af Bogormen Se meddelelser
    Jeg er igang med at strikke det i arwetta strømpegarn og har valgt at bruge pind 3½. Jeg er er 2/3 del igennem midter-borten og det ser ud til at det bliver rigeligt stort.
    Har besluttet mig for, at det skal være færdigt til Esbens dåb d. 27 marts - nu må vi se om jeg når det.
    Jeg valgt at købe 10 ng. garn bare for at være sikker side og strømpegarn kan bruges til så meget....
    Da min 3½ pind er udlånt for en tid (til en Möbius) så må jeg forsøge mig med en pind 4... Jeg vil gå i gang, så snart jeg kommer forbi en printer, der kan spytte min opskrift ud (den jeg har herhjemme er gået til de evige printer-marker, desværre...)

    Tak for alle jeres råd.. jeg håber det bliver godt.. for det skal være godt til den lille guldklump der kommer til maj!!!
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    Valby
    Indlæg
    169
    Rigtig god fornøjelse. Jeg håber du skriver hvordan det gået når du bliver færdig

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •