Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 15

Emner: opskrift på hæklet vest

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Sep 2010
    Geografisk sted
    møn
    Indlæg
    338

    opskrift på hæklet vest

    jeg har nogle nøgler kauni uld tilovers og vil rigtig gerne hækle mig en vest... men kan ikke rigtig finde noget... kunne også rigtig godt tænke mig at valke den når den er færdig det er dog ikke noget krav... den kan også være strikket, den skal være halvlang,,, da jeg jo stadig er lidt små fed vil jeg ikke lave en af de der korte... kommer aldrig til at bruge den....
    i plejer at være så fuld af gode ideer
    knus lykke

  2. #2
    Nora Gæst
    Har du kigget på Drops? De har en del hæklede veste. Nogle af dem er lette at forlænge, hvis du syntes de er for korte.
    http://www.garnstudio.com/lang/dk/ca...hp?kat=Crochet
    Held og lykke med projektet.
    Nora

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Ellers kunne du jo lave sådan en som vandhunden lavede for et stykke tid siden, hvor hun hæklede oldemors ottekanter. Den blev vildt sød, og selvom den vist var kort, så kan man jo bare hækle nogle flere ottekanter for at forlænge den.

    Prøver lige at finde et link til dig...FUNDET:

    http://rokken3.dk/forum/showthread.php?t=22632

    DEN ER SKISME DA FOR LÆKKER!!
    Sidst redigeret af bubbihund : 17-01-2011 kl. 19:29 Årsag: Gravet et link frem
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Måske skal du bare have lidt inspiration - denne er hæklet "ud af hovedet" og det mener jeg nok du skulle være kvinde for at kunne. Jeg startede midt bag og hæklede på begge sider af de opslåede masker. Foran blev det de runde, som bestemte, hvad der ellers skulle hækles. Den er også lave i Kauni
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    15 Aug 2010
    Geografisk sted
    Tølløse
    Indlæg
    259
    Hvor er den bare flot Daisy
    Mange strikkehilsner Connie

    Ting tar' tid

  6. #6
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Daisy har gjort det igen - lige tryllet noget frem af ud af hovedet - smukke sager må jeg sige

    Jeg sad og tænkte på noget med dominostrik jeg havde set i et tysk blad men er sikker på den kan oversættes.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    26 Sep 2010
    Geografisk sted
    møn
    Indlæg
    338
    Citat Oprindeligt indsendt af daisy Se meddelelser
    Måske skal du bare have lidt inspiration - denne er hæklet "ud af hovedet" og det mener jeg nok du skulle være kvinde for at kunne. Jeg startede midt bag og hæklede på begge sider af de opslåede masker. Foran blev det de runde, som bestemte, hvad der ellers skulle hækles. Den er også lave i Kauni
    nøj daisy.... den er da bare for lækker lige sådan noget jeg godt kunne tænke mig at lave... men tror sgu ikke helt evnerne rækker....

    jeg har været på drops og se det hele igennem men syntes ikke jeg rigtig kunne finde noget..
    har overvejet den fra familie journalen
    vil rigtig gerne se den fra det tyske blad,,,, bebe... taler flydende tysk så det skulle ikke være noget problem...

    tusind tak for alle jeres ideer og svar... det er så vildt inspirerende...
    knus lykke

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2008
    Geografisk sted
    jammerbugten
    Indlæg
    502

    vest

    http://www.familiejournal.dk/Handarb...r-og-barn.aspx den her er nem jeg har hæklet flere af dem
    held og lykke

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Citat Oprindeligt indsendt af vandhunden Se meddelelser
    http://www.familiejournal.dk/Handarb...r-og-barn.aspx den her er nem jeg har hæklet flere af dem
    Vandhund, den er altså virkelig sød - jeg har puttet den i min e-mappe.

    I skal have mange tak for alle roserne - men Lykketrold, jeg mente seriøst, at du kunne kaste dig ud i den slags - du er jo keramiker - har altså tjek på formning, og i modsætning til strik, så er hækling perfekt til fri fantasi og vil man have det lidt tjekket, tilstræber man blot symmetri/spejling.
    Man starter med at klippe vesten i papir, i den form man vil have, og så hækler man, så hatten passer.
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    26 Sep 2010
    Geografisk sted
    møn
    Indlæg
    338
    Citat Oprindeligt indsendt af daisy Se meddelelser
    Vandhund, den er altså virkelig sød - jeg har puttet den i min e-mappe.

    I skal have mange tak for alle roserne - men Lykketrold, jeg mente seriøst, at du kunne kaste dig ud i den slags - du er jo keramiker - har altså tjek på formning, og i modsætning til strik, så er hækling perfekt til fri fantasi og vil man have det lidt tjekket, tilstræber man blot symmetri/spejling.
    Man starter med at klippe vesten i papir, i den form man vil have, og så hækler man, så hatten passer.
    jeg må indrømme at jeg bliver mere og mere hug på at prøve.. har ikke hæklet så længe så er ikke vildt god til det og måske er det en fordel ikke at kunne læse en opskrift syntes altid der er noget jeg ikke kan få til at passe og jeg har tit flere masker en dem i opskriften
    så ja jeg har bestemt mig kan jeg mærke, får helt ondt i maven af spænding... må jeg evt be om hjælp
    din vest ser meget tæt ud hvilken nål har du brugt....

    tak for tip om den søde vest vand hund
    knus lykke

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •