Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 22

Emner: Det virker altså ikke helt - hjælp

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304

    Det virker altså ikke helt - hjælp

    Hejsa

    Jeg har indtil videre strikket ca. 2 strømper, efter 2 forskellige opskrifter, den ene er pillet op den anden ligger så jeg kan måle lidt på den...

    Mit problem er at vristen bliver for stor, de opskrifter jeg har brugt er med kilehæl og umiddelbart tror jeg også min hæl bliver for stor. til gengæld har jeg fundet ud af at jeg med 60 masker ihvertfald IKKE skal starte på pind 2.5 så jeg strikker nok bare hele sokken med pind 3.

    Har I dejlige damer nogle gode forslag så jeg kan gøre et nyt forsøg imorgen?

    En anden ting er at i den ene opskrift stod der at jeg skal strikke rib på oversiden af foden, men det stod der først efter at jeg havde strikket vristen (med indtagningerne) og så ser det endnu mere underligt ud! Men det kan være at en af opskrifterne i download er bedre? i så fald hvilken vil I foreslå jeg starter med?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Jeg har taget denne opskrift fra download;

    http://rokken3.dk/forum/local_links....tid=206&id=621

    Og modificeret den lidt...

    Jeg laver tåen noget anderledes...

    Den er rigtig god og giver (efter min mening) et rigtigt godt resultat!

    Jeg fandt lidt hjælp til hælen her; http://www.youtube.com/watch?v=zu5YAKsAEpY (bruger denne teknik med flot resultat)


    Den anderledes tå:
    Jeg sætter maskemarkør ved hælen- for at huske hvornår jeg er nået en omgang.
    *Første omgang:
    Pind 1 - strik hele pinden ret indtil 3 masker tilbage, derefter 2 ret sammen, 1 r
    Pind 2 - 1r, 2 r sammen, strik resten af pinden
    Pind 3 - strik hele pinden ret indtil 3 masker tilbage, derefter 2 ret sammen, 1 r
    Pind 4 - 1r, 2 r sammen, strik resten af pinden

    Næste omgang alle 4 pinde ret.*

    Gentag fra * til * indtil 8 masker er tilbage (to på hver pind) - strik dem alle ret og over så der kun anvendes to pinde.

    Træk maskerne om på bagsiden og luk af - to ret sammen, to ret sammen, træk første maske over næste maske, osv indtil en maske tilbage - bryd garnet og træk igennem maske - hæft enden.

    Måske det hjælper dig?
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    Uha den ser godt nok svær ud den hæl Brumby! Men jeg har faktisk fundet en opskrift på drops hvor man tager dobbelt så meget ind over vristen og hælen er kun halv så høj, nu vil jeg prøve om ikke det er sådan jeg skal strikke strømper :P

    Og tak for det med tåen jeg tror faktisk det er lidt det samme som den opskrift jeg har fundet så det er nok også rigtig godt :D

    jeg vender tilbage når jeg har en sok færdig!

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2010
    Geografisk sted
    7840 Højslev
    Indlæg
    25
    Prøv spiralstrømpen, så har du ingen problemer med hælen, mine børnebørn er meget glade for dem

  5. #5
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Den hæl Brumby beskriver syntes jeg bliver for vid gennerelt.

    Jeg bruger den samme hæl som der er i købesokker (her i huset kalder vi det oldemorhæl) - til voksne strikker jeg maskerne over halvdelen af m.
    På første p strikker jeg halvdelen af m +3 m, vender slår om og strikker 6 vr, vender sl om, strikker 6 ret - den løse tråd og næste m sammen, vend slå om - 7 vrang - den løse og næste m sammen.
    Fortsæt til alle m er strikket, strik igen med både oversidens og hælens m i omgange.

    De fleste gange strikker jeg rib på oversidens m og rib i hele skaftet - da sokkerne sidder bedre fast på foden så.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Citat Oprindeligt indsendt af Mafalda Se meddelelser
    Uha den ser godt nok svær ud den hæl Brumby!
    jeg vender tilbage når jeg har en sok færdig!
    Det er den nu ikke... det gode ved det er at man ikke skal tælle...jeg skulle strikke den to gange og så sad den dér... så nu behøver jeg ikke opskriften...

    Men hver sin smag.. glæder mig til at se billede

    Citat Oprindeligt indsendt af Jeanne Thøgersen Se meddelelser
    Den hæl Brumby beskriver syntes jeg bliver for vid gennerelt.

    Jeg bruger den samme hæl som der er i købesokker (her i huset kalder vi det oldemorhæl) - til voksne strikker jeg maskerne over halvdelen af m.
    På første p strikker jeg halvdelen af m +3 m, vender slår om og strikker 6 vr, vender sl om, strikker 6 ret - den løse tråd og næste m sammen, vend slå om - 7 vrang - den løse og næste m sammen.
    Fortsæt til alle m er strikket, strik igen med både oversidens og hælens m i omgange.

    De fleste gange strikker jeg rib på oversidens m og rib i hele skaftet - da sokkerne sidder bedre fast på foden så.
    Hmm det synes jeg nu ikke, men din hæl lyder også meget spændende.. jeg synes dog ikke jeg kan hitte ud af det, udfra det du skriver...
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Jeg laver hæl på samme måde som Jeanne ;-)) Har en gammel slidt side fra et "alt om håndarbejde" vel 25 år gammelt som er lige ved at flade fra hinanden for ja.Jeg er nødt til at kigge lidt hver gang til jeg lige får begyndt ;-))

  8. #8
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Janneha Se meddelelser
    Jeg laver hæl på samme måde som Jeanne ;-)) Har en gammel slidt side fra et "alt om håndarbejde" vel 25 år gammelt som er lige ved at flade fra hinanden for ja.Jeg er nødt til at kigge lidt hver gang til jeg lige får begyndt ;-))
    tag en kopie af det og laminer - det har jeg gjort af mine mål på sokker eks.v.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Er det ikke den, man kalder en "timeglashæl". Det er vist den, jeg har brugt de få gange, hvor jeg har prøvet at strikke sokker.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Ja og hvorfor er jeg så ikke lige kommet i tanke om det selv spørger jeg bare !! Selvfølgelig skal jeg laminere det hele !!

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •