Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 35

Emner: Hjælp. Hvad hedder en sekskantet er fundet. tak til

  1. #11
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Tina Se meddelelser
    Den lilla version har jeg ikke set før !!

    Men flot - det er den.
    Det er denne jeg mangler navnet på
    Den er jo hæklet som en oldemors firkant blot med 6 x 3 stm i start.

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Den hedder Nettes hexagon selvfølgelig!!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #13
    lis ai Gæst
    Den er flot og jeg siger som Strikkelene: " Nettes hexagon"

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    at kalde en sekskant for en hexagon svarer til at kalde en firkant for en tetragon - det er sammenkobling af latin og græsk og er de korrekte betegnelser i matematik fysik astronomi o.lign - men jeg har set det i forbindelse med hækle-sekskanter og det er selvfølgelig ok, men ikke nødvendigt for at være korrekt - den er forøvrigt super-flot - den gramser jeg lige. Sad lige her til aften og tænkte på at jeg godt ville hækle et tæppe, men ikke i de der forbistrede olde-firkanter - så tak nok en gang for din inspiration, Nette :-)
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  5. #15
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af daisy Se meddelelser
    at kalde en sekskant for en hexagon svarer til at kalde en firkant for en tetragon - det er sammenkobling af latin og græsk og er de korrekte betegnelser i matematik fysik astronomi o.lign - men jeg har set det i forbindelse med hækle-sekskanter og det er selvfølgelig ok, men ikke nødvendigt for at være korrekt - den er forøvrigt super-flot - den gramser jeg lige. Sad lige her til aften og tænkte på at jeg godt ville hækle et tæppe, men ikke i de der forbistrede olde-firkanter - så tak nok en gang for din inspiration, Nette :-)

  6. #16
    nette strik Gæst
    Der er mange forskellige mønster på firkanter, også mange sekskantede, de må jo have et navn hver især,den rosa merner jeg hedder circle. og den med gul i midten hedder daffodil.
    Vedhæftet fil 47862111b.jpg111e.jpg
    marchhexagon.jpg111c.jpg

    De behøver jo ikke have det samme mønster i tæppet, bare de overholder målene, den sidste er jeg vild med, den hedder påskelilje, også på engelsk.
    Sidst redigeret af nette strik : 12-10-2010 kl. 08:06 Årsag: fJERNET FIRKANT

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    08 May 2007
    Geografisk sted
    9575 nordjylland
    Indlæg
    227
    Den første er der ikke meget sekskant over. Søger du modeller?
    Ha' en god dag.
    Knus Heidi

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    29 Oct 2009
    Geografisk sted
    4700 Næstved
    Indlæg
    196
    Den anden sidste er også supersød, marchhexagon, ved du hvor jeg finder opskriften? Jeg er gået i gang med at hækle et tæppe med oldemorsfirkanter til min søn Alex, men kan da bedre lide den der. Jeg er ved at være færdig med det strikkede til Dennis.
    Varmt Knus & Kram.


  9. #19
    flasch4 Gæst
    nettestrik har du et sted hvor man kan finde opskrifterne
    de er vel nok smukke

  10. #20
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af heidi73 Se meddelelser
    Den første er der ikke meget sekskant over. Søger du modeller?
    Det har du ret i at den ikke er sekskantet. DEt var en fejl den kom med.
    Det er denne jeg mangler navnet
    Den er jo hæklet som en oldemors firkant blot med 6 x 3 stm i start. De har navne alle forskellige mønster, nej jeg har ikke mønster på dem, jeg hækler ud fra billed forstørrer foto, så jeg kan tælle masker. Ofte ser jeg et foto. gemmer det, til senere brug, hæklenålen og fantasien får så lov at bestemme.

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •