Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 23

Emner: Bogormens strik 2011 nyt d. 29/12 i indlæg 117

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2008
    Geografisk sted
    x
    Indlæg
    112

    Bogormens strik 2011 nyt d. 29/12 i indlæg 117

    Årets første færdige strik. Vanter til manden. Garnet og farverne har han selv valgt.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Bogormen


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2008
    Geografisk sted
    x
    Indlæg
    112
    Så blev kjolen færdig til Marie, som er en spejdervennindes datter. Marie fyldt 1 år sidste tirsdag.
    Kjolen er strikket efter "kjole til Lillesøster" i Regina Silk 6 trådet, i str. 18 mdr. med et par små ændringer, så strikkefasthed og mønster næsten kom til at passe sammen.
    Jeg nåede ikke at vaske kjolen før den skulle gives, så derfor "krøller" kanten forneden.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Bogormen


  3. #3
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2008
    Geografisk sted
    x
    Indlæg
    112

    Det blev færdigt

    Lørdag morgen blev den sidste spids i "det hele kongerige" strikket og en tur i vaskemaskine og så spændt og i bruge søndag til Esbens barnedåb.
    Det var en stor opgave jeg havde kastet mig ud i, men hvor er jeg glad for at det er blevet færdigt.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Bogormen


  4. #4
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2008
    Geografisk sted
    x
    Indlæg
    112

    Strømper

    Det går ikke så hurtigt med at strikke og dog er det blevet til et par strømper til mig selv. Det har "kun" taget næsten hele april at strikke dem.
    Jeg er gået i gang med en bluse til Esben i str 9/12 mdr. Så er der varmt tøj til efteråret. På trods af 154 masker på pind 3, har jeg strikket de første 14 cm på rundpind på en lille uge.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Bogormen


  5. #5
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2008
    Geografisk sted
    x
    Indlæg
    112
    Så er der blevet hele 2 farveladetrøjer færdig. Begge er ca. str 9-12 mdr, så Esben har et par varme trøjer når det engang bliver igen.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Bogormen


  6. #6
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2008
    Geografisk sted
    x
    Indlæg
    112
    Så er det sømmer blevet til et par strømper mere og til mig selv. Det er strikket af det samme garn, som ærmerne på Esbens grønne trøje. Så nu er der 11 gram tilbage af et 100 grams nøgle.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Bogormen


  7. #7
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2008
    Geografisk sted
    x
    Indlæg
    112
    Her er så min "Hundeuld". Jeg har teststrikket Siri, som en babykjole designet af Englegarn.
    Det har været en fornøjelse at strikke Siri. Tusindfrydsmønster er nemt at gå til og er et mønster der hurtigt er i fingerne. Men den to-farvet rib var en lille udfordring, og de omgang tog lidt tid at strikke.
    Siri er ikke et begynderprojekt, men har man lidt øvelse går det som en leg.

    Kjolen er strikket i Gepard Cottonwool, som er super blødt. Farverne er valgt af min spejderveninde, hvis datter er den heldig modtage af den, når vi skal ses til frokost i dag. Jeg er heldigvis også ret vild med den lilla farve, så jeg kunne godt leve med at strikke et halvt nøgle lyserødt.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Bogormen


  8. #8
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2008
    Geografisk sted
    x
    Indlæg
    112
    Tak for de rosende ord om Siri - Modtagerens mor blev også vild glad.

    Når men det er sørme blev til nået mere fra

    Stømperne var fødselsdagsgaven til Spelsuaen.
    Uglevanterne som er omtalte her:
    http://rokken3.dk/forum/showthread.p...ght=uglevanter
    Desvære har jeg ikke fået ok til at lave en oversættelse endnu.
    Fandt en rest strømpegarn, som blev til et par i str. 22/23 til når Esbens fødder er blev llidt større. De er mere brune i det i billedet viser.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Bogormen


  9. #9
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2008
    Geografisk sted
    x
    Indlæg
    112

    Vest version 1.0

    Jeg har været på udkig efter en opskrift på en sommervest til Esben, men det er ikke lykkedes. Så jeg er endt med at prøve at desing en selv.
    Vest version 1.0 er blevet for bred og lidt for kort..... Den mangler også at få hæklet kanter, men det haster ikke..... Der er også en fejl i starten af mønsteret
    Men her er at par billeder af den.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Bogormen


  10. #10
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2008
    Geografisk sted
    x
    Indlæg
    112
    Tak for de rosende ord om mit 1. forsøg som designer - det bliver ikke det sidste og ja det er jo dejligt at have en model lige ved hånden.

    Så er vesten klar i version 1.1 - uden fejl i mønsteret og mindre i breden og lidt længere.

    Den blå har, som Lis anbefalede fået strikket en ribkant - du har helt ret der skal strikkes, ikke hækles til denne model

    Har du en god ide til et navn til vesten, har jeg en lille konkurance på min blog (den finder du ved at klikke på mit navn og derefter vælge hjemmeside)
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Bogormen


Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •