Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Nemme opskrifter til nybegynder

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Jan 2011
    Geografisk sted
    Ringe
    Indlæg
    21

    Nemme opskrifter til nybegynder

    hej Alle

    jeg har netop indset glæden ved at strikke

    jeg startede nemt op ved at lave halstørklæder til hele familien, hvilket jo er utrolig nemt

    nu vil jeg så gerne igang med noget andet, men jeg ved ikke hvad.

    så hvis der er nogle der har nogle gode nybegynder ideer hører jeg gerne, for man lærer jo kun ved at prøve, og selvfølgelig ved at spørge andre om hjælp

  2. #2
    marion Gæst
    prøv at gå ind på www.garnstudie.com og der er faktisk et link på forreste side hvor der er nemme opskrifter den hedder enkle opskrifter den startede jeg med og det er også sjovt med tasker der prøvede jeg den der hedder varme tasker...... den kan man låne på biblioteket......

  3. #3
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Filtede punge i retstrikning er også gode og kun fantasien sætter grænser for størrelse og form.

    Vendestrik i ret er også anvendeligt og ret nemtder kan du ogsålåne en bog som bare hedder "Vendestrik"

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Og ellers er det lige så nemt som at strikke halstørklæder:

    2 firkanter = for og bag på en bluse

    2 firkanter mere = 2 ærmer

    Bagefter sy sammen.

    Tag ud og tag sammen = kan man strikke firkanter på tværs.
    supersine669

    carpe diem

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Ja og hvis man filter tingene, så ses det ikke, hvis man har lavet et par strikkefejl undervejs.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    16 Jul 2009
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    71
    Jeg vil absolut også anbefale vendestrik.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Citat Oprindeligt indsendt af marion Se meddelelser
    prøv at gå ind på www.garnstudie.com og der er faktisk et link på forreste side hvor der er nemme opskrifter den hedder enkle opskrifter den startede jeg med og det er også sjovt med tasker der prøvede jeg den der hedder varme tasker...... den kan man låne på biblioteket......
    Tror det hedder garnstudio:


    http://www.garnstudio.com/lang/dk/kategori_oversikt.php
    supersine669

    carpe diem

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Jan 2011
    Geografisk sted
    Ringe
    Indlæg
    21
    Takker alle sammen
    jeg kender godt siden garnstudio den kan man jo ikke undvære som nybegynder

    grunden til jeg spurgte efter opskrifter er fordi selvom jeg kigger på den omtalte side, kan mange af selv de nemme opskrifter godt virke uoverskuelige for en ny

  9. #9
    marion Gæst
    du har ret det gør langt de fleste opskrifter jeg sad også tit og blev helt forvirret når jeg læste opskriften så jeg læste et eller andet sted at når man er ny er det en god ide at strikke opskriften dvs du begynder på det du finder og laver og så forsøger at strikke dig frem også når du støder på problemer så er rokken jo altså bare fantastik for så opretter du en tråd under strik og spørger så er der ret hurtigt en erfaren strikker til at hjælpe dig sådanne har jeg lært at strikke alle mulige ting... startede selv sidste år sidst på sommeren kunne strikke ret og vrang og det var så det.... også har jeg brugt meget at låne politikens strikke og hæklebog på biblioteket den er også rigtig god som opslagsværk
    så bare spring ud i det og tænk ikke for meget i starten du er altid velkommen til at skrive og spørge mig ihvertfald så skal jeg hjælpe så godt jeg nu kan og ellers får vi bare fat i en af de erfarne strikkere :-)

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Jan 2008
    Geografisk sted
    Ishøj
    Indlæg
    66
    Har du brug for hjælp til at læse strikkeopskrifter kan du måske få glæde af denne her
    http://www.paapinden.dk/ord-og-enhed...keopskrift.php
    og denne her http://www.paapinden.dk/moenstre/at-...diagrammer.php
    Mvh Irene

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •