Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: Strikkelenes færdige ting

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.847

    Strikkelenes færdige ting

    Så "faldt" stoffet af væven. Nu må jeg se, om min mor vil hjælpe mig med at sy viskestykkerne. Jeg ved ikke lige, hvor mange der bliver.

    Farverne er lilla, hvid, lyserød, lyseblå og pink.

    Viskestykkestof 2011 001.jpg

    Viskestykkestof 2011 002.jpg
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.847
    Jeg begyndte på trenden i oktober og har så vævet én gang om ugen hele efteråret og vinteren. I går havde vi sidste vævedag i denne sæson. Jeg nåede at få lavet en væveplan til en lille dug til mit sofabord. Den bliver ca. 100x100 cm, stribet i rød, beige og blå. Jeg vil også gerne have lidt mønster i. Det finder vi ud af til efteråret.
    Jeg skal nok prøve én af de store væve. Jeg havde håbet på, at jeg kunne få lov til at væve dobbelt (sammelagt).
    Sidst redigeret af hundeuld : 31-12-2011 kl. 08:15
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.847
    Jeg bad min mor om at se på det og vi er blevet enige om, at det bliver til dækkeservietter istedet for viskestykker. Så må jeg jo lave noget nyt stof en anden gang til viskestykker.

    Min dug bliver rød, hvid og blå og jeg får en af de mellemstore væve. Det er helt i orden. Troede, jeg skulle prøve en af de helt store. Og det var jeg lidt nervøs for. Har foreløbig lavet ca. 240 trendtråde i blå. Jeg skal vist op på omkring 400 før jeg skal skifte farve.

    Undskyld, jeg ikke får lagt så meget ind her. Jeg laver mest varmestuestrik og ikke så tit noget til mig selv.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.847
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jeg bad min mor om at se på det og vi er blevet enige om, at det bliver til dækkeservietter istedet for viskestykker. Så må jeg jo lave noget nyt stof en anden gang til viskestykker.

    Min dug bliver rød, hvid og blå og jeg får en af de mellemstore væve. Det er helt i orden. Troede, jeg skulle prøve en af de helt store. Og det var jeg lidt nervøs for. Har foreløbig lavet ca. 240 trendtråde i blå. Jeg skal vist op på omkring 400 før jeg skal skifte farve.

    Undskyld, jeg ikke får lagt så meget ind her. Jeg laver mest varmestuestrik og ikke så tit noget til mig selv.
    Vi havde regnet lidt forkert. Istedet for over 1000 trendtråde skal jeg have 900 trendtråde = 300 blå, 300 hvide og 300 røde tråde. Så det var lige før jeg begyndte at synge Maseillaisen (den franske nationalsang). Jeg vil væve kun med hvid, så den bliver stribet.


    Tak skal I have! Jeg går til vævning om efteråret/vinteren én gang om ugen (indtil ca. midten af marts). Det er dér, jeg væver. Herhjemme har jeg ikke plads til en væv - desværre. Jeg synes, det er spændende at væve. Jeg har snart gået til vævning temmelig mange sæsoner. Jeg lærer jo nyt hver gang.

    Strikkeringene strikker jeg da stadig på ind imellem.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •