Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 22

Emner: Vinterdekoration

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515

    Vinterdekoration

    Nu hvor julen er slut, synes jeg godt, der må følge lidt oplivende efter på hylder, i vinduer, på bordet osv.... I køkkenet har jeg en hylde, som er undergået forvandlingen. Planterne får om dagen lys fra et lysstofrør, som er beregnet til akvarie. Men nu om aftenen falder hyggen på. Og jeg ville så gerne forvandle det til et "island". Der blev sat et spejl, en vase med lyskæde og klare vaser i forskellige udformninger. Og for at kaste lyset endnu en smule mere greb jeg limpistolen og dekorerede potteskjulere med blomster af klar plast på sølvfarvet baggrund.

    Håber det kan inspirere andre - og andre idéer måske dukker op her i tråden
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Så fortsætter jeg lidt...

    Idag fik jeg bekræftet min egen intuitive trang til hyggebelysning i årets første måneder... Jeg blev fanget ind af en eller anden belysningskonsulent i Go' morgendanmark, som fortalte lidt om, hvordan lys er optimalt om vinteren. Først af alt handlede det om orienteringslys i loftet, så man ikke går og falder over egne fødder Dernæst skulle der være godt "arbejdslys" - eksempelvis over spisebordet eller ved lænestolen. Og til sidst var der så stemningslyset.

    Hun illustrerede det med, at kigger man ud af vinduet på en regnvejrsdag, så er lyset stort set det samme over det hele. Men kigger man ud på en solskinssommerdag, så varierer lyset med skygger o.lign. Og solskinssommerdagen er vigtig at efterligne indendøre om vinteren for humørets skyld

    Det var vand på min mølle, for jeg er fortsat igang med vinterdekorering efter at nisser, engle og andet juletøj er forsvundet!

    På spisebordet i køkkenet står nu et glastærtefad på en orkeret mellemlægsserviet med 3 fyrfadslamper og vand i bunden, hvor jeg har lagt pyntejordbærplanter fra haven, som er dukket op, hvor sneen har trukket sig. Jeg tog dem med ind, da jeg ikke kunne finde blomster endnu langs husmuren...

    Januar003.jpg


    I køkkenet er der også kommet lidt liv i vinduet ved vasken; En Aloe Vera plante, som desuden er rigtig god, hvis man brænder sig under madlavningen - den er "dyrket" af min ældste datter, som har meget held med dem i sit vindue mod nord. Dernæst er der en vase med grene af Forsythia og Syren, som også blev slæbt ind fra haven forleden. Og sidst er der en glasvase, som fanger lyset udefra lidt og så også er klar til den første Vintergæk...

    Januar004.jpg

    Mit seneste projekt er ovenpå en af de reoler, som pludselig blev meget tom ovenpå julen! En idé jeg har puslet med i flere dage... Først blev Novemberkaktussen plantet lidt om og sat i en skjuler, som jeg syntes ville passe til bl.a. høne og hane - to figurer, vi fik i bryllupsgave, som jeg er ret glad for. Og så var der det store bolcheglas, jeg engang klunsede. Det har stået med rødt bånd om halsen i julen, som naturligvis er pillet af. Juledekorationen udenfor døren blev også afmonteret, men jeg lod lysene sidde i kyllingetråden, som så blev stoppet ned i glasset. Udenom ville jeg gerne have et eller andet. Det et eller andet blev et løgnet, jeg hæklede for en halv snes år siden. Desværre gengiver fotoet ikke helt den glød, der er i glasset. Men man kan nok alligevel fornemme det...

    Januar005.jpg
    og Julemor

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Jul 2009
    Geografisk sted
    Fyn, 5762
    Indlæg
    307
    Det ser ud til, at du er rigtig god til at skabe små fine detaljer i dit hjem.
    Mvh. Mormal.

  4. #4
    Dorit Gæst

    Hygge masser af hygge

    skönt at se en fröj for öjet....

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Hvadenten man nu synes om Valentinsdag eller ej, så kan den inspirere til at sætte lidt romantiske kulører på vinteren indendøre midt i februar. Udenfor fyger sneen ganske vist her lige nu - og det er næsten ikke til at forstå, at solen skinnede øredøvende for 8 timer siden og at vi havde 5 graders varme. Men jeg var så snu at liste noget forår ind for et par dage siden, hvor vejrudsigten begyndte at ligne vinter i den kommende tid. Og udsigten til min frøkurv i øjenkrogen er nu heller ikke den værste
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Ren hygge hos dig. Hvor er det dejligt at se.

    Behold du bare snevejret selv - du behøver ikke sende det over til os.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Vi fik også et drys i går af Valosne, men ikke mere end erantis osv nemt kan ses. Det kunne være der skulle hentes lidt løgvækst ind fra haven..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Joe hvis du kan grave dem op Hundeuld - her er der ihvertfald frost... Og haven er dekoreret igen
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Det ser hyggeligt ud på dine billeder. Der skal lidt ekstra lys til mens vi venter på forår
    Vi fik lidt snedrys her i går men i dag skinner solen, der blæser en strid vind og det fryser. Jeg fik slæbt en sæk pottemuld indendørs til mine indkøbte løgblomster og aurikler i går, da det stadig var tøvejr. Jeg går og drømmer om at få dem plantet og sat ved siden af hoveddøren, men med de nattetemperaturer er jeg jo nødt til at putte dem under en varm dyne hver aften, hvis de skal overleve - så jeg venter et par dage og ser tiden an.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Ja det vil være synd at sætte dem ud nu. De overlever nok, men går sikkert noget i stå.. Jeg har mine løgvækster m.m. i uopvarmet havestue, hvor de er beskyttet for vinden og, hvor der trods alt er lidt lunere end ude de kommende dage. Nu ser jeg også lige vejret an de kommende dage. Jeg har et par Påskeklokker, flotte grønne, som jeg overvejer at få i krukke ved døren sammen med Hyacinther. Egentlig skulle jeg have kreeret en valentinskurv med det til at stå på bænken nær vejen. Men vejret taget i betragtning er jeg ikke længere fristet.
    og Julemor

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •