Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234
Viser resultater 31 til 37 af 37

Emner: Hjemmelavet sæbe

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    29 Mar 2013
    Geografisk sted
    Ørum, Tjele
    Indlæg
    198
    Så ville jeg lige printe Uglemors sæbeopskrift ud. Det kunne bare ikke lade sig gøre. Jeg må prøve igen senere. Dejligt at den er kommet i Download.

    Ellinor, jeg har ikke prøvet smelt-og hæld op- sæbe, men tænker, at det måske kan have noget at gøre med, at der kan være en del glycerin i grundsæben, du har købt og da glycerin jo binder fugtighed, handler det måske om, at den færdige sæbe bare skal tørre noget længere, men det er bare et gæt. Man kan tørre en klistret sæbe lidt af engang imellem, mens den tørrer og så vil den som regel ende med at være anvendelig alligevel.
    Men måske er der andre, som har et bud??

    Taysha, jeg har lavet lidt cremer (efterhånden længe siden) og jeg ved ikke en vældig masse om det, men har en del opskrifter liggende, så jeg vil gerne prøve, om jeg kan være til hjælp. Urtegården har også en masse gode cremeopskrifter, ved jeg.
    Kan anbefale en dejlig og ikke alt for dyr cremeopskrift fra Urtegården, som jeg selv har brugt at lave:
    http://www.urtegaarden.dk/opskrifter...fruecreme.aspx
    Venlig hilsen BenteM

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    29 Mar 2013
    Geografisk sted
    Ørum, Tjele
    Indlæg
    198

    Opskrift på cremelotion

    Denne udgave af morgenfruecreme er en lettere lotion-udgave, som jeg også har lavet nogle gange og jeg indbilder mig, at det er min egen opskrift, så derfor vover jeg at skrive den herinde. Den er dejlig, synes jeg, fordi den er let optagelig på huden og samtidig fed nok til at være skøn for en lidt tør hud. Kan sagtens bruges i ansigtet, men er også rigtig god som håndlotion.
    Alle ingredienser kan købes hos Urtegården og min prisudregning (i 2009 - priser) var på ca 15 kr pr 50ml færdig lotion.


    Morgenfrue-cremelotion (Nok til 6 krukker a 50g)

    Fedtfasen:

    18g Vegetal
    56g mandelolie
    2-3g E-vitamin

    Vandfasen:

    280 ml Demineraliseret vand eller rosenvand
    2 ml Paraben (udgaven uden de farlige parabener sælges hos Urtegården)
    10 ml glycerin

    Slutfasen = når rørt og afkølet:

    10 ml morgenfrue-ekstrakt
    5 ml æterisk sandeltræ
    20 dråber rosenolie (ikke æterisk, for det er ekstremt dyrt, men en efterligning)

    Gør sådan:
    Skold gryder og redskaber
    Afvej vandfase og fedtfase i hver sin gryde
    Opvarm de 2 faser til 75 grader - og ikke mere - under omrøring og tag gryderne af varmen. Mål temperaturen i midten af væsken, OBS - fedtfasen bliver meget hurtig varm
    Hæld herefter fedtfasen forsigtigt i vandfasen i en tynd stråle under middelhurtig omrøring. Omrøring, ikke piskning, for ellers kommer man let til at piske luft i lotionen Rør til temperaturen er 60 grader
    Afkøles så til 40 grader uden omrøring og rør herefter let, og afkøl til stuetemperatur
    Tilsæt slutfasen (duft og evt andre gode sager ifølge opskrift) og rør til det hele er blandet godt sammen
    Hæld din cremelotion på krukker

    Rigtig god fornøjelse
    __________________
    Venlig hilsen BenteM

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Tusinde TAK skal du have fordi du tænkte på os vi får den over i en rokke PDF.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    29 Mar 2013
    Geografisk sted
    Ørum, Tjele
    Indlæg
    198
    Tak Hundeuld jeg bliver bare glad, hvis nogen kan få glæde af den
    Venlig hilsen BenteM

  5. #35
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Så har missemor fået lavet opskriften og den ligger i down load
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #36
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Nogen der skal lave sæber til julegaver
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #37
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Her ligger nogle dejlige opskrifter på sæbe og creme.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •