Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 44

Emner: hvad gør i ved hælen

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    26 Sep 2010
    Geografisk sted
    møn
    Indlæg
    338
    Citat Oprindeligt indsendt af Jeanne Thøgersen Se meddelelser
    Loppemarkeder - eller køb en strikkelise og bid krogene af - sådan en plastikdims kan da købes for en flad 20,-

    De der CARS kugler må da også kunne bruges og slikket???? Æd det eller smid skidtet ud :-)
    super gode ideer, men hvad er de der cars kugler for noget...
    og jeg vil også rigtig gerne vide hvordan det går med den metode med ny hæl gammel skaft og tå...
    men kunne man evt strikke hælen i dobbelt tråd eller bliver den slidt lige så hurtig og vil den måske være for bøvlet at gå på
    knus lykke

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    07 Mar 2010
    Geografisk sted
    Midtsjælland
    Indlæg
    42
    Citat Oprindeligt indsendt af lykketrold Se meddelelser
    ellers en god ide men så meget garn tror jeg ikke jeg har i samme farve.. måske skulle jeg bare lære at stoppe.. skal man bruge et stoppe æg og hvis hvor finder man sådan et.. kan andet evt bruges...
    Jeg har altid hadet at stoppe strømper, så det nægter jeg at gøre.

    Men når mine hjemmestrikkede strømper er slidt, typisk under det der stykke lige før tæerne (hård hud), så syer jeg maskesting henover det slidte og lidt til siderne, men det er jo vigtigt man gør det før der bliver hul.

    Så kan de klare et par vintre mere, eller 3.

  3. #23
    lenemormeinild Gæst
    Jeg kan give dig ret i det er dyrt hvis de kun holder et år dine sokker mine har jeg altid strikket af Brugsens strømpegarn(nu coop) og det holder altså i flere år før de er slidte, min gamle mormor lærte mig at sokker skulle sidde til for at holde længst muligt så er de løse på foden holder de i kort tid og det har jeg også måtte sande (altså nu husker jeg mormors råd hihi)

    Men alle de gode råd der er i tråden er jo fantastiske, dog har jeg aldrig tænkt bare at strikke en ny fod i sokke altså hvor ginialt Ja her kan man lære meget

  4. #24
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af lykketrold Se meddelelser
    super gode ideer, men hvad er de der cars kugler for noget...
    og jeg vil også rigtig gerne vide hvordan det går med den metode med ny hæl gammel skaft og tå...
    men kunne man evt strikke hælen i dobbelt tråd eller bliver den slidt lige så hurtig og vil den måske være for bøvlet at gå på
    CARS kugler er plastikdimser som dem i Kinderæg bare større og helt runde.

    2) den der med skaft og fod - ny hæl imellem har jeg ikke afprøvet endnu. Klipper altså ikke i sokker der intet fejler, men det er vist den skal afprøves og så kan jeg jo vende tilbage.

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    14 Jan 2007
    Geografisk sted
    Vejle
    Indlæg
    43
    Citat Oprindeligt indsendt af nette strik Se meddelelser
    Hvilket garn strikker du i, for det har jo også stor betyning,
    jeg har også strkket 100 vis af sokker, min nu værende mand, mødte jeg for 5 år siden, de første jeg strikkede til ham, har han endnu, lidt forvasket men slidt op er de ikke. han bruger kun de hjemme strikkede,mit forretrukne garn er REGIA 75% superwash 25 % polyamid, fås forskelligt trådet.

    Her vil jeg så lige indskyde, at REGIA giver ikke mindre end 10 års garanti på deres strømpegarner!!! Jeg var ved at falde ned af stolen, da deres sælger fortalte det da vi havde besøg af hende i den garnforretning hvor jeg arbejder. Men ikke desto mindre så var det ordene - så hvis jeres strømper strikket i Regia strømpegarn slides igennem inden de er TI år gamle, så find en forretning der forhandler garnet, eller kontakt dem direkte, så giver de dig garn til nye strømper mod at aflevere de gamle selvfølgelig :-)
    Strikkemor
    Medlem af Falkeklubben

  6. #26
    Tut Gæst
    Jeg går altid med hjemmestrikkede sokker om vinteren. Mine går helt til knæene.
    Når de er slidte klipper jeg foden af, samler maskerne op og strikker en ny fod.
    Det lærte jeg af min farmor. Hun strikkede sokker til min far. Da hun ikke kunne strikke mere, overtog jeg arbejdet.

    fra Tut

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    26 Sep 2010
    Geografisk sted
    møn
    Indlæg
    338
    Citat Oprindeligt indsendt af strikkemor Se meddelelser
    Her vil jeg så lige indskyde, at REGIA giver ikke mindre end 10 års garanti på deres strømpegarner!!! Jeg var ved at falde ned af stolen, da deres sælger fortalte det da vi havde besøg af hende i den garnforretning hvor jeg arbejder. Men ikke desto mindre så var det ordene - så hvis jeres strømper strikket i Regia strømpegarn slides igennem inden de er TI år gamle, så find en forretning der forhandler garnet, eller kontakt dem direkte, så giver de dig garn til nye strømper mod at aflevere de gamle selvfølgelig :-)
    hold da op det var jeg ikke klar over... desværre er dem med huld smidt ud... men det vil jeg da huske til de næste der dukker op med huld.. det er godt nok lang tid... jeg er nu tilfreds hvis de holder 3-4 år... hold k... 10 år, vildt..
    knus lykke

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    14 Jan 2007
    Geografisk sted
    Vejle
    Indlæg
    43
    Ja det lyder helt vildt...men det var det hun lovede
    Strikkemor
    Medlem af Falkeklubben

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Kalundborg NVSjælland
    Indlæg
    133
    Citat Oprindeligt indsendt af lykketrold Se meddelelser
    ellers en god ide men så meget garn tror jeg ikke jeg har i samme farve.. måske skulle jeg bare lære at stoppe.. skal man bruge et stoppe æg og hvis hvor finder man sådan et.. kan andet evt bruges...
    en el-pære kan også bruges som stoppeæg
    Ha' en god dag
    fra Anne

  10. #30
    Jeanne Thøgersen Gæst

    Slæber denne frem igen

    Citat Oprindeligt indsendt af vtj Se meddelelser
    nette strik: hvis det er mit indlæg du hentyder til så mener jeg helt alvorligt, at man kan pille hælen op og så genbruge både skaftet og foden ved at strikke en ny hæl ind.

    Så skete det der bare ikke måtte ske - Min hæl i sokken fik et hul, da en tråd blev revet ud. Først bandede jeg lidt over det, så tænkte jeg AHA jeg har muligheden for at afprøve den der med en ny hæl.

    Den virker og jeg har nu et par fine grå sokker med en smuk flerfarvet hæl. Må lige sige at jeg lavede det på begge sokker med det samme.

    Det virker og er godt og alle strømpestrikkere har da lidt garn tilover der kan bruges til en ny hæl

    Tak for ideen VTJ - fød bare flere af den slags

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •