Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 44

Emner: hvad gør i ved hælen

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    26 Sep 2010
    Geografisk sted
    møn
    Indlæg
    338
    tak for alle svar.... mine strømper holder ca 1 år har hele tiden 6-7 par... det er måske også længe nok at de holder syntes bare det er øv når resten af sokken jo ikke fejler noget... jeg strikker sokker i opal 75 uld og 25 polyamid... næsten altid i det garn der skifter farve selv og laver mønstre, det er vildt dyrt ca 80 90 kr for et par sokker...
    det med at genbruge skaftet syntes jeg lyder vildt godt... så går det hele da ikke til spilde....
    knus lykke

  2. #12
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Man hiver en tråd ud lige over hælen og samlerne maskerne op og strikke en ny fod, vupti så har de strømper mange år på bagen, man siger 1 skaft kan bruges til 3 fødder...

    Stoppe strømper er altså ikke så svært, det fik jeg lært da jeg var 3 år , selv min storebroder fik dulighedstegn i det ved spejderne, så klem på http://hundeuld.dk/strompestopning.html sådan gør i det.
    Øv jeg troede lige jeg kunne lære noget nyt.
    Jeg læste det helt bogstaveligt at strikke en ny hæl.
    At genbruge skafftet vil jeg sige er at genstrikke 2/3 ny sok.

    Den med at den bruge skaftet kender jeg godt, det gjore min bedstemor også, men det var vel nøden der tvang dem tll det dengang,
    i dag hvor vi strikker af lyst og ikke af nød, ved jeg ikke om der er nogen der gider sidde og pille med det.
    Vi er vel blevet til køb og smid væk generationen.

    Den anden løsning med at strikke det sammen under foden, tro jeg ikke er særlig behageligt at gå på, der vil altid blive en lille kant.

  3. #13
    klasus Gæst
    Cat Bordhi har en metode til strømpestrikning, hvor hun strikker hele foden først og derefter åbner til skaftet, og hvis man bruger denne metode burde man vel egentlig kunne strikke en ny hæl på!

    Metoden ses her http://www.youtube.com/watch?v=ztbI4...eature=related

    Klasus

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264
    Citat Oprindeligt indsendt af nette strik Se meddelelser
    Jeg læste det helt bogstaveligt at strikke en ny hæl.
    nette strik: hvis det er mit indlæg du hentyder til så mener jeg helt alvorligt, at man kan pille hælen op og så genbruge både skaftet og foden ved at strikke en ny hæl ind.
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    26 Sep 2010
    Geografisk sted
    møn
    Indlæg
    338
    det er godt nok en sjov måde at strikke sokker på. jeg strikker oppe fra og ned... har også set at man kan strikke 2 sokker på en gang... men jeg strikker med 5 pinde syntes jeg er nemmest........ og så er der kun plads til en sok af gangen..
    knus lykke

  6. #16
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af vtj Se meddelelser
    nette strik: hvis det er mit indlæg du hentyder til så mener jeg helt alvorligt, at man kan pille hælen op og så genbruge både skaftet og foden ved at strikke en ny hæl ind.
    Ved du hvad - jeg syntes det lyder så fantastisk at jeg vil prøve det. Jeg er vild med ideen.

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Har du mere garn, der matcher må man kunne strikke 2 "nye" strømper ud af 1 strømpe. Træk en tråd ud som Hundeuld skriver, på hver side af hælen - strik hæl på og strik h.h.v. et skaft og en fod - så har man et par "nye" strømper ud af 1 strømpe. Håber det var til at forstå.

    Man kan evt. også strikke en ny hæl og så bruge maskesting til at sy foden på, så må den være udmærket at gå på.
    Sidst redigeret af Rita : 04-01-2011 kl. 18:12 Årsag: Tilføjelse
    Knus Rita

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    26 Sep 2010
    Geografisk sted
    møn
    Indlæg
    338
    Citat Oprindeligt indsendt af Rita Se meddelelser
    Har du mere garn, der matcher må man kunne strikke 2 "nye" strømper ud af 1 strømpe. Træk en tråd ud som Hundeuld skriver, på hver side af hælen - strik hæl på og strik h.h.v. et skaft og en fod - så har man et par "nye" strømper ud af 1 strømpe. Håber det var til at forstå.

    Man kan evt. også strikke en ny hæl og så bruge maskesting til at sy foden på, så må den være udmærket at gå på.
    ellers en god ide men så meget garn tror jeg ikke jeg har i samme farve.. måske skulle jeg bare lære at stoppe.. skal man bruge et stoppe æg og hvis hvor finder man sådan et.. kan andet evt bruges...
    knus lykke

  9. #19
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Loppemarkeder - eller køb en strikkelise og bid krogene af - sådan en plastikdims kan da købes for en flad 20,-

    De der CARS kugler må da også kunne bruges og slikket???? Æd det eller smid skidtet ud :-)

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    hvad gør i ved hælen

    Citat Oprindeligt indsendt af Jeanne Thøgersen Se meddelelser
    Ved du hvad - jeg syntes det lyder så fantastisk at jeg vil prøve det. Jeg er vild med ideen.
    det vil jeg glæde mig til at høre nærmere om hvordan det gik
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •