Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: strik er trendy

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    18 Aug 2007
    Geografisk sted
    Kbh
    Indlæg
    193

    strik er trendy


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Jeps!! Og hvor er det skønt!!

    Mange kommenterer at jeg har mit strikketøj med mig... de absolut fleste med "neeejj, hvor hyggeligt!!" eller "Ihh, bare jeg også havde taget mit med!!"

    Det gør mig så glad...

    Har kun een gang fået en rigtig sur kommentar, men det var fra en ældre herre der ikke kunne udstå lyden af strikkepinde!!!

    Det stoppede mig nu ikke... Han mumlede det bare meget højt.. hvis han havde henvendt sig direkte til mig og bedt pænt om at stoppe, havde jeg bestemt gjort det...
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    04 Mar 2009
    Geografisk sted
    østjylland 8500
    Indlæg
    319
    he-he, jeg synes det er sjovt at det er trendy nu. Mine børn strikker(på nær een) selv min søn på 42 har strikket en del i hans studietid. ----Det jeg godt kan lide ved det er ---at man er blevet trendy ved bare at gøre det man kan lide.....

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Nov 2009
    Geografisk sted
    4621 Gadstrup
    Indlæg
    114

    Jeg strikker alle vegne

    og vækker noget opsigt ... når jeg står der i vinterkulden på stationen med mit garn nøgle under armen og strikker sokker ... fik så sent som i eftermiddags flere søde kommentarer bl.a fra en dame som fortalte mig at hun lige for nylig var gået på efterløn ( hurra for hende at hun nåede det :-) ) og havde købt sig en væv og nu ville lære at væve .. Det er da skønt ik ?

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    Mine kammerater og venner synes jeg er underlig fordi jeg gider strikke, men de kommer alligevel tit og spørger om jeg ikke kan lave en masse forskelligt til dem .. Tit er det strømper der blir spurgt om, men i starten af sidste måned, kom en af mine veninder og spurgte om jeg måske kunne lave en lille taske til hende, som hun kunne ha' lidt make up i, når hun skal i byen osv. Det er lidt sjov, at de er lidt dobbelt moralske ..

    Men Jacobs familie har da alle nydt julegaverne som var hjemmelavede

    Og Jacob er da selv begyndt at hækle, og prøver sig ivrigt frem med nye ting hele tiden.. Han er også glad for strikkeringende, og bruger dem jævnligt, til at lave nye ting på , i øjeblikket har en hue igang på en ring, inspireret efter dem min mor er begyndt at lave i patent strik
    Smil fra
    Carina
    Nu med helt ny blog!

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    midtfyn
    Indlæg
    200
    Uh jeg er sørme også med på moden, med at strikke. Mig der ellers altid er uden for nummer. Men Carina jeg kan sagtens følge dig. Min søskende og vennekreds synes også det i tarten var lidt underligt at jeg ville bruge tiden på at være kreativ. Men før jul havde vi besøg af et vennepar, der rosende kaldte os for overskusforældre. I har sådan nogen opdragne børn, laver alt mad selv og har altid tid.

    Det var noget af et kompliment, og når jeg efterfølgende har tænkt over hvad de sagde, kan jeg godt se mig selv som overskudsforældre.
    Tænk på og hjælp andre end dig selv

  7. #7
    lenemormeinild Gæst
    Jeg nyder når jeg ser ander end mig selv være kreativ med strikkepinde og hækelnål, så super det er blevet en trend
    Jeg har nu også vagt opsigt mange steder og ikke mindst på mine jobs jeg har haft gennem tiden for jeg har altid haft strikketøjet med så selv de få minutters kaffepause vi nogle gange havde da jeg som yngere arbejde i butis så var pindene fremme og nu når jeg går rundt på legepladsen blandt børnene så er strikketøjet eller hækelnålen også med (bare ikke lige pt grundet sne og kulde) og det får jeg kun posetive respons fra både fra forældre og kollegager, men de får jo også stor glæde af det som fremstilles i arbejdstiden

  8. #8
    Tut Gæst
    Da jeg var buschauffør, strikkede jeg meget i al den ventetid. der var ved endestationerne.

    Det gav mange sjove kommentar fra passagerne.

    fra Tut

  9. #9
    dojo Gæst

    hæklenåle

    Er der nogle der kan anbefale et sted man kan købe nogle gode hæklenåle jeg er meget i tvivl, om hvad jeg skal vælge, måske de nye ergo. fra addi?????

  10. #10
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af dojo Se meddelelser
    Er der nogle der kan anbefale et sted man kan købe nogle gode hæklenåle jeg er meget i tvivl, om hvad jeg skal vælge, måske de nye ergo. fra addi?????
    Jeg har købt addi swing hæklenål hos www.garn.dk (Fin og hurtig betjening).
    Jeg er rigtig glad for hæklenålene, da jeg har gigt i hænderne og man kan bruge både blyantsmetoden skemetoden, når man hækler.
    Har ellers brugt de gammeldags i stål eller plastikskaft.
    Har prøvet clover; Men de passede ikke til mine hænder.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •