Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 9 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 86

Emner: IngeK's piletråd 2011, nyt d. 17. april

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg vil også gerne følge lidt med herinde (selv om jeg ikke skal flette pil). Jeg kan stadig huske, da du viste Tella og jeg dine pilemarker, hvor det vrimlede med frøer og kattekillinger.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Du har ret: det er ikke så slemt og hvis det ser godt ud kan du jo bare tilføre gødning. Bliver du derimod træt af det, kan du nippe skuddene af efterhånden som de kommer, så opgiver planten til sidst - selv om det kan vare længe. Og du kan vælge at lade skud i toppen gro og fjerne resten og på den måde få et flerårigt plantstativ - der er mange muligheder.
    Jeg skal sikkert ha' lavet noget til krukker og potter - det meste er væk efter vinterns sne og de sidste par storme, så der er plads til nyt. Jeg skal nok lægge billeder ind når jeg kommer dertil. Jeg skal i hvert fald også ha' lathyrus.

    Citat Oprindeligt indsendt af Zep Se meddelelser
    Værre ting er hændt mig Takker! Skal du selv lave klatrestativer i år? Så kunne jeg nemlig godt tænke mig at se dem

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Du er velkommen til at følge med - jeg skal nok huske billederne. Lige nu er jeg næsten blevet færdig med høsten. Så følger et større sorteringsarbejde, som I kommer til at høre og se mere til, når jeg kommer dertil. Det er bedst udendørs og i nogenlunde stille vejr.
    Ja, der var frøer og kattekillinger allevegne, da I var her. Lige nu er der ikke meget liv - kun rådyrene, der nipper skud fra de yderste rækker. Jeg tror ikke de bryder sig om at gå på den sorte plastik, så de nøjes med de yderste rækker og det skal de bare ha' lov til. De afgnavede pil lod jeg stå, så kan de æde de sidste skud, hvis det skulle give mere vinter, så de ikke kan finde grønne planter. Her deles vi om goderne

    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jeg vil også gerne følge lidt med herinde (selv om jeg ikke skal flette pil). Jeg kan stadig huske, da du viste Tella og jeg dine pilemarker, hvor det vrimlede med frøer og kattekillinger.

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    27 Sep 2010
    Geografisk sted
    møn
    Indlæg
    338
    jeg vil rigtig gerne lave mig et belgisk hegn... sælger du pil også eller kan du anbefale nogen der gør det...
    knus lykke

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Glæder mig til at lære om sortering! Faktisk kunne jeg i de kommende år finde på at etablere mere Pil. Den smule, jeg har, er resterne af en junglehytte, som aldrig rigtig blev til noget Men vores mark skal henad vejen alligevel have beplantning udover det, der skal bruges til hø og løkke/ridebane til pony. Så Pil er bestemt en overvejelse.

    Jeg fik en vanvittig idé inden sengetid ang. stativet. Hvis jeg har tid (haha) her i foråret bliver det lavet utraditionelt, hvor stagerne er en del af et skørt... Min ubestridte Lathyrus favorit er forresten Matucana.

    Foreløbig tak for hjælp og inspiration!
    og Julemor

  6. #26
    Inger1 Gæst
    Hvor mange sorter har du på din mark.

    Inger

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Desværre har jeg ikke stiklinger i større stil. Men prøv linket her:
    http://www.pileforeningen.dk/links
    Så kan du måske finde nogen i nærheden eller få stiklinger sendt pr. post. Husk at gøre opmærksom på at det er til belgisk hegn - der skal du bruge lange stiklinger i modsætning til når man sætter stiklinger til flettepil, de er kun ca. 30 cm lange.
    Held og lykke med projektet.

    Citat Oprindeligt indsendt af lykketrold Se meddelelser
    jeg vil rigtig gerne lave mig et belgisk hegn... sælger du pil også eller kan du anbefale nogen der gør det...

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    27 Sep 2010
    Geografisk sted
    møn
    Indlæg
    338
    tusind tak for svaret.... har lige tjekket linket ud og fundet en ikke ret langt fra hvor jeg bor... så det er super... ringer til ham i morgen... endnu engang tusind tak..
    knus lykke

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    [QUOTE=Zep;269175]
    Jeg fik en vanvittig idé inden sengetid ang. stativet. Hvis jeg har tid (haha) her i foråret bliver det lavet utraditionelt, hvor stagerne er en del af et skørt... Min ubestridte Lathyrus favorit er forresten Matucana.
    QUOTE]

    Det lyder spændende - husk billeder
    Jeg købte en pose lathyrusfrø i blandede farver hos købmanden - inspireret af dine indlæg dem vil jeg snart så indendørs, så de kan komme tidligt fra start. Sidste år kom jeg meget sent i gang og fik ikke noget særligt ud af det.

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Citat Oprindeligt indsendt af Inger1 Se meddelelser
    Hvor mange sorter har du på din mark.

    Inger
    8-10 stykker - jeg ved det ikke helt sikkert fordi de er plantet på tre forskellige steder og de bliver forskellige afhængig af jordbunden. Jeg har byttet mig frem og nogle af de sorter, jeg troede var nye, viser sig at være nogen, jeg har i forvejen, når de vokser til på min jord Sådan er naturen så spændende

Side 3 af 9 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •