Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 9 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 86

Emner: IngeK's piletråd 2011, nyt d. 17. april

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001

    IngeK's piletråd 2011, nyt d. 17. april

    I år synes jeg at I skal have mulighed for at følge pilen fra mark til færdig flettet ting.

    Første billede er et kig ud over en af mine pilemarker.
    Pilen er høstklar nu men p. g. a. sne mellem planterne og kulden er det besværligt. Det lykkedes dog at få H.C. Andersen pilen i hus. Nogen af dem ses i trillebøren.
    Ikke noget så skidt at det ikke er godt for noget: I mit varme værksted fik jeg grovsorteret resterne af sidste års høst Grovsortering går ud på at kassere ubrugeligt materiale og fjerne alle sideskud fra den gode pil.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Rysse Gæst
    Flot ser det ud. Er det ikke et stort arbjede ? Jeg tænker fra fremdrivning til det færdigt flettede resultat.

  3. #3
    lenemormeinild Gæst
    Jeg glæder mig til at følge dig og din Pil

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Har tilmeldt mig emnet
    og Julemor

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Alletiders, søde Inge K.

    Har jo set marken og færdige ting hos dig IRL.

    Og er fuld af beundring, af din kunnen.

    Er også mega glad for den flotte kurv, du har lavet og givet mig, den ene gang, du og Kaj var på besøg.
    supersine669

    carpe diem

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    09 Nov 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    41

    Jeg følger...

    .. også nysgerrigt med her.
    Jeg har 3 sorter pil på ejendommen fra da vi overtog den. Kender ikke navne, men har rød, grøn og gul.
    Vil så hjertens gerne lære at flette kurve, så mon ikke jeg kan lære lidt i denne tråd?
    Hvor tykke er de pil du høster nu? Der er ikke blevet klippet af vores i de to år vi har boet her, så kan forestille mig de er alt for tykke...
    Selvlært - og har meget at lære endnu...

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Citat Oprindeligt indsendt af Rysse Se meddelelser
    Flot ser det ud. Er det ikke et stort arbjede ? Jeg tænker fra fremdrivning til det færdigt flettede resultat.
    jooooeee der er arbejde med det og det er nemli' det jeg gerne vil vise jer
    Men farverne, duften, smidigheden og ikke mindst forskelligheden er helt uforlignelig og alt bøvlet værd.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Citat Oprindeligt indsendt af Linda-m Se meddelelser
    .. også nysgerrigt med her.
    Jeg har 3 sorter pil på ejendommen fra da vi overtog den. Kender ikke navne, men har rød, grøn og gul.
    Vil så hjertens gerne lære at flette kurve, så mon ikke jeg kan lære lidt i denne tråd?
    Hvor tykke er de pil du høster nu? Der er ikke blevet klippet af vores i de to år vi har boet her, så kan forestille mig de er alt for tykke...
    Den røde er sikkert en dugpil, den grønne er svær da de fleste er grønne, den gule er gulpil.

    Hvis du vil lære at flette, kan du låne bøger på biblioteket med gode trin for trin billeder - sådan har jeg lært det. Nu ved jeg ikke, hvor du bor, men du er velkommen til at flette en kurv her - når det engang bliver forår, altså.

    Flettepil er etårs skud. Flerårige kan bruges til at flette læhegn af, men ikke til kurve. Så du skal klippe dem ned her i vinter, inden de sætter gæslinger og blade. 20- 30 cm over jorden. Det du har klippet kan, som frisk, bruges til stiklinger til flere planter, og som halv eller heltørre til at flette hegn af. I løbet af sommeren skyder de nedskårne planter en masse nye skud som du kan høste næste vinter og bruge til flettepil.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Glæder mig til at følge dit arbejde.
    Elsker selv at arbejde med pil... men det er hårdt for fingerne, synes jeg...
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ja herligt jeg er med på en kigger hele vejen igennem
    Jeg har tilladt mig at flytte dit emne op i pileflet, for det er godt nok noget vi alle kan lærer noget af.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 1 af 9 12345 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •