Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 29

Emner: marion 2011 nyt 24 december

  1. #1
    marion Gæst

    marion 2011 nyt 24 december

    så blev der lige lavet et par temmelig farvestrålende futter må man sige
    til mine drenge garnet har de skam helt selv valgt

    IMAG0095.jpg


    og en lille hue og halstørklæde til lille flora (thomas drengedukke stod igen for skud som prøveklud....
    IMAG0096.jpg

    men nu skal jeg altså snart igang med mine ufoer der bare ligger og venter på mig skal baaaaaaaaaaaare liiiiige lave en sød kjole til flora også

  2. #2
    marion Gæst

    lidt maskinstrik er det blevet til

    bukserne har jeg jo lavet før moren blev så glad for dem så hun bestilte da lige lidt flere bare i pangfarver så det fik hun :-)

    det er mit eget design tror jeg vil kalde det en benjaminbuks da drengen de er lavet til blev døbt benjamin i søndags

    benjamin.jpg
    denne trøje er også på maskinen den er lavet efter en opskrift jeg har købt på et kursus i sakskøbing

    flora.jpg

    jamen vi prøver da bare lige igen...

  3. #3
    marion Gæst

    så blev der lavet lidt nyt til florapigen

    en lille tunikakjole med sutsko der passer til... ved nu ikke synes de ser noget små ud har ellers strikket sættet i str. 1 år men skoene ser nu noget små ud men ellers må jeg da bare strikke nogle et nr størrere

    IMAG0125.jpg

    glæder mig til at give hende det når hun kommer og besøger sin farmor og farfar på lørdag....

  4. #4
    marion Gæst

    så er der lidt nyt igen

    først den lyserøde/hvide jakke hækle i 2 tråde kauni 1 hvid 1 lyserød på nål 7, den blev rigtig god, også efter første valkning, men ville da lige valke den engang til, også gik det galt strømmen gik mens den var i maskinen og maskinen går så tilbage og starter vasken forfra igen men denne gang på 40 grader istedet for 30 grader det er bare temmelig ærgeligt når sådanne noget det sker, men ikke noget at gøre ved, den er så blevet for kort til at jeg bryder mig om den så derfor er den ikke pyntet osv endnu overvejer lidt, hvad jeg skal stille op med den så en anden måske kan få glæde af den

    IMAG0138.jpg

    så har jeg hæklet en vest opskriften er fra et af ingelises blade sidste forår brugte det garn jeg vandt fra familiejournalen sidste forår det er classic fra sandness

    IMAG0136.jpg

    også har jeg strikket en hue, mest for yrsa(det kalder vi det nye hovede her i huset) så så nøgen uden noget på hovedet
    og har jo så lige fundet ud af at nålefilte så det har jeg øvet mig lidt på på hatten det er da okay af første forsøg at være men hatten er nu mest til at pynte yrsa med ;-)

    IMAG0135.jpg


    har lige været på skønt kursus i maskinstrik i weekenden hvor jeg lærte en masse nye teknikker så det tror jeg de næste dage kan gå med at øve sig på ;-)

  5. #5
    marion Gæst

    så blev jeg endelig færdig

    med min uhelds trøje som jeg kalder den... først spildte min bror rødvin på den så var der en der satte sig i mit strikketøj så der var en af pindende der knækkede og derefter drillede opskriften men det lykkedes til sidst og er egentlig ret tilfreds med den
    til jer der også ville strikke den skal der tages ind i ribben og kraven strikkes så på bagefter og dækker over indtagningerne
    IMAG0158.jpg

    så er der sjalet jeg strikkede til blomsten-pia det har jeg jo ikke kunnet ligge ind før nu det er det halve kongerie strikket i kauni
    IMAG0151.jpg
    og nu går der lyserød kauni i den
    for her er min køreprøve poncho som jeg har siddet og hæklet på politistationen når jeg ventede på mine elever der var til køreprøve fik skam mange anderledes samtaler ud af det
    IMAG0156.jpg


    og de sidste ting er nogle jeg har strikket på min maskine den sorte sag er en kjole som jeg selv har forsøgt at lave en opskrift på de andre er nogle ideer jeg har tyvstjålet fra andre kreative maskinstrikkere
    det brune der sidder under den røde er noget jeg er igang med at lave som ikke rigtig helt vil som jeg vil

    IMAG0159.jpg IMAG0162.jpg IMAG0164.jpg

  6. #6
    marion Gæst

    maskinen kørte på højtryk i fredags

    og fik lavet denne det er den samme model som den sorte jeg lavede så opskriften lå klar har bare sat ærmer på denne model det er vist mere en tunika end kjole...

    IMAG0165.jpg

  7. #7
    marion Gæst
    ja min mor snuppede jo den anden vest jeg hæklede så måtte jo lige lave en til til mig selv :-)
    den fik jeg lige lavet færdig igår...

    IMAG0177.jpg

  8. #8
    marion Gæst

    et marion design

    ja er ikke så aktiv herinde for tiden men følger da lidt med på sidelinjen har heller ikke fået lavet så mange ting færdige for tiden det hober sig bare op som den ene ufo efter den anden..

    men er netop igår lige blevet færdig med mit projekt kjole til en fest vi skal til.. og her er så resultatet

    topstykket er hæklet og underdelen er strikket...

    IMAG0200.jpg

    IMAG0197.jpg

  9. #9
    marion Gæst
    ja den nederste del er strikket på maskinen

    og den hæklede top er firkanter der er sat sammen det er nogle jeg lavede for længe siden til en bluse som jeg så ikke synes ville blive pæn til mig også faldt jeg over dem for et par weekender siden og så fandt jeg lige på at bruge dem til denne kjole :-) har opskriften et eller andet sted :-) så har jeg bare hæklet firkanterne sammen men det var noget af en puslespil at få det til at passe i størrelsen men pludselig var det der :-)

    og mange tak for roserne......

  10. #10
    marion Gæst

    lidt af hvert er der blevet færdig

    så blev min vinhøne sørme færdig og den skal med som gave idag til påskefrokost. til min far som lige har fået sit golfkort

    prøv lige at se nogle søde fødder min mand har fundet på til den

    IMAG0203.jpg IMAG0205.jpg IMAG0206.jpg

    også fik jeg endelig lavet en af mine ufoer færdig og spændt ud på terrassen i solen igår

    IMAG0211.jpg

    og så har jeg lavet et nyt design på min strikkemaskine denne her er nr 3 kjole før den blev nogenlunde som jeg gerne ville have den er stadig ikke helt tilfreds men nu ved jeg jo hvad jeg skal gøre næste gang for at den bliver som jeg vil have den så må vi håbe at det bliver noget nemmere

    IMAG0208.jpg IMAG0210.jpg

    ærmerne er en helt ny måde jeg ikke har prøvet før så har lige taget en billede så i også kan se dem

    nu må vi ud og nyde solen mens den er her for nøøøøj et lækkert vejr det er

    god solskinsdag til alle

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •