Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 20

Emner: Symadammens arbejder 2011 - Nyt d. 18-12 Julepatchwork

  1. #1
    symadammen Gæst

    Symadammens arbejder 2011 - Nyt d. 18-12 Julepatchwork

    Det holdt hårdt - men her er 2 par færdige strømper til de mindste af børnebørnene. Drengene (5 stk.) har hver fået eet par strømper, men de vil alle gerne have flere så jeg må bare have gang i strikkepindene.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    symadammen Gæst
    Jeg manglede noget til at have mit strikketøj i - jeg strikker jo strømper til alle børnebørnene.
    Det blev til denne overdimentionerede boks i stof med garnnøgler og strikkepinde
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  3. #3
    symadammen Gæst
    Endnu en syboks har set dagens lys - denne gang syet af ægkanter
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  4. #4
    symadammen Gæst
    Et par ting er blevet færdige - strømper med snoninger til min søde svigerdatter + en strikkeboks bestilt af en god veninde
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #5
    symadammen Gæst
    Mit "Mystery Quilt" er nu helt færdig - et slumretæppe til min søster
    Det var underviseren på mit patchworkhold der gav os en udfordring med at sy et tæppe at rester. Da vi startede viste vi ikke hvordan det ville komme til at se ud
    men vi fik hver anden uge af vide hvordan vi skulle sy det næste - deraf navnet "Mystery Quilt"
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  6. #6
    symadammen Gæst
    Endnu et tæppe er blevet færdigt - det er til mit yngste barnebarn Mikkel på 5½ år.
    Det har været længe undervejs - da jeg stratede på det, skulle det bare være et stort puttetæppe, men i mellemtiden flyttede de i hus og så fandt faderen på at tæppet skulle kunne dække Mikkels seng, som nu er en boksmadras på 90 x 200 cm
    Gode råd var dyre, da det var længe siden jeg havde købt stofferne og der ikke var nok men pludselig her til udsalget fandt jeg de 2 af stofferne jeg manglede i 2 forskellige netbutikker
    Nu glæder jeg mig til at give Mikkel tæppet i næste uge hvor han igen er hos sin far.
    Næste projekt er et tæppe til Emil på 9½ år - det er jeg allerede i gang med
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  7. #7
    symadammen Gæst
    Endnu en syboks har set dagens lys - troede ellers ikke jeg ville sy flere

    Derudover er jeg endelig blevet færdig med mit broderi efter Bronwyn Hayes mønster "Tea for a friend"
    Det skulle egentlig være en lille dug, men efter mange overvejelser endte det som ophæng på væggen - jeg synes det var alt for sart til en dug som jo skal vaskes tiere
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  8. #8
    symadammen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af bubbihund Se meddelelser
    Helt fantastiske ting du laver - jeg gad godt, hvis du kunne lokkes til at tage nogle nærbilleder af broderiet, for det ser da SINDSSYGT flot ud
    Her er nærbilleder af broderierne - det sidste, der er på skrå, er syet 4 gange (i lidt forskellige farver) og sidder i hjørnerne
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  9. #9
    symadammen Gæst
    Jeg har ikke fået lavet så meget her på det sidste da helbredet har drillet men nu er jeg heldigvis ved at komme op i omdrejninger igen.

    Forleden var jeg til konfirmation hos min papsøns datter - gaven var penge og da jeg synes det var kedeligt at komme med en seddel bandt jeg mønter på en snor + en masse karameller. Det hele lå i en kasse med et hul i siden, hvor hun så skulle trække snoren ud af.
    Gaven vagte jubel og der var flere der ville bruge ideen.
    Jeg lavede også et kort til konfirmanten + lidt kort til min kortkasse.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  10. #10
    symadammen Gæst
    Jeg har fået en fin ny mobiltelefon og har derfor syet dette etui af ægkanter
    Den lang rem er til at hægte af og der er sat velcro i så det kan lukkes
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •