Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: barnsbog

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    04 Jan 2010
    Geografisk sted
    horsens
    Indlæg
    29

    barnsbog

    jeg vil gerne lave et album som hedder barnsbog, ligesom dem som købes i boghandlen, bare lidt mere personligt.
    og derfor vil jeg høre hvad i synes der er vigtig der skal med i sådan en bog,

    jeg har jo ik selv små børn så det er lidt svært for mig lige at sætte mig og sige dette manglet vi i vores bog ellers dette var bare det beste, og gerne andre ting man gerne vil havde med..

    håber i kan hjælpe..
    Medlem i fødselsdagsgruppe 6.

    Besøg min blog og følg med i min hverdag.

  2. #2
    Rysse Gæst
    Dette kunne være emner, der kunne tages med:

    Fødselsdato og klokkeslet
    Længde
    Vægt
    Plads til billeder af den nyfødte.

    Evt. plads til barnedåb eller navngivnining
    Hvem var gudmor/far
    Hvem var med til festen - plads til fotos
    Gaver

    Begyndte at kravle d.
    Begyndte at gå d.
    Tabte sin første tand d.
    Sagde sit første ord d. med streg til hvilket ord.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Vores 4 drenge har hver fået 3 brede A4-ringbind i konfirmationsgave, indeholdende alt ligefra vandrejournalen fra jeg var gravid med dem, navneklemmerne, ammeskemaer, barnets bog som sundhedsplejerske og læge udfyldte, tegninger, nogle af deres skolebøger hvor lærerne har skrevet karakterer eller bemærkninger, kontaktbogen fra skolen, ja kort sagt lidt af alt fra før fødsel til konfirmationen. Jeg har sat det i plasticlommer og skrevet små forklaringer til alle tingene.

    Vores barnebarn er meget glad for at se på billeder, så hun får hvert år i fødselsdagsgave, hun har fødselsdag 24.1., en lille mappe med 100 billeder fra det sidste år, hvor jeg igen skriver forklaringer på de enkelte billeder.

    Så hvis du har billeder hvor du kan skrive en forklarende historie til, tegninger, sjove ting børnene har sagt gennem tiden, ynglingslegetøjet hos dig, livretter (som tit kan være anderledes end hjemme hos mor og far), hvad de elsker at lege hos dig o.s.v.

  4. #4
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Rysse Se meddelelser
    Dette kunne være emner, der kunne tages med:

    Fødselsdato og klokkeslet
    Længde
    Vægt
    Plads til billeder af den nyfødte.

    Evt. plads til barnedåb eller navngivnining
    Hvem var gudmor/far
    Hvem var med til festen - plads til fotos
    Gaver

    Begyndte at kravle d.
    Begyndte at gå d.
    Tabte sin første tand d.
    Sagde sit første ord d. med streg til hvilket ord.
    Nu skal tanden lige frem før den kan tabes så hvornår fik baby første tand evt sådan et gebis hvor datoerne kan skrives for den enkelte tand.

    Må nok sige at når jeg ser i mine ungers bøger føler jeg mig som en dårlig mor, men når jeg taler med veninderne ja så føler jeg mig som en verdensquinde for jeg har da trods alt også fået alt det med om vacciner osv.

    Prøver at sige at så længe man går hjemme og hyggenusser er det fint med den slags bøger når først hverdagens trummerum starter glemmer de fleste vist at føre dem ajour.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    04 Jan 2010
    Geografisk sted
    horsens
    Indlæg
    29
    Citat Oprindeligt indsendt af Jeanne Thøgersen Se meddelelser
    Prøver at sige at så længe man går hjemme og hyggenusser er det fint med den slags bøger når først hverdagens trummerum starter glemmer de fleste vist at føre dem ajour.

    men du at det beste er at lave en bog for det første år også er det lige det..?? sådan noget osm barnets første år??
    Medlem i fødselsdagsgruppe 6.

    Besøg min blog og følg med i min hverdag.

  6. #6
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af loxx Se meddelelser
    men du at det beste er at lave en bog for det første år også er det lige det..?? sådan noget osm barnets første år??
    Ja jeg er blevet tilhænger af den der hedder barnets første år - og det er netop med de erfaringer både jeg og veninderne har og jeg kan se at det ikke er blevet bedre med den næste generation for dem der er begyndt at få den. Hvis de unge begge har fuldtidsjob, hus have og barn er sådan en bog en man glemmer at ajourføre

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Altså jeg vil sige med barn nr. 1 så er man en "god" mor for ALT bliver fint udfyldt.. Men barn nr 2 er en helt anden historie. Så halter det godt nok noget - også med at få taget billeder og lavet video osv... Der er 5 år på mine så jeg have fin tid til at udfylde Mads - Majas er en helt anden sag ;-)

    De bøger jeg har følger udviklingen tæt de først 1,5 til 2 år ... Hvornår skemad - hvornår synger - hvornår tæller osvosv... Så går den over til en side pr fødselsdag og slutter med skolestart..

  8. #8
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Janneha Se meddelelser
    Altså jeg vil sige med barn nr. 1 så er man en "god" mor for ALT bliver fint udfyldt.. Men barn nr 2 er en helt anden historie. Så halter det godt nok noget - også med at få taget billeder og lavet video osv... Der er 5 år på mine så jeg have fin tid til at udfylde Mads - Majas er en helt anden sag ;-)

    De bøger jeg har følger udviklingen tæt de først 1,5 til 2 år ... Hvornår skemad - hvornår synger - hvornår tæller osvosv... Så går den over til en side pr fødselsdag og slutter med skolestart..

    Ja nu fik jeg jo mine 2 på en gang - så måske derfor - men syntes da at jeg kan se de samme tendenser hos de unge i familien der har fået børn (mine på 18 er heldigvis ikke begyndt at komme hjem med børn endnu).

    Iøvrigt er den slags bøger ikke et barometer for om man er en god mor eller ej.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Nej heldigvis er det ikke et barometer men derfor kan jeg da godt hve lidt dårlig samvittighed over for Maja som selt ikke kan finde de samme oplysninger om sin spæde barndom som Mads kan - og det "groteske" er sikkert hun er den der helst ville kunne finde tilbage. Han er mere ligeglad. Men sådan er det nu og så må hun jo bare spørge - så kan vi få os en hyggelig sludder om det i stedet for..

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2008
    Geografisk sted
    Nord for Varde - 6880
    Indlæg
    136
    idéer til emner:
    gaver til div fødselsdage
    gaver til jul
    billede af første hjem
    Norby

    Medlem af Krea-vest

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •