Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 23

Emner: snoede nisser

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    27 Mar 2007
    Geografisk sted
    Langeland
    Indlæg
    120

    snoede nisser

    Hejsa. er der nogle der ligger inde med en opskrift på de nisser der nærmest er snoet på arme og ben? de ligger ned på maven og jeg ved det er noget med der skal 5 stangmasker i en luftmaske eller sådan, men kunne godt tænke mig en opskrift på dem helt med krave og hue ozz.. har vathoveder. de skal bruges til en barnedåb i slutningen af januar.
    Håber meget nogle kan hjælpe.

    Knus.
    Mirakler opstår når der er håb.

  2. #2
    Tut Gæst
    Ben: Slå 24 luftmasker op. Hækkel 3 stm. i hver luftmaske.
    Qrme: Slå 15 luftmasker op. Hækkel 3 stm. i hver luftmaske.

    Krave: Slå 6 luftmasker op. Hækkel 3 stm. i hver luftmaske.
    Hue: Slå 22 masker op på pind nr 3. Strik 3 omg. rib. 9 pinde glatstrikning. Sy sammen. Lav en top eller kvast.

    Håber denne kan bruges.

    fra Tut

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    27 Mar 2007
    Geografisk sted
    Langeland
    Indlæg
    120
    Citat Oprindeligt indsendt af Tut Se meddelelser
    Ben: Slå 24 luftmasker op. Hækkel 3 stm. i hver luftmaske.
    Qrme: Slå 15 luftmasker op. Hækkel 3 stm. i hver luftmaske.

    Krave: Slå 6 luftmasker op. Hækkel 3 stm. i hver luftmaske.
    Hue: Slå 22 masker op på pind nr 3. Strik 3 omg. rib. 9 pinde glatstrikning. Sy sammen. Lav en top eller kvast.

    Håber denne kan bruges.

    fra Tut
    det kan det.. Men troede arme og ben blev lavet ud i et?
    har du eventuelt et foto bare så jeg kan se nogenlunde hvordan resultatet bliver når jeg er færdig?
    Mirakler opstår når der er håb.

  4. #4
    Tut Gæst
    Der var du heldig. De sidste 2 dage har jeg pakket julepynt ned her i butikken, men ikke nået at komme i kælderen med det.

    Her er de så Snonisser 003.jpg

    Jeg har fået dem af en ældre kunde, som desværre ikke er her mere. Derfor passer jeg godt på dem.

    fra Tut

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    27 Mar 2007
    Geografisk sted
    Langeland
    Indlæg
    120
    Citat Oprindeligt indsendt af Tut Se meddelelser
    Der var du heldig. De sidste 2 dage har jeg pakket julepynt ned her i butikken, men ikke nået at komme i kælderen med det.

    Her er de så Snonisser 003.jpg

    Jeg har fået dem af en ældre kunde, som desværre ikke er her mere. Derfor passer jeg godt på dem.

    fra Tut
    mange tak for hjælpen så er min januar reddet..
    Mirakler opstår når der er håb.

  6. #6
    Tut Gæst
    Velbekommen det er rart at kunne hjælpe.

    fra Tut

  7. #7
    lenemormeinild Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af majagirl Se meddelelser
    det kan det.. Men troede arme og ben blev lavet ud i et?
    har du eventuelt et foto bare så jeg kan se nogenlunde hvordan resultatet bliver når jeg er færdig?
    Jeg har nogle som jeg lavede for mere end 20 år siden og der er arme og ben ud i et.dukketøj Barbie 040.jpgHer er de så med hæklet hue, men valget er jo ens eget. Jeg har selv lavet rigtig mange af dem og ikke mindst til barnedåb som bordkort og også til konfirmation og bryllup men det er mange år siden men det var sjovt at nogle gerne ville have dem i mange andre farver end kun som nisser.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    27 Mar 2007
    Geografisk sted
    Langeland
    Indlæg
    120
    lenemormeinild: har du en opskrift på dem for er ret dårlig til at strikke specielt rundt?
    Mirakler opstår når der er håb.

  9. #9
    lenemormeinild Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af majagirl Se meddelelser
    lenemormeinild: har du en opskrift på dem for er ret dårlig til at strikke specielt rundt?
    Jeg har slået 37 luftmasker op og hæklet 3 stang masker i hver luftmaske så snor den sig helt af sig selv

    Huen er 20 luftmasker + 1 og vende med hækel 2 rækker fastmsker herefter er der taget en maske ind første og sidate maske (eller springe en maske over først og sidst i rækken)

    kraven er 6 luftmasker som samles med en kædemaske hækel 12 fastmasker i ringen næsteomgang 3 luftmasker og hækel 3 stangmasker i hver fastmaske saml med en kædemaske i 3 luftmasker lav evt en omgang med buer af 3 luftmasker over hver 2 maske

    håber du forstår meningen ellers må du spørge (jeg er ikke så øvet i at skrive opskrifter så andre skal forstå dem:-) men forstår dem jo godt selv)

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    27 Mar 2007
    Geografisk sted
    Langeland
    Indlæg
    120
    Citat Oprindeligt indsendt af lenemormeinild Se meddelelser
    Jeg har slået 37 luftmasker op og hæklet 3 stang masker i hver luftmaske så snor den sig helt af sig selv

    Huen er 20 luftmasker + 1 og vende med hækel 2 rækker fastmsker herefter er der taget en maske ind første og sidate maske (eller springe en maske over først og sidst i rækken)

    kraven er 6 luftmasker som samles med en kædemaske hækel 12 fastmasker i ringen næsteomgang 3 luftmasker og hækel 3 stangmasker i hver fastmaske saml med en kædemaske i 3 luftmasker lav evt en omgang med buer af 3 luftmasker over hver 2 maske

    håber du forstår meningen ellers må du spørge (jeg er ikke så øvet i at skrive opskrifter så andre skal forstå dem:-) men forstår dem jo godt selv)
    jeg er nok lidt dum, men skal huen syes sammen til sidst?
    Mirakler opstår når der er håb.

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •