Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 31

Emner: flettede tasker 2011.

  1. #21
    Rysse Gæst
    Som lovet lægger jeg billeder ind af et par tasker.

    Den store sorte og røde 33 x 36 x 13 cm har været færdig et stykke tid. Men den er svær at tage billeder af, da den er meget blank. Hankene er af skind og sat fast med postskruer. Til den er der gået 160 kaffeposer = 479 lapper. Hver lap er folder 8 gange, så der er i alt lavet 3832 foldninger. Der ligger omkring 45 timers arbejde i den.

    Den lille visit taske er lavet af S-togs køreplaner. Den måler 24 x 14 x 8 cm. Der er kun gået 20 køreplaner til. Alle lapperne er belagt med pakketape. Den har være hård ved fingrene at lave, men jeg er blevet meget glad for resultatet.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af Rysse : 16-10-2011 kl. 21:35

  2. #22
    Rysse Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af bech23 Se meddelelser
    Hej Rysse.

    Har vist skrevet det før : WAUUWW, hvor dine tasker bare er flotte og smukke :-D. Håber, at jeg en dag bliver ligeså god *ss*.
    Men Rysse.... Hvordan laver du den flade bund og hvordan laver du klappen på dine tasker ??? Spørger, fordi at jeg synes nemlig ikk selv, at de jeg laver af bunde og klapper, bliver fine... :-/.
    Håber jo så, at du evt kan give mig et par gode fif ?? ;-).

    Ønsker dig en god dag :-D.



    Smil til verden og verden smiler til dig....

    Tak skal I have.

    Du kan prøve dig frem med denne vejledning på den flade bund. http://genbrugblirguld.blogspot.com/...selv-kurv.html

    Mht. klappen er det er lidt svært at forklare, men jeg vil prøve. Så må du se om du får noget ud af det. Jeg lavede en zig zag strimmel (som før du samler til en ring) i taskens brede. Den næste strimmel var en "tak" kortere i hver side (de to strimler sys sammen. Så laves en strimmel til en tak kortere end den forgående og sys sammen med de to første og så fremdeles til den sluttede i en spids ( et trekantet stykke). Så syede jeg til sidst trekanten på selve tasken.

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    25 Oct 2007
    Geografisk sted
    Vestjylland
    Indlæg
    188
    Oprindeligt indsendt af lotusblomsten
    Takker mange gange for svaret , hvilken længde er mest brugt ??
    ja jeg spørger men elles får man jo heller ikke noget at vide vel , hi hi


    Ja, se det kommer jo helt an på, hvad og hvor meget de skal igennem. Når jeg har flettet i kaffeposer og lægger min skind hank dobbelt, så bruger jeg den der måler 12,7mm. Hvis postskruen kun skal igennem et lag hank - kan størrelsen mindre gøre det. Men der er meget forskel på hvilke materialer du fletter i. Jeg syntes heller ikke det er pænt, hvis den mases igennem og på den anden side... hvis skruen er for stor slides hullet i kaffeposerne.
    __________________

    For hulen da også, jeg skulle jo bare læse HELE tråden
    Men så får du lige et tillægsspørgsmål .... Hvordan får du lavet hul gennem alle de lag?? Jeg synes, det er mega svært at få lavet hul hele vejen igennem de kaffeposer med en alm. hultang.

  4. #24
    Rysse Gæst
    Tak for ros.

    Jeg køber remme, postskruer, nitter m.m her www.skindhuset.dk Postskruerne fås i 9,6 mm og i 12,7 mm - mener jeg det er. De lange bruger jeg, når jeg har dobbelt lag skindhank + tasken og de korte bruger jeg ved enkelt lag hank + taske. De fås i farverne "guld og sølv" og med og uden blomst.

    Nitterne fås også i flere størrelser. Hvis de er for lange i forhold til, hvad du skal bruge - kan hovedet bankes skævt eller det flækker måske lige frem. Tro mig jeg tror jeg har prøvet det hele efterhånden. De fås i sort, guld og sølv.

    Jeg bruger en alm. hultang. Men jeg husker at lave hullerne før jeg syr den sidste ring på. Så er det meget nemmere.

  5. #25
    Rysse Gæst
    Tre tasker mere har set dagen lys. Der bliver flettet hver gang, der er 5 minutter i overskud. Jeg vil gerne nå så mange som muligt inden udstillingen d. 25. november. Og håber på, at jeg når at få flettet 10-12 tasker i alt.

    Den første er flettet af Cafax cacaoposer. Remmen er egentlig et hundehalsbånd, men jeg syntes den passede perfekt i farverne til tasken. Remmen er sat fast med postskruer.

    Den næste er også flettet af Cafax poser, men her har jeg brugt bagsiden. Den var svær at tage billede af, da den er så blank. Hankene er fra en taske jeg fandt i en genbrugsbutik. De er sat fast med postskruer

    Den sidste er flettet af chipsposer. Her måtte jeg hente hjælp udefra, da vi ikke spiser chips her i huset. Så jeg er glad for at Mini123 & Anita80 kunne hjælpe med det projekt.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af Rysse : 21-10-2011 kl. 19:24

  6. #26
    cowspot Gæst
    Hej fredly

    Man syr både indvendigt og udvendigt. lav evt. en nål af et blødt plastlåg, den er meget bøjelig, og genial i de indvendige hjørner. :0)

    Prøv evt. at google " når genbrug blir guld " hun har lavet en vejledning.

  7. #27
    Rysse Gæst
    Ja, nu løber tiden hurtig. Det er allerede på fredag, at jeg skal udstille på Københavns hovedbanegård. Jeg skal stå "under uret" det er ca midt i den store hal. Jeg er der fra kl. 08.00-18.00.

    Jeg kunne godt ønske, der var et par uger endnu. Jeg har så mange ideer til tasker, men jeg regner ikke med, at jeg kan nå at lave flere.

    Efter udstillingen bliver alle taskerne solgt. Nogle er allerede reserveret. Der vil ligge en mappe fremme, hvor man kan skrive sit navn og adresse på den taske man gerne vil købe. Så sender jeg den med det samme efter udstillingen, eller man kan komme og hente den. Pengene skal selvfølgelig betales med det samme incl. porto.

    Den første taske er lavet af et gammel vejatlas og sorte kaffeposer.. Alle "kortstrimlerne" er belagt med tape. Størrensen er: 24 x 15 x 6 cm. Der er lynlås for oven.





    Denne taske er flettet af lilla kaffeposer fra Löfberg. Det er en veninde der har været så sød at samle til mig. Målene er denne taske er også: 24 x 15 x 6 cm. Der er lynlås for oven.



    Den næste taske er flettet udelukkende af Cafax kaffeposer. Som rem har jeg brugt et bælte, der er sat fast med postskruer. Denne taske måler: 30 x 21 x 9 cm. Her er der også lynlås i toppen.





    De to sidste tasker har nu mest været en prøve. De er svære at sy sammen indvendig eller også er min tålmodighed ikke så stor til små ting. Bunden er lavet på to forskellige måder og der er en ring mere på den med jordbær. Der er lynlås i begge tasker.


    Størrelse på jordbærtasken: 16 x 12 x 6 cm.


    Størrelse på blåbærtasken: 17 x 10 x 3 cm.




  8. #28
    Rysse Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af LPN Se meddelelser
    Hvor er dine tasker flotte, du er godt nok myreflittig. Ved selv hvor lang tid
    det tager at lave en taske.

    Tak for ros.

    Det er meget forskelligt. De to store jeg har flettet tog omkring 40-45 timer hver. De tasker hvor der skal tape på, tager lidt længere at flette, da man skal over lapperne to gange før man begynder at folde & flette. Så det er bare at klø på.

  9. #29
    Rysse Gæst
    Jeg havde et par ting med på udstillingen som også var flettet. Mappen er flettet af kaffeposer. Inden i har jeg sat "metaldimsen" fra en gammel mappe og i siden har jeg flette en magnet ind. Det var egentlig meningen at jeg ville have en læderstrop fra bagsiden og hen på forsiden med et spænde. Men det blev det ikke denne gang, måske på den næste.

    Blyantholderen´s beklædning er flettet af teposer. De er ikke beklædt med tape, da der ikke skal slides så meget på det. Syntes det er en fin måde at skjule et evt. syltetøjsglas eller tobaksdåse. Så kan man få det i de farver der passer til omgivelserne.

    De sidste to billeder er af "boden"
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  10. #30
    Rysse Gæst
    Ud over at jeg har flettet en taske magen til den, der blev stjålet på udstillingen er jeg blevet færdig med disse to.Hank og lynlås på den første taske er mørkblå. Det er lidt svært at se på billedet.
    Nu holder jeg en pause hen over Jul og Nytår. Det er blevet til i alt 25 tasker i forskellige størrelser i år, hvor langt de fleste er flettet efter 1. sep. hvor jeg lærte at lave flad bund.

    God Jul til alle og tak for alle Jeres søde kommentare, når I har kigget forbi.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af Rysse : 23-12-2011 kl. 19:06

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •