Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 31

Emner: flettede tasker 2011.

  1. #11
    Rysse Gæst
    Jeg nøjes med at folde strimlen på langs. Den må meget gerne være længere end normal. Den har jeg så flettet op og ned både på inderside og yderside. Og til sidst har jeg syet den fast.

  2. #12
    Rysse Gæst
    Sidst redigeret af hundeuld : 07-12-2012 kl. 12:21

  3. #13
    Birgitma Gæst
    [QUOTE=Rysse;259400][QUOTE=Birgitma;259398]



    Men jeg vil nu anbefale dig at sætte tape på alle stykkerne. Tasken bliver meget mere solid. Og det ville være ærgerligt at bruge så lang tid på en taske, som så går i stykker lige før den er færdig.
    Håber du stadig har mod på at lave den færdig. Jeg har set en taske lavet af Anders And blade og den var bare så flot. Tag dig tiden til at lave den - du vil ikke fortryde.


    Ja der forlængede du lige det projekt en månede eller to.

    Ved du hvordan det er nemest at sætte det tape på.

  4. #14
    Rysse Gæst
    [QUOTE=Birgitma;260795][QUOTE=Rysse;259400]
    Citat Oprindeligt indsendt af Birgitma Se meddelelser
    Ja der forlængede du lige det projekt en månede eller to.

    Ved du hvordan det er nemest at sætte det tape på.
    Der er vist mange måder at gøre det på. Jeg satte tapen fast på bordet og skubbede lappen ind under. Nogen tager et stykke tape med limsiden op af og så ligger de lappen ned på tapen. Du behøver ikke at sætte tape på hele stykket, men kun den del som vil blive synligt.

    God fornøjelse. Glæder mig til at se, hvad du får lavet.

  5. #15
    Rysse Gæst
    Ud over den flettede taske, der er med i kvartals konkurrencen har jeg også fået lavet denne taske.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  6. #16
    Rysse Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Rysse det der martriale du har brugt til den sidste taske ..hvad er det ?

    Og jeg kan slet ikke overhoved lide den


    Tak for alle Jeres roser. Det varmer utroligt meget.

    Den er flettet af kaffeposer og lamineret bogbind.

  7. #17
    Rysse Gæst
    Mine remme / hanke er som regel af skind. Enten nitter jeg dem fast eller også (som på disse tasker) bruger jeg postskruer. Inden de skrues ind i hinanden får den ene del en gang neglelak så skuen ikke kan gå op.
    Sidst redigeret af hundeuld : 07-12-2012 kl. 12:23

  8. #18
    Rysse Gæst
    Jeg køber mine postskruer her. Vær obs på at der er forskellige længder.

    http://www.skindhuset.dk/default.asp...ails&Item=1048
    Sidst redigeret af hundeuld : 07-12-2012 kl. 12:23

  9. #19
    Rysse Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af lotusblomsten Se meddelelser
    Takker mange gange for svaret , hvilken længde er mest brugt ??
    ja jeg spørger men elles får man jo heller ikke noget at vide vel , hi hi

    Ja, se det kommer jo helt an på, hvad og hvor meget de skal igennem. Når jeg har flettet i kaffeposer og lægger min skind hank dobbelt, så bruger jeg den der måler 12,7mm. Hvis postskruen kun skal igennem et lag hank - kan størrelsen mindre gøre det. Men der er meget forskel på hvilke materialer du fletter i. Jeg syntes heller ikke det er pænt, hvis den mases igennem og på den anden side... hvis skruen er for stor slides hullet i kaffeposerne.

  10. #20
    Rysse Gæst
    Endelig....... fik jeg flettet en taske til mig selv. Den får dog lov til at komme med til udstillingen i november. Hvis man ikke kan se det på billedet, så er den flettet af sorte og sølv kaffeposer og lidt lilla bogbind. Det er en stor taske 33 x 36 x 13 cm med lange hanke af skind. For sjov satte jeg nogle små plast glimmerspænder fast nederst på hankene. Så må jeg se, hvor længe de holder. Hankene er sat fast med postskruer. Til sidst er der syet en lynlås i og som en lille finesse - hvis man ikke har lyst til at lyne den - har jeg en usynlig magnet i toppen af tasken.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •