Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 31

Emner: flettede tasker 2011.

  1. #1
    Rysse Gæst

    flettede tasker 2011.

    Jeg har efterhånden fået flettet en del tasker, så nu må det være på tide at vise nogle af dem. Der er en stor med lynlås ca. 45 x 35 cm En mellem med lynlås 30 x 20 cm og en mellem i samme størrelse, men med klap og magnetlås. Beklager lyset på billederne. Håber I kan se dem alligevel.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af Rysse : 22-12-2011 kl. 20:09

  2. #2
    Rysse Gæst
    Jeg har mange der samler til mig. For der går temmelig mange poser til at lave en taske. Til dem der her er billeder af går der 102 poser til den store og 53 til mellemstørrelsen uden klap. Jeg har ikke helt tjek på hvor mange ekstra der går til klappen.

    Hvis jeg ikke havde venner, kolleger og famile til at hjælpe mig med at samle ville jeg aldrig få flettet en taske, da vi ikke drikke så meget kaffe.

  3. #3
    Rysse Gæst
    Til disse taske har jeg lavet strimlerne 9 x 19,5 cm.
    Sidst redigeret af hundeuld : 07-12-2012 kl. 12:18

  4. #4
    Rysse Gæst
    Et lille regnestykke på den store taske.

    Der er brugt 102 poser, der hver er skåret op til 3 strimler.

    Det er 306 stimler, der hver er foldet 8 gange.
    Det giver i alt 2424 foldninger.

    Først skal poserne samles, klippes op og renses. Så skal de skæres i strimler og foldes. Til sidst samles de i ringe som sys sammen. Lynlås skal også sys i og en hank eller to nittes eller skues fast. Et slag på tasken (meget morsomt) har jeg vel brugt omkring 20-25 timer på den.
    Sidst redigeret af hundeuld : 07-12-2012 kl. 12:19

  5. #5
    Rysse Gæst
    Ja, en trykknap er nok ikke stærk nok. Har du prøvet med en magnetlås ? Folder du kassen af "små stykker" eller lange strimler. Hvordan vil du lave den firkantede bund ?
    Sidst redigeret af hundeuld : 07-12-2012 kl. 12:19

  6. #6
    Rysse Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Bedstemor Se meddelelser
    Hvor er de altså bare smukke dine tasker.
    Kan poser fra BKI kaffe anvendes?

    Ja da, så længe det er folieposer. Du kan se om der er sølv bagside. Så kan du sagtens folde af dem.
    Sidst redigeret af hundeuld : 07-12-2012 kl. 12:20

  7. #7
    Rysse Gæst
    [QUOTE=Birgitma;259398]
    Citat Oprindeligt indsendt af Rysse Se meddelelser

    Jeg er igang med en taske af anders and blade, og det var da også min plan at den skulle blive hjemme når det regnede, men nu ved jeg da ikke lige hvornår den bliver færdig hvis jeg skal til at komme tape på alle stykkerne.

    Tak for svaret med størrelsene.

    Du skal i hvert fald passe på, når du syr bunden sammen. Man skal nemlig stramme garnet en del, hvis man ikke skal kunne se det. Og så er det at garnet skær papiret i stykker. Du kunne jo evt. bare sætte tape på den nederste ring som bliver bund.

    Men jeg vil nu anbefale dig at sætte tape på alle stykkerne. Tasken bliver meget mere solid. Og det ville være ærgerligt at bruge så lang tid på en taske, som så går i stykker lige før den er færdig.
    Håber du stadig har mod på at lave den færdig. Jeg har set en taske lavet af Anders And blade og den var bare så flot. Tag dig tiden til at lave den - du vil ikke fortryde.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    16 Jan 2010
    Geografisk sted
    8700 Horsens
    Indlæg
    85
    jeg vil anbefale at man bruger fiskeline til at sy taskerne sammen med det gør jeg og det glider meget lettere end med garn... og det kan ikke ses at det er fiskeline man har brugt...

  9. #9
    Rysse Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Elise Se meddelelser
    Jeg samler til en veninde, der laver taskerne, men min søster har så lige spurgt hvordan man mon får "syet" dem sammen, for hun har prøvet at folde og lavet et armbånd. Er der et eller andet sted på nettet, man kan se hvordan man gør?

    Her kan hun læse om det: http://genbrugblirguld.blogspot.com/...emballage.html

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Jeg må sige jeg syntes karat poser er alt for kraftige at lave det af...
    Den "cafax" pose du har brugt har jeg også. Og lige nok til een af de store vi laver. 450 stykker... Får også små hvide cantineposer som jeg har nok af... Dem der passer lige i str med en kande kaffe.

    Jeg har forsøgt mig med at lave en klap men syntes ikke den ene side af kanten bliver pæn. Den hvor man skal fortsætte med at flette ind. Hvordan klarer du den ?? Jeg føler den bliver "åben" hvis du kan forstå hvad jeg mener..

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •