Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 10 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 93

Emner: HVad nørkler du med i juledagene og frem til nytår?

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Citat Oprindeligt indsendt af Jeanne Thøgersen Se meddelelser
    Bedstemor hvad er støvlesokker??????? Må jeg se dem - eller måske et link ;-)
    Støvlesokker har de altid heddet hos os.
    Det er bare kraftige sokker til at bruge i vinterstøvlerne.
    Alle køber de støvler der skal bruges til ski, kælketure osv. så store, så der er plads til "støvlesokkerne"
    De bliver også brugt som indesutter af de store knægte.
    Min datter og alle børnebørnene uanset alder er nogle meget legende unger. Min søn havde det ligeså.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  2. #12
    nette strik Gæst
    Zep hvor er din blomst flot. Du er nok også en af dem der ikke bare kan sidde uden at have noget i hænderne. Kan man for en tid ikke det ene, så finder man jo bare andre gøremål, flot gået.

    Jeg strikker elefanthuer og skriver opskrift på dem, kommer senere når jeg har alle str.
    Og ind imellem sild,syte og grønkål og hvad der ellers skal på bordet i julen, så øver jeg på den nye lille strømperundpind, det er godt nok besværligt, om der er en speciel teknik med den ved jeg ikke, men jeg kan ikke rigtig med den lille 25 cm rundpind, endnu ........... griiiiiii

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    07 Mar 2007
    Geografisk sted
    Frederikssund
    Indlæg
    29
    Jeg er igang med cardiganen der er på forsiden af Drops nr. 117.
    Har også pandebånd på pindene, har lavet 2 her mellem jul og nytår og er igang med nr 3.
    Ind imellem bliver det også til lidt teposefoldninger.

  4. #14
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Bedstemor Se meddelelser
    Støvlesokker har de altid heddet hos os.
    Det er bare kraftige sokker til at bruge i vinterstøvlerne.
    Alle køber de støvler der skal bruges til ski, kælketure osv. så store, så der er plads til "støvlesokkerne"
    De bliver også brugt som indesutter af de store knægte.
    Min datter og alle børnebørnene uanset alder er nogle meget legende unger. Min søn havde det ligeså.
    Tak for dit svar så blev jeg lidt klogere her d 26 december 2010 TAK jeg er vild med at blive klogere end jeg er (er ikke ret svært)

  5. #15
    lillebi Gæst
    Jeg har fået en del bestillinger på nogle tørklæder/små sjaler,efter jeg forærede en af mine kollegaer et,så det går lidt af tiden med og så kigger jeg på kurven med ufo'er. Jeg har ikke så mange ufo'er tilbage og jeg vil rigtig ger´ne ha tømt den så der er plads til nogle nye ufo'er

  6. #16
    Rysse Gæst
    Jeg er i gang med en hue til mig selv. Nu får vi se hvor længe det holder. De sidste 2 jeg har strikket til mig selv blev solgt før de var færdige.

  7. #17
    lenemormeinild Gæst
    Jeg er gået fuldstændig Barbie tøj amok, da jeg lige før jul fik noget lækkert garn til mit dukketøj så det har skulle prøves samt finde på lidt nye ideer for at få brugt gamle garnrester, for jeg får en masse af mine dejlige venner der lige har en rest hist og her men så skal det jo også bruges og ikke bare gemmes. Jeg har også fået en masse perler, palietter og knapper fordi mine venner ofte tænker på mig og dukketøj og heldigvis skal der ikke meget til barbie, men ser de lige et lækkert nøgle gaarn i genbrugen så er den også forvanlet om til barbietøj, så nu må jeg altså bare igang med at bruge af alt guldet som jeg kalder det.

    Men jeg har også planer om at få syet sengetøj til barnebarnet med hæklet motiver på som min søn og ikke mindst svigerdatter ønsker sig. (godt jeg har ferie en hel uge for mig selv så kan jeg gøre lige hvad jeg vil hihi)

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Jeg er i gang med et par varmestuesokker, og så har jeg ellers en del UFO'er, men de ligger jo godt indtil videre.
    Knus Rita

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Fandt et billede igår, som jeg så tegnede op som korsstingsbroderi. Og det er jeg så igang med at lave nu. Med det blev lige afbrudt af en oversættelse af et hæklemønster.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  10. #20
    marion Gæst
    jeg har forsøgt mig med sutsko det eneste min kære svigerfar og hans kone ønskede sig i julegave og indtil videre er det gået mig godt...
    så nu har ungerne da også lige bestilt nogle så der må der købes garn til imorgen har også fundet nogle opskrifter til farmors lille prinsesse som jo lige har været her et par dage op til jul skøøøøøønt men hun er jo lidt stor af sin alder så måtte lige måle lidt så vi kunne finde den rette størrelse :-) hun er jo 6 måneder nu :-)

    skæver lidt til min kiste med ufoer.. som jeg havde besluttet skulle være færdige inden det nye år... men men men der er så mange spændende ting jeg vil igang med lige nu og her og der jo en grund til at de ting er blevet til ufoer (de er enten ret svære så jeg skal koncentrere mig eller også er de blevet for kedelige undervejs... har åbenbart en tålmodighed og koncentrationsevne som et barn på 8 år)

    god jul i øvrigt...

Side 2 af 10 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •