Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 5 12345 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 46

Emner: Kalder alle hæklere :o)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321

    Kalder alle hæklere :o)

    Hi hi hi....her er der et projekt, som vi måske kan løse i fællesskab.

    Jeg har set denne totalt fimsede krave/halsedisse/tørklæde-dimse-agtige-tingest:

    austen_lace200.jpgChachulaMuffler2-200.jpg

    Og selvom jeg normalt ikke går med sådan noget, og måske heller ikke ville gøre det når den var færdig, fordi jeg ville blive rablende vanvittig af at have noget så tæt omkring halsen, så tiltaler farverne og idéen mig, og jeg tænker: MÅ LAVE!!!!

    Men men men men, DER FINDES IKKE ET MØNSTER (den stammer fra interweave crochet), men ifølge dem, så er det ikke længere muligt at få fat i mønstret: bare løgn og latin og pis med dem, men af med det, det vil de åbenbart ikke længere.

    OG så må man jo bare lave den selv, men jeg kan bare ikke heeeeeelt gennemskue mønstret, og så var det jeg tænkte: HA! Det kan vi da bare gøre i fællesskab her på Rokken, så er der nogle der har nogle bud?

    Jeg kommer selv med det første:

    Selve den brune del er vold-nem, for det er jo bare fastmasker frem og tilbage, hvor man hele tiden sørger for at hækle i bagerste maskeled, for så får man jo rib-effekten.

    Men hvordan hulan laver man "blonderne", så de kommer til at ligne PRÆCIS dem på billedet?
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg tænker havfrusjalet, kan det være det mønster...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Desværre ikke helt...jeg HAR nemlig haft skævet lidt til havfruesjalet, men det bliver for spidse "buer" - men et godt bud ellers
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    15 Aug 2010
    Geografisk sted
    Tølløse
    Indlæg
    259
    Lige min tanke Hundeuld , jeg har lige siddet og luret på en lille vest i mønsteret men kunne ikke lure det .
    Mange strikkehilsner Connie

    Ting tar' tid

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Berne er bare fastmasker i 1 række og dobbelt x antal stangmasker i næste række.. bare vi kunne få et nær billed kun af blonden, så kunne vi måske se maskerne
    Sidst redigeret af hundeuld : 26-12-2010 kl. 08:49
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Ja øv, men det er de eneste fotos der var.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  7. #7
    lis ai Gæst
    Jeg vil tro blonden næsten er hæklet som de der blomster i to eller flere lag.

    1. række : luftmaskebuer for at hæfte dem til tørklædet.
    2. række : en gruppe af stangm med luftm imellem i hver bue
    3. række : luftmaskebuer
    4. række : en gruppe af stangmasker uden luftm i buerne.

    Hvor mange eller hvor lidt af hver gruppe masker har jeg ikke regnet på.

    To rækker blonder i hver side af sjalet. En helt ude i kanten og en nogen centimeter inde.

  8. #8
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af bubbihund Se meddelelser
    Hi hi hi....her er der et projekt, som vi måske kan løse i fællesskab.

    Jeg har set denne totalt fimsede krave/halsedisse/tørklæde-dimse-agtige-tingest:

    austen_lace200.jpgChachulaMuffler2-200.jpg

    Og selvom jeg normalt ikke går med sådan noget, og måske heller ikke ville gøre det når den var færdig, fordi jeg ville blive rablende vanvittig af at have noget så tæt omkring halsen, så tiltaler farverne og idéen mig, og jeg tænker: MÅ LAVE!!!!

    Men men men men, DER FINDES IKKE ET MØNSTER (den stammer fra interweave crochet), men ifølge dem, så er det ikke længere muligt at få fat i mønstret: bare løgn og latin og pis med dem, men af med det, det vil de åbenbart ikke længere.

    OG så må man jo bare lave den selv, men jeg kan bare ikke heeeeeelt gennemskue mønstret, og så var det jeg tænkte: HA! Det kan vi da bare gøre i fællesskab her på Rokken, så er der nogle der har nogle bud?

    Jeg kommer selv med det første:

    Selve den brune del er vold-nem, for det er jo bare fastmasker frem og tilbage, hvor man hele tiden sørger for at hækle i bagerste maskeled, for så får man jo rib-effekten.

    Men hvordan hulan laver man "blonderne", så de kommer til at ligne PRÆCIS dem på billedet?
    Jeg syntes nok jeg havde set den før, tænke så det knager og ja den ligger også her i mange forskellige foto. tror der er nogle der er taget så tæt på at man kan tælle maskerne. http://www.ravelry.com/patterns/libr...muffler/people her.jpg håber det hjælper. hvis du forstører billed,kan du se hvordan det er hæklet. det skulle ikke være svært.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    08 Feb 2009
    Geografisk sted
    6855 Outrup
    Indlæg
    128
    Hej Bubbihund

    Glæder mig til du har kringlet opskriften,så vil jeg nemlig

    også gerne forsøge mig.

    Fandt lige et billede der måske er lidt tydeligere:
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Knus fra
    Den strikke og hækleglade Morganza

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    10 Jul 2010
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    70

    hej

    Hej
    Ja det er mægtigt flot sådan en opskrift kunne jeg også godt tænke mig.
    HilsenKoldste50

Side 1 af 5 12345 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •